[9n] Polo 1.2 - Nie działa klima - leci ciepło a nie zimno

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

o
omegan
Newbie
Newbie
Posty: 13
Rejestracja: 27 paź 2009, 10:34

[9n] Polo 1.2 - Nie działa klima - leci ciepło a nie zimno

Post autor: omegan »

Witam,

Mam problem w swojej polówce, przeszukałem już wszystkie fora chyba, wiem, że są podobne problemy ale nie znalazłem żadnej konkretnej odpowiedzi tym bardziej, że żaden temat do końca nie jest równy z moim problemem.

Zacznę od początku.
Mam vw Polo 1.2 benzyna, rocznik 2002
klimatyzacja manualna.

Chodzi o to, że cały czas wszystko z klimą było ok, jak najbardziej działa poprawnie, a od jakiegoś czasu mam problem ponieważ nie działa, byłem w serwisie, jest nabita, jest odgrzybiona i w ogóle wszystko doprowadzone do porządku bo myślałem, że to pomoże, ale niestety nadal nie działa.

Może opiszę jak to wygląda na dzień dzisiejszy.
Włączam klime przyciskiem AC i od razu widzę, że silnik wchodzi na troszkę wyższe obroty, lampka się świeci AC, czyli jak silnik wchodzi na wyższe obroty to znaczy się ze ten włącznik musi działać, no bo zawsze tak było ze jak się włączało klime to zaraz wyższe obroty wchodziły, ale niestety mam pokrętło od temperatury na niebieskim, na zimnym, a powietrze jakie leci jest takie lekko schłodzone, to nie jest takie mroźne powietrze jakie zawsze miałem, przy takim nawiewie nie mam szans wychłodzić samochodu, ewidentnie jest to za cieple powietrze, a co ciekawsze jak wyłączę przycisk AC to mam dokładnie takie same powietrze z nawiewu, nie ma różnicy czy mam włączone AC czy wyłączone AC to takie same powietrze mi leci z nawiewu, no to tak jak by nie działał ten włącznik AC od klimy, no ale samochód odczuwa ze się włącza no bo wchodzi na wyższe obroty... W ogóle coś te pokrętło od zmiany temperatury coś nie do końca działa chyba, bo czasami obojętnie czy mam na kolorze niebieskim czy na czerwonym to cały czas leci mi gorące powietrze, muszę nim kilka razy pokręcić wtedy dopiero wskakuje jakaś różnica miedzy ciepłym czerwonym a zimnym niebieskim stopniem, ale mimo wszystko na niebieskim zimnym nie ma tego chłodnego powietrza... Ewidentnie coś jest nie tak z tym wszystkim :/
Nie wiem jak sprawdzić to pokrętło od zmiany temperatury, bo odpinam ta kostkę z tego pokrętła, ale tak jest chyba 12 kabelków, nie wiem jak to zmostkować żeby jakoś to sprawdzić ta kostkę, nie umiem w necie żadnego schematu tez znaleźć ehh,
Bardzo dużo postów w necie jest o czujniku temperatury, ale nie wiem czy w moim przypadku można to brać pod uwagę, ponieważ klima jakby się włączała bo autko zaraz wchodzi na większe obroty tylko ze nie ma tego zimnego nawiewu... Nie wiem, ale już nawet próbowałem znaleźć ten czujnik temperatury ale tez nie znalazłem dokładnej informacji gdzie tego szukać, rozebrałem cały ten panel gdzie są kratki z nawiewu, radio, pokrętła itp, ale nie wiem czy to co tam zauważyłem czy to jest ten czujnik... Dołączam tutaj fotki które zrobiłem i zaznaczyłem na czerwono "to coś" co wg mnie mogłoby być jakimś czujnikiem, zerknijcie proszę na to czy to jest ten czujnik temperatury, czy to nie jest to czego szukam...


Fotki:
http://zapodaj.net/caf25f377cd95.jpg.html

http://zapodaj.net/9792d396f6fb5.jpg.html

http://zapodaj.net/743146bfce956.jpg.html


Z góry bardzo wam dziękuję za każdą pomoc i poradę, jak inaczej jeszcze sprawdzić ta klime, w czym może być problem i co z tym zrobić...

Czekam na jakąś odpowiedź.

Pozdrawiam
Awatar użytkownika
Witek6935
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1038
Rejestracja: 26 mar 2010, 18:19
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: Witek6935 »

Masz problem z silniczkiem nastawczym klapy przy nagrzewnicy. Wpisz w wyszukiwarkę "V68" i szukaj. Już tyle razy łączyłem wątki ze sobą, że nie chce mi się tego robić ponownie. Temat jest częsty w Polo i na forum masz cały opis co jest nie tak i jak to naprawić. W dziale manuale jest tez manual.

Zanim zaczniesz cokolwiek robić, podłącz auto pod komputer i odczytaj błędy. Na 90% będzie błąd silniczka V68.

Poza tym masz klimę półautomatyczną a nie manualną. Jeśli ustawisz, 20 stopni, a w środku będzie 19 to nie będzie chłodził...

Pozdrawia
o
omegan
Newbie
Newbie
Posty: 13
Rejestracja: 27 paź 2009, 10:34

Post autor: omegan »

Dzięki wielkie za odpowiedź, nie mam niestety narazie możliwości podpięcia się pod komputer...
Mógłbyś mi na szybko powiedzieć, w którym miejscu mam szukać tego silniczka ? Zerknij na fotki jak mam rozebrany ten przód cały, w którą stronę muszę iść dalej do tego silniczka ?
I zaraz idę grzebać dalej...

Z góry dzięki za szybką odpowiedź,
Awatar użytkownika
Witek6935
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1038
Rejestracja: 26 mar 2010, 18:19
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: Witek6935 »

Grzebanie nie wiem czy coś Ci da. Poczytaj na forum, a będziesz wiedział, że problem jest z potencjometrem, który daje sygnał o kącie otwarcia klapy. Wyciera się po prostu. Można go próbować regenerować, albo wymienić cały silniczek (220zł Bosch w Intercarsie). Co do demontażu: zdjęcie kokpitu nie bardzo Ci coś da. Do silniczka idzie się tylko dostać od spodu - nad pedałami. Trzeba wyjąć czujnik pedału stopu, kanały nawiewu na nogi, moduł komfortu, jego uchwyt, odkręcić wspornik deski (metalowy), odgiąć go i wtedy wyjąć silniczek... Z resztą, masz na forum nawet zdjęcia. Orientacyjnie: Silniczek jest pod tą kostką co zaznaczyłeś na czerwono na zdjęciu, za tą blachą.
Ale mimo wszystko, bez diagnostyki ja bym połowy auta nie rozbierał...
t
tornado
Początkujący
Początkujący
Posty: 115
Rejestracja: 13 paź 2012, 22:48

Post autor: tornado »

Uwazam ze prawdopodobnie masz dziurawa chlodnice i brak czynika. To tylko moje zdanie
Awatar użytkownika
Witek6935
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1038
Rejestracja: 26 mar 2010, 18:19
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: Witek6935 »

[quote=""tornado""]Uwazam ze prawdopodobnie masz dziurawa chlodnice i brak czynika. To tylko moje zdanie[/quote]

Wtedy chyba w ogóle nie załączałby się kompresor? Poza tym autor napisał, że był w serwisie i klima jest sprawdzona i nabita...

bez diagnostyki to wróżenie z fusów.
o
omegan
Newbie
Newbie
Posty: 13
Rejestracja: 27 paź 2009, 10:34

Post autor: omegan »

Dzięki wielkie za odpowiedzi.
Tak, oczywiście klima jest sprawdzona w serwisie.
Czytałem trochę tych postów na temat tego v68, ale mam kilka pytań dodatkowo jeszcze, piszesz, że mam problem z potencjometrem, który reguluje klapką, chodzi o ten potencjometr, który jest tym pokrętłem gdzie kręcimy i regulujemy jaką chcemy temperaturę, obok pokrętła z biegami nawiewu 0,1,2,3 ? czy chodzi tutaj o coś innego ?
Drugie pytanie, muszę wymontować ten silniczek i zakupić nowy i go wymienić tak ?

Czyli muszę szukac tego silniczka poniżej tej części, którą zaznaczyłem na czerwono na zdjęciu tak ? A jak mniej więcej wygląda ten silniczek, macie może jakieś foto ?

I jeszcze jedno pytanko, co to jest co zaznaczyłem na czerwono na zdjęciach ?
Awatar użytkownika
Witek6935
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1038
Rejestracja: 26 mar 2010, 18:19
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: Witek6935 »

[quote=""omegan""]piszesz, że mam problem z potencjometrem, który reguluje klapką, chodzi o ten potencjometr, który jest tym pokrętłem gdzie kręcimy i regulujemy jaką chcemy temperaturę, obok pokrętła z biegami nawiewu 0,1,2,3 ? czy chodzi tutaj o coś innego ?
[/quote]

Nie, chodzi o potencjometr, który jest w zespole silniczka V68. Sygnał z tego potencjometru to taki feedback (sprzężenie zwrotne) z informacją o pozycji klapy. Same pokrętła raczej są ok.

Nie będę Ci pisał, czy coś masz wymieniać czy nie. Tak jak napisałem jest to wróżenie z fusów. Najpierw zdiagnozuj problem, a potem naprawiaj. Chyba, że masz za dużo gotówki i wolisz strzelać. Zdjęcia masz w niemieckim manualu tutaj na forum.

Pozdrawiam
ODPOWIEDZ

Wróć do „układ chłodzenia + klimatyzacja/ogrzewanie”