[6n2] 1.4 TDi AMF Dziwne chrobotanie i piszczenie

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
kazmirz_pawlak
KANDYDAT
Posty: 96
Rejestracja: 18 mar 2015, 12:27
Lokalizacja: 100lica

[6n2] 1.4 TDi AMF Dziwne chrobotanie i piszczenie

Post autor: kazmirz_pawlak »

Witam,
Jestem posiadaczem Polo 6n2 1.4 TDi, silnik AMF 231kkm. Mam 3 a nawet 4 nurtujące mnie problemy związane z układem napędowym.

1. Podczas jazdy ze stałą prędkością oraz przy zwalnianiu na biegu występuje takie dziwne chrobotanie w okolicach lewego koła oraz po lewej stronie silnika jakby skrzyni biegów. Nie jest zauważalne na 1szym oraz 2gim biegu, natomiast występuje często na wyższych oraz jak jadę sobie załóżmy na 5tce 60km/h równo to jest najlepiej słyszalne albo kiedy hamuje biegami i zaczyna delikatnie ciągnąć. Nie słychać tego przy przyspieszaniu. Zarówno dynamicznym jak i spokojnym. Przy okazji tego występuje nieraz delikatne odczucie szarpania na kierownicy. Najlepsze jest to, że nie zawsze to jest. Pewnie zależy jak się tam coś ułoży.
Przeguby zewnętrzne wykluczone. Prawy ok, wymieniona marżeta i jest cichutki, lewy wymieniony we wrześniu przy 214kkm po tym jak się po prostu kompletnie rozsypał.

2. Piszczenie przy ruszaniu z 1 biegu, czasem z 2 oraz wstecznego. Przy okazji występuje takie dziwne ślizganie jakby od sprzęgła. Głównie na zimnym silniku ale i często jak dużo pojeździ się w korkach. Podobnie jest przy redukcji na 4ty oraz 3ci bieg przy hamowaniu silnikiem. Następuje takie zająknięcie jakby ze sprzęgła. Przy przyspieszaniu nic się nie ślizga, nie śmierdzi oczywiście kiedy nie piszczy. Kiedyś padało mi sprzęgło w Renault Kangoo to potrafiło śmierdzieć i czasem przy ostrzejszej jeździe łapał taki jakby poślizg. Wg wskazań prędkościomierza i obrotomierza przyspieszał gwałtownie a tak na prawdę samochód powoli się turlał. Tutaj tego nie ma.

3. Czasem rano jak i po jeździe w korkach latem nie mogę wbić 1 biegu, 2ka wchodzi z oporem a wsteczny wskakuje najpierw delikatnie a potem nagle takie łup jakbym nie docisnął sprzęgła. Nieraz występuje to jednocześnie, nieraz pojedynczo.

4. Przy cofaniu na prostej kierownicy i po puszczeniu jej, kierownica samoczynnie potrafi skręcić w lewo. Ktoś ma pomysł?

Mam nadzieję, że ktoś mi z tym pomoże bo niektóre z tych problemów jest dosyć mocno wkurzających. Odnośnie 2 to podejrzewam, że to będzie do wymiany sprzęgło. Samochód sprowadzony z przelotem 168tys km od Okupanta przez wujka z pełną historią. Potem do 206kkm jeżdżony przez niego, jego kierowców, jego żonę, szwagierkę i każdego kogo można było spotkać w jego najbliższym otoczeniu :) . Od czerwca 2014 i przebiegu 206kkm ja się kulam i robię Pololota na bieżąco. Sprzęgło nie robione od nowości. Historia znana bezpośrednio właśnie od momentu sprowadzenia w 2009r.
Awatar użytkownika
kazmirz_pawlak
KANDYDAT
Posty: 96
Rejestracja: 18 mar 2015, 12:27
Lokalizacja: 100lica

Post autor: kazmirz_pawlak »

Odświeżam
A
Anonymous

Post autor: Anonymous »

ad4. sprawdzałeś zbieżność?
ad3. najczęściej prboblemy z biegami w tych skrzyniach to problem z synchronizatorami, ale może być też coś na linkach juz nie tak
ad1. a jak łożyska? nie zawsze jest tak że huczą bez przerwy i słychać je przy sprawdzaniu na podnośniku


PS. Nie żebym straszyła ale te silniki podobno obliczone na 250-300tys km, ktoś na forum dobił do 300 ale na drugim silniku.
Awatar użytkownika
kazmirz_pawlak
KANDYDAT
Posty: 96
Rejestracja: 18 mar 2015, 12:27
Lokalizacja: 100lica

Post autor: kazmirz_pawlak »

[quote=""Marcin86c""]ad4. sprawdzałeś zbieżność?
ad3. najczęściej prboblemy z biegami w tych skrzyniach to problem z synchronizatorami, ale może być też coś na linkach juz nie tak
ad1. a jak łożyska? nie zawsze jest tak że huczą bez przerwy i słychać je przy sprawdzaniu na podnośniku


PS. Nie żebym straszyła ale te silniki podobno obliczone na 250-300tys km, ktoś na forum dobił do 300 ale na drugim silniku.[/quote]
AD4. Zbieżność teraz ustawię jak wpadną letnie kapcie. Ostatnio wymieniałem sprężynę na przodzie ale ten problem występował przed wymianą.
Ad1, Ad3. Badałem trochę temat i typek z warsztatu powiedział, że prawdopodobnie skrzynia się sypię. Jakieś elementy mechanizmu różnicowego czy coś z nim związanego. Coś podobno się ścina i nie tak zazębia. Łożyska raczej ok. Nic nie szumi w czasie jazdy a piasty się nie grzeją. Kiedyś jeździłem Renault Kangoo i tam łożyska wymieniałem co kilkanaście tysięcy. Raczej wykluczam. Wiem, że pewnie będzie to sprzęgło do wymiany bo to piszczenie pochodzi właśnie jakby od sprzęgła (piszczy przy odpuszczaniu kiedy jest bardzo gorąco albo wilgotno i to też nie zawsze). Ostatnio też zaobserwowałem problemy ze wrzuceniem 5tego biegu. Wchodzi nieraz ciężko tak jakbym lewarkiem nie trafiał w bieg. Pomaga druga próba lub międzygaz.

Co do samego silnika to nie bierze oleju, kopci minimalnie i ma moc. Dbam o niego jak mogę, wymiany oleju co 10tysi, zimą staram się żeby przed ruszeniem trochę się rozgrzał i dopiero jazda. Ostrzejsze przyspieszanie dopiero po rozgrzaniu powyżej 70 stopni.
ODPOWIEDZ

Wróć do „skrzynia biegów + układ napędowy”