Wolne obroty

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

n
norekuk
Początkujący
Początkujący
Posty: 119
Rejestracja: 06 gru 2008, 23:11
Lokalizacja: Bydgoszcz / North Shields(UK)

Wolne obroty

Post autor: norekuk »

Hej :-)

Osatnio się to pogoszyło...sprawdziłem, że po wrzucieniu luzy przy powiedzmy prędkości 60km na godzinę, obory są pomiędzy 1100 a 1200, gdy zaczynam hamować na luzie aż do zastrzymania się - oborty spadają, do ok 900-950 jak już auto stoi... :-(

Co może być przyczyną i jak to doprowadzić do porządku?
Jest --> Variat vel Groszek 1.9 sdi Variant

Było -> Poluś 1.4L \'96 Anglik
V
Ventura
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 50
Rejestracja: 24 mar 2009, 15:52

Post autor: Ventura »

Wrzuć na luz i spróbuj nogą odciągnąć pedał gazu.
Poluźnij linkę gazu.

To tak na początek.
Polo 96r. AEF & Toledo 92r. 2.0 2e
Obrazek
n
norekuk
Początkujący
Początkujący
Posty: 119
Rejestracja: 06 gru 2008, 23:11
Lokalizacja: Bydgoszcz / North Shields(UK)

Post autor: norekuk »

Sprawdzone - nie ma luuuzu na lince. Gdzie szukać dalej ?
Jest --> Variat vel Groszek 1.9 sdi Variant

Było -> Poluś 1.4L \'96 Anglik
Awatar użytkownika
Artpolo
Uzależniony
Uzależniony
Posty: 1789
Rejestracja: 04 cze 2009, 15:07
Lokalizacja: Nibiru

Post autor: Artpolo »

Podałem mniej więcej od najprostszych kroków - gdzie wg mnie szukać.
1. Obroty lubią szaleć jak bierze lewe powietrze. sprawdź szczelność układu dolotowego.
2. Wyczyścić przepustnicę i adaptacja.
3. Sonda lambda.
4. No i za wolne obroty odpowiedzialny jest silnik krokowy. Może już świruje.
Jeżeli z góry zakładasz, że czemuś nie podołasz - nie uda Ci się to nigdy..... Bruce Lee :)
V
Ventura
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 50
Rejestracja: 24 mar 2009, 15:52

Post autor: Ventura »

Szczelność dolotu sprawdzisz za pomocą dezodorantu na bazie alkoholu - odpal silnik i pryszcz na złączenia - jak zauważysz zmianę pracy silnika tzn. że masz nieszczelność.

Szarpie Ci przy hamowaniu silnikiem?
Polo 96r. AEF & Toledo 92r. 2.0 2e
Obrazek
T
TomekJ
Newbie
Newbie
Posty: 11
Rejestracja: 26 sie 2009, 9:13
Lokalizacja: łańcut

Post autor: TomekJ »

[quote=""Artpolo""]1. Obroty lubią szaleć jak bierze lewe powietrze. sprawdź szczelność układu dolotowego.
2. Wyczyścić przepustnicę i adaptacja.[/quote]

Ja to zrobiłem i się uspokoiło u mnie. Brał lewe powietrze na wężu od serwo zaworu chyba. Wg mechanika to mogło powodować też słabsze hamulce. Nie wiem ja sie na tym nie znam. :P

A przepustnicę tak przy okazji zrobiłem.
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”