[6N]Cewka zapłonowa pada jedna za drugą. Jak temu zapobiec?

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

J
Joz
Newbie
Newbie
Posty: 8
Rejestracja: 11 paź 2011, 21:36

[6N]Cewka zapłonowa pada jedna za drugą. Jak temu zapobiec?

Post autor: Joz »

Witam mam problem z cewką zapłonową.

1,5 roku temu auto zaczęło ciężej odpalać w wilgotne deszczowe dni. W końcu pojechałem do jakiegoś zakładu mechanicznego i tam koleś wymienił mi kopułkę i palec na nowe. Nie pomogło.

W końcu auto rozkraczyło się na amen w centrum miasta. Zaciągnięte zostało do reklamującego się w moim mieście jako spece od VW. Tam szybko zdiagnozowali i ostro skasowali (400zł za diagnozę i chińską noname cewkę nową)

Auto pojeździło pół roku (a robię symboliczne przebiegi rzędu 300km na miesiąc) jadę i na rondzie znowu, silnik gaśnie, ikonka oleju się zapala a akumulatora miga jak na dyskotece i auto zgon. Kręci ale nie zapala.

Tym razem pogadałem ze znajomymi i trafiłem do zaufanego zakładu z polecenia dobrego kolegi. Okazało się że bliżej nie określonej firmy cewka po prostu zdechła. Wymienili mi na nową ( nówka magneti marelli) i przy okazji wymieniłem akumulator na nowy.

I pojeździłem znowu równe pół roku (może z 1200km) i kilka dni temu podjeżdżam na szczęście pod swój blok i znowu - silnik gaśnie, lampka oleju zapala się, na lampce akumulatora dyskoteka i zgon. Znowu kręci ale ni chu chu nie odpala.

Znowu na zakład. Zmienili mi w ramach gwarancji cewkę na inną (Temic, made in germany, ponoć takie w pierwotnym montażu fabrycznym były zakładane), przy okazji koleś wymienił komplet świec zapłonowych (BERU). Mówił że reszta ok - palec i kopyłka jak nowe, kable zapłonowe ok.

No i jeżdzę kilka dni i niby ok. Ale czy to normalne że cewki padają mi jak muchy? Przez jakieś 4000km przerobiłem 3 cewki (ten noname chińczyk, magneti marelli no i teraz Temic mam).

Mam jakiegoś wyjątkowego pecha czy coś je może ciągnie do grobu? Bo doszło do tego że do dziewczyny 50km jezdze pocigiem bo boje sie że mi się rozkraczy na S3
Awatar użytkownika
cormoran
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 71
Rejestracja: 14 lis 2008, 7:58
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: cormoran »

Wg mnie chciałeś zaoszczędzić i kupiłeś "tanie mięso". Ja mam też cewkę Temic'a i jeżdżę na niej od momentu kupna auta tj 9 lat. Jeżeli kupiłeś używkę (nie wiem, czy jeszcze produkują takie) to musisz się liczyć, że pewnego dnia też ci może się spalić. Z tego co wiem to cewka firmy Beru jest dobra. Lepiej wozić sobie taką na zapasie i w razie czego podmienić na poboczu. Montowana jest do grodzi dwoma śrubami typu inbus.
Polo 6N 1.4   8V 97r.
Polo 9N 1.2 12V 05r.
Awatar użytkownika
krzyDOLAR
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 3272
Rejestracja: 09 wrz 2009, 15:02
Lokalizacja: DW

Post autor: krzyDOLAR »

problem leży gdzieś w instalacji. zleć elektrykowi by ją przejrzał, obstawiam słabą masę
Awatar użytkownika
sidkoz
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 367
Rejestracja: 13 paź 2011, 21:20
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: sidkoz »

Ja też bym się skłaniał ku słabej masie. Plecionka może wyglądać na dobrą a wewnątrz może być skorodowana.
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”