Wiem ze jest to zwiazane z grzałką sondy. Sprawdzałem dzis wtyczki i kable i poďłączyłem spowrotem i lipa. Pozniej po jakims czasie wchodze w VAG bloki pomiarowe jeszcze raz i sonda dziala( przypomnialo mi sie se auto w tym momencie bylo nagrzane) Pozniej pojechalem na stacje ogarnac auto itd. No i wyjezdzajac ze stacji( silnik ochlonal) znowu blad grzalki. Czy to padnieta grzalka w sondzie i wywala blad na zimnym a jak sie rozgrzeje to sonda zaczyna wtedy chodzic dopiero?
Grzałka ma mieć pewna rezystancję od 6-50 omów na zimnej sondzie (20 C). Możliwe że grzałka łapie przerwę w określonej temperaturze a wtedy musiałbyś badać jak pokaże błąd. Sprawdź też mała żarówka czy jest napięcie podczas pracy silnika na grzałce.
Ok a czy to nie jest tak ze na zimnym silniku sonda(szerokopasmowa) nie chodzi bo padla grzalka ( napiecie sondy w Vag- 6.25V i lambda controller nie pracuje) pozniej jak sie auto nagrzeje porzadnie to sonda sie włącza (wtedy napiecie 0.45V i pracuje lambda controller, nawet test udaje sie zrobic i wynik ok)
Tak grzałka jest po to aby sonda miała odpowiednia temperaturę ,która jest wymagana aby poprawnie zaczęła pracować. Dlatego w nowszych autach montuje je do sondy/sond lambda aby osiągnęły temperatura pracy szybciej (powyżej 300 C) i utrzymały ja podczas jazdy. Co nie zmienia faktu że grzałka jest nie wymienialną częścią sondy i jej uszkodzenie ciągnie za sobą wymianę całej sondy.
To że nie jest przecięty kabel do sondy i nie przechodzi przez sterownik LPG nie znaczy że sygnał z niej nie trafia do sterownika LPG. W nowszych autach jest możliwość dobrania się do tych parametrów po linii CAN.
Tego to nie wiedzialem, aczkolwiek w programie diagnostycznym lpg odczyty z sond byly zupelnie inne niz kiedy badalem je Vagiem. W vagu wszystko prawidlowo, w programie lpg jakies dziwne odczyty.
Bo sterownik LPG przejściu na gaz oszukuje oryginalny sterownik silnika ,aby nie pojawiały się błędy. Czyli muszą być podpięte sondy lambda (chociaż jedna). Chyba że ktoś zrobił mapę LPG na sztywno bez korekcji z sondą lambda. Nawet nie wiem czy to jest możliwe przy wielopunkcie. Na pewno nie jest to prawidłowo zrobiona instalacja. Jaki typ instalacji LPG masz na pokładzie (model marka)?