[6n2] Wymiana komputera (Brak obrotów, ciśnienia oleju itp)

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

a
afganski
Newbie
Newbie
Posty: 15
Rejestracja: 15 gru 2012, 11:23

[6n2] Wymiana komputera (Brak obrotów, ciśnienia oleju itp)

Post autor: afganski »

Cześć, potrzebuję waszej pomocy a raczej kilku wskazówek odnośnie mojej 6n2 1.4 TDI a mianowicie:
Od jakiegoś tygodnia borykam się z problemem "znikających" wskazań obrotomierza z równoczesnym zapaleniem kontrolki ciśnienia oleju (czerwona lampka alladyna). Do tego dochodzi piszczący ręczny i ABS oraz non stop świecąca poduszka ale do tych kontrolek się już zdążyłem przyzwyczaić, wyskoczyły mi kiedyś po wizycie prawego przedniego koła w dziurze. Uprzedzając wasz kolejny post przeszukałem forum i na temat obrotów i oleju znalazłem tematy o wymianie szczotek w alternatorze. Jak było napisane tak też zrobiłem z tym że wymieniłem cały regulator napięcia na nowy z nowymi szczotkami. Nie pomogło. Zauważyłem że nie zawsze świeci kontrolka od świec żarowych, diagnoza - 2 całkowicie bezużyteczne, na jednej znikome napięcie - wymiana kompletu. Oczywiście sprawdziłem też aku i ładowanie. Aku ponad 12, po zapłonie ponad 14 czyli dobrze. Problemy nie ustąpiły, na tyle na ile mogłem sprawdziłem instalację. W drzwiach były 2 połamane kabelki jednak to też nie jest przyczyną. Zamierzam jeszcze spróbować włożyć inny alternator i sprawdzić czy to na 100% nie jego wina ale moja diagnoza to komputer ( ten w komorze pod szybą ). Znalazłem na alledrogo z gwarancją rozruchową i identycznymi numerami.

Teraz moje pytanie. Jeśli nikt nie ma innego pomysłu na przyczynę tej usterki to czy wymiana komputera wiąże się z jakimś kodowaniem, programowaniem etc.? Czy po prostu podmieniam i sprawdzam czy działa?

Pomóżcie bo święta się skończyły a w polo ciągle choinka na liczniku...

:amen:
A
Anonymous

Post autor: Anonymous »

jedź do serwisu i odczytaj błądy ze sterownika - od tego powinieneś zacząć, a nie wymieniać na oślep

[quote=""afganski""]czy wymiana komputera wiąże się z jakimś kodowaniem, programowaniem etc.?[/quote]
na pewno bo masz w aucie imobilaizer
a
afganski
Newbie
Newbie
Posty: 15
Rejestracja: 15 gru 2012, 11:23

Post autor: afganski »

Wybacz, zapomniałem dodać. Samochód był sprawdzany komputerem, ciągle wyskakują, o ile pamiętam 3 błędy : poduszki, abs i jakiś na silniku. Są nietrwale, ale nie ma z nimi komunikacji. Raz wyskoczyły tez jako trwale, ale po rozpięciu aku znikły.
A
Anonymous

Post autor: Anonymous »

dobrze by było gdybyś podał kody tych błędów bo to istotne
a
afganski
Newbie
Newbie
Posty: 15
Rejestracja: 15 gru 2012, 11:23

Post autor: afganski »

Samochód jutro idzie do elektronika ale poniżej zamieszczam zapis błędów z komputera:

01314-elektroniczny moduł sterujący pracą silnika -brak komunikacji -stały
01316-elektroniczny moduł sterujący abs -brak komunikacji -stały
0132-sterownik airbag -brak komunikacji -stały

Tutaj akurat błędy stałe ale wystarczyło rozpiąć aku na chwilę żeby zmieniły się w chwilowe.
A
Anonymous

Post autor: Anonymous »

http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/01314
http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/01316
w ostatnim zjadłeś jedną cyfrę ale domyslam sie ze chodzi o 1
http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/01321

wszystkie wskazują na problemy z kablami
moze miałeś atak gryzonia, bo tak to wygląda
a
afganski
Newbie
Newbie
Posty: 15
Rejestracja: 15 gru 2012, 11:23

Post autor: afganski »

Dzieki za odpowiedz, pojechala do elektronika, zobaczymy co powie.
a
afganski
Newbie
Newbie
Posty: 15
Rejestracja: 15 gru 2012, 11:23

Post autor: afganski »

No więc tak. Zaprzyjaźniony elektronik sprawdził to jeszcze raz i wymienił jeszcze raz płytkę na alternatorze, tym razem na oryginalną. Póki co problem z obrotami i ciśnieniem oleju znikął. jednak wczoraj przy uruchamianiu po raz kolejny migała mi kontrolka ręcznego i świecił abs czemu towarzyszył ten jakże irytujący dźwięk. Oczywiście dziś już nic nie świeciło. Jako że mam uszkodzony sterownik od poduszki ( świeci cały czas) i od czasu wyskoczenia kontrolki poduszki co jakiś czas abs się przypominał mam pytanie: czy sterownik poduszki ma jakiś bezpośredni związek z abs? I jeszcze jedno co dziś odkryłem: przy włączonym silniku wyciągnąłem tyle płynu hamulcowego ile się dało ze zbiorniczka a pomimo to nie zaświeciła się kontrolka niskiego poziomu płynu hamulcowego. Przewód do zbiorniczka ma napięcie. Normalne czy kolejna anomalia? Polo prawdopodobnie znów wyląduje u elektronika ale może któryś z was miał z tym do czynienia :)

P.s. Cała wiązka jest sprawdzona i owinięta na nowo, nie było tam żadnej usterki czyli wykluczam gryzonie.
Awatar użytkownika
czaja
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 7102
Rejestracja: 10 kwie 2009, 0:00
Lokalizacja: Chotomów

Post autor: czaja »

Po naprawie wiązki, powinno się zczytać błędy. Sygnał dźwiękowy pojawia się dlatego ze jest coś nie tak z systemem hamulcowym. Hamulce działają, ale ABS nie. Podaj jakie są teraz błędy, bo tak to wróżenie z fusów.
a
afganski
Newbie
Newbie
Posty: 15
Rejestracja: 15 gru 2012, 11:23

Post autor: afganski »

Problem w tym że po naprawie nie było błędów poza poduchą oczywiście. Dopiero teraz może jakiś został po tym jak zapiszczało. A ABS pomimo że piszczy już od ponad roku to ciągle działa...
Awatar użytkownika
Michał88
Swój
Swój
Posty: 855
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:04
Lokalizacja: Gniezno

Post autor: Michał88 »

A może by na celownik wziąć licznik. Sprawdzić wtyczkę.
a
afganski
Newbie
Newbie
Posty: 15
Rejestracja: 15 gru 2012, 11:23

Post autor: afganski »

Szczerze też się nad tym zacząłem zastanawiać. Niestety pomimo sprawdzenia wiązki i wymiany płytki na alternatorze problem z obrotami i ciśnieniem oleju powrócił. W poniedziałek polo wraca do elektronika który już nie chce na nią patrzeć. W sumie to nie rozmawiałem z nim o liczniku ale zostawił mi na nim ślad po brudnym palcu i niedokładnie włożył plastik nad licznikiem więc myślę że tam też sprawdzał ale zapytam, podpowiem :) Czasami zdarza się tak z problemem abs i ręcznego, że gdy przyciszę radio to przestają migać, podgłośnie i migają i tak kilka razy po czym migają nie reagując na radio. Może się to wiązać z poborem prądu? Nie mam skrzynki ani wzmacniacza, radio alpine 4x45w , z przodu w głośniki 16,5 nie pamiętam jakiej firmy i z tyłu 2 "jajka" całkiem dobrze dające sobie radę, niektórzy znajomi pytali jaką skrzynkę mam w bagażniku. Jakieś pomysły?
W
Wolga85
Swój
Swój
Posty: 836
Rejestracja: 31 sty 2010, 16:22
Lokalizacja: Gdów

Post autor: Wolga85 »

Błędy świadczą o braku komunikacji po CAN ze sterownikiem silnika. Czyli szyna CAN do sprawdzenia w kostce licznika. Najlepiej byłoby podejrzeć sygnał na linii L i H oscyloskopem jak wygląda przebieg.
Lenistwo drogą do postępu
ODPOWIEDZ

Wróć do „elektryka + centralny zamek”