Odpalanie G40...ehh

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

6
6N-Lukasz
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 73
Rejestracja: 14 lis 2008, 20:27
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Odpalanie G40...ehh

Post autor: 6N-Lukasz »

Witam, temat ciągnie się jak rzeka od maja...

wyjaśnie wszystko po kolei możliwe, że wszystko jest ważne...

robiłem w marcu swapa z 3f na g40...wiązka od świateł tj. np. cewki, wentylatora itd. została od 3f bo "raczej" żadnych różnic tam nie bylo, została wymieniona tylko wiązka silnika...

polo przy swapie troche stało i stary akumulator odmówił posłuszeństwa, zakupiłem używany 4miesiące pracował w Ładzie :D bodajże 55Ah...

wszystko na początku było ok, żadnych problemów z odpalaniem nie miałem. pewnego dnia jeździłem sobie normalnie gdzieś tam się zatrzymałem i już nie mogłem odpalić "nawet nie zakręcił" - 1 pomysł rozrusznik, zakupiłem rozrusznik od silnika 3f...na zimnym rano wszystko elegancko, jak był ciepły trzeba było z popychu...kupiłem kolejny rozrusznik(z NZ) bo myslalem nadal, że to jest przyczyną , przy okazji wymieniłem tulejki z jednej i drugiej strony rozrusznika bo ktoś mi powiedział, że tutaj tkwi problem...i co ?? auto nie kręci ani na zimnym ani na ciepłym, non stop trzeba odpalać z popychu...ale wystarczy, że dostane na 2min. od kogoś prądu na kablach i jest odpalam bez problem...po 10min zgaszę go i bajka się powtarza... NIE ODPALA samodzielnie....już mam lekko dosyć tego tematu i zacząłem się do tego przyzwyczajać ale chce w końcu zniwelować ten mało znaczący problem...

proszę o jakieś sugestie związane z tematem, możliwe, że komuś rozwiązanie przyjdzie bardzo szybko...teraz mam w glowie pomysł, że albo aku ma dość albo jest za duży i nie doładowywuje ale znowu powinien chociaż tak doładować, żeby zakręcić....lampki przygasają jak przekręce zapłon (możliwe, że to ważne)

Pozdrawiam i licze na pomoc :-)
G40 - DAS IST AUTO

2007 - ŚLESIN\'07 / TSK\'07
2008 - PORAJ\'08 / WIĘCBORK\'08
2009 - KUTNO\'09 / MAJÓVWKA\'09 / ŚLESIN\'09 / VWMania\'09
2010 - KOZIENICE\'10 / VWMania\'10
2011 - ŚLESIN\'11
Awatar użytkownika
paffcio
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 5507
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:10
Lokalizacja: RJA

Post autor: paffcio »

6N-Lukasz
zwarcia nigdzie nie masz ? moze jakies zwarcie rozladowuje aku... skoro lampki przygasaja to albo cos nie tak z aku albo jakies zwarcie
k
kolunio21
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 2230
Rejestracja: 05 sie 2009, 9:56
Lokalizacja: TczeVW, Malbork

Post autor: kolunio21 »

ja bym obstawił akumulator albo gdzieś zwarcie robi i szybko go wyciąga, miałem kidyś podobny przypadek odstawiłem auto do elektryka przeglądnął instaslacje i stwierdził że aku jest padniete, pożyczyłem aku od znajomego na sprawdzenie i było wszysko git. do dziś nie mam żadnych problemów z odpalaniem:) pozdrawiam
6
6N-Lukasz
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 73
Rejestracja: 14 lis 2008, 20:27
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: 6N-Lukasz »

aku ma troche ponad pół roku...dziwne to by było...
G40 - DAS IST AUTO

2007 - ŚLESIN\'07 / TSK\'07
2008 - PORAJ\'08 / WIĘCBORK\'08
2009 - KUTNO\'09 / MAJÓVWKA\'09 / ŚLESIN\'09 / VWMania\'09
2010 - KOZIENICE\'10 / VWMania\'10
2011 - ŚLESIN\'11
Awatar użytkownika
vwkas18
G-LaderMan
Posty: 4420
Rejestracja: 15 lis 2008, 6:43
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: vwkas18 »

jaki masz aku?/
jeżeli jest możliwość to sprawdz czy jest elektrolit w środku
jaki kolor mają pytki aku i czy są proste
jezeli masz wątpliwości co do aku i jest na gwarancji to jedz go wymień lub też sprawdz ładowanie pod obciążeniem maksymalnym i minimalnym
osobiście jezeli mówisz że grzebałeś coś z elektryką to ja bym bazował na tym że masz małe uziemienie lub też coś ma straszny pobór mocy
k
kryniu85r
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 59
Rejestracja: 28 mar 2009, 11:29
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: kryniu85r »

Tak jak koledzy mowia ale czy alternator sprawdzales czy laduje i jakie ma napiecie???Powinno byc 14-14,4V bo w sumie jak laduje z innego zrodla i po 2 minutach odpala a pozniej po 10 min znowu to samo to moze byc cos z ladwaniem. Albo jakiejs masy gdzies zapomniales i zamyka sie sztucznie obwod i jest pobor pradu kiedys taki przypadek mielismy w robocie
5,6 Pb /100km
Awatar użytkownika
DonRogu
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 82
Rejestracja: 24 lis 2008, 10:12
Lokalizacja: Katowice

Post autor: DonRogu »

sprawdź kostkę stacyjki, też może by z nią problem. Jeśli przekręcasz kluczyk i nie kręci.



Pozdro, Oi!
Moderatorzy na tym forum to ludzie z kompleksami, nie ma jak tworzyć sobie wyższą samoocenę klikaniem :D
JEŻELI SZUKASZ GUZA, POWIEDZ MI TO W TWARZ
k
kleczor
Newbie
Newbie
Posty: 16
Rejestracja: 24 lip 2009, 9:56
Lokalizacja: Kraków

Post autor: kleczor »

Ja miałem podobną sytuację w cieniasie . Okazało się że powodem był brak dobrej masy na silnik. Można popróbować podać bezpośrednio na rozrusznik...

-- Pon Sie 24, 2009 10:05 pm --

Dodam tylko że też byłem święcie przekonany że to akumulator. Tak mu dogadzałem prostownikiem że w końcu go zamordowałem . Jak pisałem . Spróbuj bezpośrednio z ujemnego akumulatora zapodać kablem np. do pożyczania prądu masę na rozrusznik .
J
JarekF
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 316
Rejestracja: 14 lis 2008, 8:58
Lokalizacja: Żary - okolice

Post autor: JarekF »

Opisujesz sytuację podobną do tej jaką ja przechodziłem niedawno w polo :grin: ... Odpalasz rano i jest ok, pojedziesz do sklepu wracasz i juz nie odpali ... Za pych odpali jak, zgasisz i zaraz przekręcisz to odpali ale po "dłuższej" chwili już nie. Jak dostałem prąd z drugiego auta to momentalnie odpalał ładnie .. Już miałem wyrzucić akku (może być walnięta cela) ale się okazało, że niby sprawnie działające radio robiło niezłe zwarcie i rozładowywało akku nawet jak było wyłączone ;) Sprawdź na wyłączonym silniku czy coś Ci nie pobiera prądu ;-)
Awatar użytkownika
Odi
Początkujący
Początkujący
Posty: 172
Rejestracja: 14 lis 2008, 15:34
Lokalizacja: Piła (WLKP)

Post autor: Odi »

Udało się rozwiązać problem? U mnie było podobnie jak napisał JarekF. Po podłączeniu drugiego aku odpalał zawsze. Problemem jednak nie był akumulator, żadne kable czy rozrusznik, który wymieniłem, a alternator.
6
6N-Lukasz
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 73
Rejestracja: 14 lis 2008, 20:27
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: 6N-Lukasz »

regulator napiecia...:-) temat do zamkniecia...
G40 - DAS IST AUTO

2007 - ŚLESIN\'07 / TSK\'07
2008 - PORAJ\'08 / WIĘCBORK\'08
2009 - KUTNO\'09 / MAJÓVWKA\'09 / ŚLESIN\'09 / VWMania\'09
2010 - KOZIENICE\'10 / VWMania\'10
2011 - ŚLESIN\'11
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”