[6n2] popychacze hydrauliczne.

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
razzor_6n2
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 487
Rejestracja: 02 maja 2009, 8:54
Lokalizacja: WND

[6n2] popychacze hydrauliczne.

Post autor: razzor_6n2 »

Witam
Przy jakim przebiegu zalecana jest już wymiana popychaczy? Ja u siebie mam juz 225 tys i dość głosno klepie olej 5w50 Mobil1. Ile może wynieść koszt wymiany popychaczy?
Opa-GermanStyle 6n2 /// ARC 1.6 16v GTi
S
Stanley
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 347
Rejestracja: 20 lis 2008, 20:08
Lokalizacja: RPR trasa Przemyśl-Dynów

Post autor: Stanley »

W twoim silniku niema tradycyjnych popychaczy, lecz są hydrauliczne elementy wyrównoważające, które pomimo innej konstrukcji mają to samo zadanie-kompensacja luzów. Nieistnieje jakaś reguła kiedy należy zmienić wspomniane elementy, ale jeżeli one są powodem stukania, to należy je wymienić. Cena 1 elemetu w ASO wynosi 42 zł.X16 szt.=672 zł.+ robocina, to może w 1000 zł. się zmieścisz, chyba że znajdzisz coś tańszego niż w ASO.
Bez przecinaka i młota, to ch** nie robota.
_
_Bartek_
Początkujący
Początkujący
Posty: 140
Rejestracja: 18 lut 2011, 12:24
Lokalizacja: Toruń

Post autor: _Bartek_ »

Stanley skąd to skopiowałeś bo chyba nie odpisujesz na treściwe pytanie rozpisująć się jakbys odpisywał posiadaczowi 86c.
Modyfikacje zawieszeń, podwozi oraz nadwozi, diagnostyka komputerowa Diagun X431, elektromechanika, naprawy blacharskie i lakiernicze kujawsko-pomorskie Toruń 781-803-432
Awatar użytkownika
Katoo
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 517
Rejestracja: 18 gru 2009, 0:55
Lokalizacja: Bytom

Post autor: Katoo »

Ja za popychacze płaciłem 80zł za 8szt z "inna" wymieniłem w nie całe 2h wcale trudne nie jest , nawet nie ściągałem rozrządu.
[*Moje dwie miłości:
I miejsce- Moje Kochanie]
II miejsce- PolO GReeN LInE
[url=http://imageshack.us/photo/my-images/823/5ms9c.gif/][img]http://img823.imag
o
oblada
Newbie
Newbie
Posty: 18
Rejestracja: 10 sty 2015, 18:29

Post autor: oblada »

hej,

6n2 2000 rok AKK

szukałem ale nie znalazłem... więc piszę.

Rąbie mi na całego w silniku w moim POLO od dłuższego czasu. Na zegarze ponad 200 tysi. Magic od silników uznał, że to popychacze i że warto się także zastanowić nad rozrządem.
chciałbym ocenić koszty dlatego potrzebuje informacji ile w tym silniku jest takich popychaczy? Czy musza być wszystkie wymienione?

bardzo prosze o pomoc.
Awatar użytkownika
Katoo
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 517
Rejestracja: 18 gru 2009, 0:55
Lokalizacja: Bytom

Post autor: Katoo »

jest ich 8 na każdy zawór , nie musisz wszystkich wymieniać jak nie chcesz, po wyjęciu czuć luzy na nich i możesz wymienić tylko zużyte , ale dobrze radząc wymień wszystkie będzie miał problem z głowy. bo jak wymienisz tylko zużyte to nie wiadomo za ile padną ci stare i znowu będą koszty.
[*Moje dwie miłości:
I miejsce- Moje Kochanie]
II miejsce- PolO GReeN LInE
[url=http://imageshack.us/photo/my-images/823/5ms9c.gif/][img]http://img823.imag
g
garet
Newbie
Newbie
Posty: 6
Rejestracja: 20 sty 2017, 13:49

Post autor: garet »

Katoo, gdzie kupywałeś te popychacze inna bo dość tanio zapłaciłeś ??

I jak udało ci się je wymienić bez rozpinania rozrządu, ja mam 1.0 MPi 2000r.
b
bobsley6
Newbie
Newbie
Posty: 6
Rejestracja: 14 lut 2017, 11:18

Post autor: bobsley6 »

Przede wszystkim jaki silnik czy 16 czy tez 8v . Zeby zobavzyc co klepie zdjac najpierw trzeba pokrywe głowicy ocenic stan wałków , popychaczy i dzwigieniek zaworowych . Oczywiscie trzeba rozpiac rozrzad . Skad ty kupiłeś popychacze za 8 zł ?? Używka chyba... Dobry popychac Iny kosztuje w sklepie około 32-37 zł  .  Tak czy inaczej ja bym podszedł do roboty w ten sposób . Srodek do płukaniu układu olejowego i wymiana oleju przed wymiana popychacz . Demontaz rozrzadu i weryfikacja.
Awatar użytkownika
iJopek
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 435
Rejestracja: 02 wrz 2014, 12:15
Lokalizacja: Kutno Łódzkie

Post autor: iJopek »

bobsley6 pisze: Zeby zobavzyc co klepie zdjac najpierw trzeba pokrywe głowicy ocenic stan wałków , popychaczy i dzwigieniek zaworowych .
Dźwigienki zaworowe ? w polo ? na popychacze naciskają krzywki wałka..
Awatar użytkownika
krzyDOLAR
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 3272
Rejestracja: 09 wrz 2009, 15:02
Lokalizacja: DW

Post autor: krzyDOLAR »

iJopek pisze:na popychacze naciskają krzywki wałka..
ambitna teza, ale nie mogę się z nią zgodzić. zwróć uwagę na część o numerze 6:

8VObrazek16V Obrazek
k
kuba90876
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 392
Rejestracja: 08 mar 2014, 12:22
Lokalizacja: Nidzica

Post autor: kuba90876 »

krzyDOLAR pisze:
iJopek pisze:na popychacze naciskają krzywki wałka..
ambitna teza, ale nie mogę się z nią zgodzić. zwróć uwagę na część o numerze 6:

Też nie mogę się zgodzić z Twoją tezą Krzychu..  Wałek rozrządu się obraca, krzywka naciska na popychacz, który to naciska na zawór, przez co go otwiera. Te rysunki które podałeś, są na pewno do polo, czy może do jakiegoś innego samochodu? Bo takie rozwiązanie widziałem chyba w Oplu...

Swoją drogą. Jeden popychacz INA kosztuje 12 zł. Można je wymienić bez rozpinania rozrządu, tylko trzeba uważać, żeby pasek nam jakimś sposobem nie spadł, przestawił. ;)
Awatar użytkownika
krzyDOLAR
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 3272
Rejestracja: 09 wrz 2009, 15:02
Lokalizacja: DW

Post autor: krzyDOLAR »

pragnę zauważyć iż temat dotyczy modelu 6N2. to co napisał bobsley6 jest zgodne z prawdą, natomiast wypowiedzi osób posiadających 6N są błędne i mogą być niewłaściwie interpretowane. ustalmy więc:

6N z silnikami 8V i 16V AFH - popychacz poruszany krzywką wałka:
Obrazek
6N GTI oraz 6N2 8V i 16V - popychacz poruszany dźwigienką:
Obrazek

@ kuba90876 - zakładam że masz 6N 8V. wytłumacz mi proszę w jaki sposób można wymienić popychacze bez zdejmowania paska? ja go zawsze zdejmuję i wymieniam. przy okazji daje nowe uszczelniacze zaworowe, uszczelniacz wałka i uszczelkę pokrywy.
Obrazek   
Ostatnio zmieniony 17 lut 2017, 23:45 przez krzyDOLAR, łącznie zmieniany 1 raz.
k
kuba90876
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 392
Rejestracja: 08 mar 2014, 12:22
Lokalizacja: Nidzica

Post autor: kuba90876 »

krzyDOLAR pisze:
@ kuba90876 - zakładam że masz 6N 8V. wytłumacz mi proszę w jaki sposób można wymienić popychacze bez zdejmowania paska? ja go zawsze zdejmuję i wymieniam. przy okazji daje nowe uszczelniacze zaworowe, uszczelniacz wałka i uszczelkę pokrywy.
Obrazek   
Widziałem, tzn w sumie to pomagałem przy tym teoretycznie. Wystarczy odkręcić podpory wałka, wałek uniósł się do góry. Szklanki wyciągnąć. Wsadzić nowe. Przekręcić wałek i wsio. Wiem, że to tak naprawdę "druciarstwo" Ale cóż... takie coś było robione w warsztacie, w którym wcześniej pracowałem. Wiem, że zgodnie z kulturą pracy, trzeba rozpiąć rozrząd, i tak dalej. Ale jednak byłem świadkiem, jak można to robić bez rozpięcia rozrządu. Btw. Ta naprawa była robiona właśnie w polo 6n bodajże 1.6 AEE.
g
garet
Newbie
Newbie
Posty: 6
Rejestracja: 20 sty 2017, 13:49

Post autor: garet »

bobsley6 pisze: Przede wszystkim jaki silnik czy 16 czy tez 8v .

Odpowiedź była kierowana do Katoo, a ten zauważ wypowiada się na temat wersji 8 zaworowej, która mnie też interesuje bo taką mam i jest to p6n2 po lift 1.0 Mpi  kod silnika ACH.
bobsley6 pisze:
Zeby zobavzyc co klepie zdjac najpierw trzeba pokrywe głowicy ocenic stan wałków , popychaczy i dzwigieniek zaworowych .

Tu masz rację, jednak ja obstawiam z przypadłośći dla tych modeli, że to modelowo siadł popychacz, powiedzmy, że Maciej z tvn mi powiedział ;]
bobsley6 pisze:
Oczywiscie trzeba rozpiac rozrzad.

I tu mogę powiedzieć, że mailowałem z kolegą Katoo na priv i mogę ci powiedzieć, że jest na to sposób bez rozpinania, aczkolwiek trzeba uważać.
Ostatnio zmieniony 19 lut 2017, 18:13 przez garet, łącznie zmieniany 1 raz.
b
bobsley6
Newbie
Newbie
Posty: 6
Rejestracja: 14 lut 2017, 11:18

Post autor: bobsley6 »

Nowe popychacze z Ina cena w sklepie 30-37 zł sztuka , teraz robiłem głowice i wiekszosc sie nie nadawała do dalszej pracy . Przebieg niby 213 tys km.
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”