Jestem posiadaczem Polo 6n2 1.4 TDi, silnik AMF 231kkm. Mam 3 a nawet 4 nurtujące mnie problemy związane z układem napędowym.
1. Podczas jazdy ze stałą prędkością oraz przy zwalnianiu na biegu występuje takie dziwne chrobotanie w okolicach lewego koła oraz po lewej stronie silnika jakby skrzyni biegów. Nie jest zauważalne na 1szym oraz 2gim biegu, natomiast występuje często na wyższych oraz jak jadę sobie załóżmy na 5tce 60km/h równo to jest najlepiej słyszalne albo kiedy hamuje biegami i zaczyna delikatnie ciągnąć. Nie słychać tego przy przyspieszaniu. Zarówno dynamicznym jak i spokojnym. Przy okazji tego występuje nieraz delikatne odczucie szarpania na kierownicy. Najlepsze jest to, że nie zawsze to jest. Pewnie zależy jak się tam coś ułoży.
Przeguby zewnętrzne wykluczone. Prawy ok, wymieniona marżeta i jest cichutki, lewy wymieniony we wrześniu przy 214kkm po tym jak się po prostu kompletnie rozsypał.
2. Piszczenie przy ruszaniu z 1 biegu, czasem z 2 oraz wstecznego. Przy okazji występuje takie dziwne ślizganie jakby od sprzęgła. Głównie na zimnym silniku ale i często jak dużo pojeździ się w korkach. Podobnie jest przy redukcji na 4ty oraz 3ci bieg przy hamowaniu silnikiem. Następuje takie zająknięcie jakby ze sprzęgła. Przy przyspieszaniu nic się nie ślizga, nie śmierdzi oczywiście kiedy nie piszczy. Kiedyś padało mi sprzęgło w Renault Kangoo to potrafiło śmierdzieć i czasem przy ostrzejszej jeździe łapał taki jakby poślizg. Wg wskazań prędkościomierza i obrotomierza przyspieszał gwałtownie a tak na prawdę samochód powoli się turlał. Tutaj tego nie ma.
3. Czasem rano jak i po jeździe w korkach latem nie mogę wbić 1 biegu, 2ka wchodzi z oporem a wsteczny wskakuje najpierw delikatnie a potem nagle takie łup jakbym nie docisnął sprzęgła. Nieraz występuje to jednocześnie, nieraz pojedynczo.
4. Przy cofaniu na prostej kierownicy i po puszczeniu jej, kierownica samoczynnie potrafi skręcić w lewo. Ktoś ma pomysł?
Mam nadzieję, że ktoś mi z tym pomoże bo niektóre z tych problemów jest dosyć mocno wkurzających. Odnośnie 2 to podejrzewam, że to będzie do wymiany sprzęgło. Samochód sprowadzony z przelotem 168tys km od Okupanta przez wujka z pełną historią. Potem do 206kkm jeżdżony przez niego, jego kierowców, jego żonę, szwagierkę i każdego kogo można było spotkać w jego najbliższym otoczeniu
