[86c2f] Ściąga auto

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

w
wilkson
Newbie
Newbie
Posty: 6
Rejestracja: 23 kwie 2013, 19:21
Lokalizacja: Jarosław

[86c2f] Ściąga auto

Post autor: wilkson »

Witam,
jestem nowym użytkownikiem forum, proszę o pomoc.Tydzień temu kupiłem polo II coupe 1.0 1992 rok.
Podczas jazdy testowej, auto ściągało na prawo, po sprawdzeniu ciśnienia w oponach okazało się że we wszystkich oponach jest takie samo ciśnienie. Po zmianie kół auto zaczęło ściągać na lewo, oraz słychać bicie po prawej stronie. Podczas kręcenia kierownicą w miejscu słuchać delikatne trzaski, przy pełnym skręcie kół słychać też tłuczenie w przedniej części samochodu.
Na początku chce wyważyć koła, następnie myślałem o przeglądzie zawieszenia i układu kierowniczego, jednak nie chce żeby jakiś mechanik na mnie żerował, jak to często bywa w przypadku osób mało znających się na mechanice samochodowej.
Średnio znam się na mechanice, proszę o pomoc co zrobić, i w jakiej kolejności, jakie części wymienić.
Pozdrawiam!
Awatar użytkownika
adek1983
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 1972
Rejestracja: 29 mar 2012, 8:05
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontakt:

Post autor: adek1983 »

Skoro zamiana kół powoduje zmianę kierunku ściągania, to przyjrzyj się oponom, może są kierunkowe i jedna z nich jest założona odwrotnie.
Trzaski podczas kręcenia kierownicą to skąd się wydostają? Bo jak z okolic manetek, to normalne, działa odbijak kierunkowskazów. Jeśli dochodzi z komory silnika to odzywa się przekładnia. A to tłuczenie przy skręconych kołach to może być przegub.

Nie masz w profilu skąd jesteś. Może ktoś z klubowiczów jest w okolicy, to by Ci osłuchał auto jak u doktora i będziesz wiedział co i jak. Bo tak online trochę trudno zdiagnozować.

Powodzenia w znalezieniu i usunięciu usterek, a potem bezawaryjności życzę.
w
wilkson
Newbie
Newbie
Posty: 6
Rejestracja: 23 kwie 2013, 19:21
Lokalizacja: Jarosław

Post autor: wilkson »

Po sprawdzeniu u mechanika okazało się ze do wymiany są:
-przeguby
-osłony gumowe przegubów
-tulejki gumowe wahacza
-tuleja zawieszenia skrzyni biegów

koła wyważone, ale dopiero później sprawdzę jak zachowuje się auto, po wymianach napisze jakie efekty :)

Dzięki za pomoc! Pozdrawiam!
w
wilkson
Newbie
Newbie
Posty: 6
Rejestracja: 23 kwie 2013, 19:21
Lokalizacja: Jarosław

Post autor: wilkson »

Auto po wizycie u mechanika.
przeguby, gumy na wahaczach wymienione ale problem dalej został, opony były wyważone. Mechanik mówił ze mam pogniły spód, ale stabilizator i wszystko sztywno siedzi, nie ma już żadnych luzów, nie wiem co teraz mam robić, czy brać go na geometrie czy szukać następnego mechanika, nie chce już ładować nie wiadomo ile pieniędzy.
C
Crazy
Swój
Swój
Posty: 946
Rejestracja: 15 lis 2008, 11:05
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Crazy »

ustawienie zbieżności należy robić po każdej interwencji w zawieszenie przednie.
d
dany G40
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 478
Rejestracja: 04 gru 2009, 14:33
Lokalizacja: słupsk

Post autor: dany G40 »

Z twojego opisu wnioskuję że powodem ciągnięcia jest wadliwa jedna z opon może być niższa[bardziej zużyty bieżnik] lub nierównomiernie zużyta [wyząbkowana lub z guzami] nic nie da wywarzanie .
podmień koła na inne zobacz co się będzie działo i odpisz
Awatar użytkownika
sloma92
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 551
Rejestracja: 16 kwie 2012, 20:49
Lokalizacja: Dopiewiec / Poznań

Post autor: sloma92 »

A jak podmienisz koła na inne i nadal to będzie się działo to mam dla Ciebie kolejną pomocną informację.
Jakiś czas temu byłem pewien, że do wymiany mam wahacz, stuki na dziurach, przy gwałtownym hamowaniu nawet pojawiało się pukanie.. Po wymianie zawieszenia na kit sportowy, okazało się, że po prostu trafiony miałem lewy amortyzator, nie miał już siły dobijać i odbijać, bo prostu wyglądał niczym jak zapieczony.

A teraz ciekawostka, ściągało mi auto na lewo i to dość mocno, byłem pewien, że po ostatnim szybkim demontażu kierownicy źle ją wsadziłem, jednak to nie było to, tak samo oberwało się oponom, a co się okazuje, po prostu amortyzator był trafiony. Teraz mimo braku geometrii wszystko idzie jak malina. Geometria będzie w przyszłym tygodniu jak założę letnie kapcie. :)
Satin Silber Metalic 6N

Ślesin 2013
Ślesin 2014
Topornia 2014
Ślesin 2015

The only negative things in your live should be camber and wheel offset!
w
wilkson
Newbie
Newbie
Posty: 6
Rejestracja: 23 kwie 2013, 19:21
Lokalizacja: Jarosław

Post autor: wilkson »

Problemy rozgryzione, ściąganie w lewo było spowodowane uszkodzeniem lewej sprężyny. Bicie koła było spowodowane uszkodzeniem opony, czego na pierwszym wyważaniu nie wychwycił wulkanizator. Praktycznie cały przód zmieniony
sprężyny, amortyzatory,opony przód, klocki, tarcze, tulejki wahaczy, tyle dobrze ze za robotę zapłaciłem 50 zł, a części dosyć tanie.
Teraz jeszcze zbieżność i powinna być malina.
Pozdrawiam i dziękuje za wskazówki!
B
Banas921
Początkujący
Początkujący
Posty: 168
Rejestracja: 02 kwie 2012, 21:55

Post autor: Banas921 »

Kurde to co Ty masz za mechanika co za to 50zł bierze?
A
Anonymous

Post autor: Anonymous »

mechanik znajomy, tez takiego mam :D
Awatar użytkownika
Wojciechus
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 641
Rejestracja: 18 paź 2010, 1:05
Lokalizacja: Wawa/Białystok

Post autor: Wojciechus »

Podepnę się pod temat. Od kiedy są mrozy auto mi ciągnie na prawo... No nie rozumiem, a jak się zrobi kilka km przestaje. Zaraz po ruszeniu ciągnie jak wół w prawo. Zaciski, tarcze, okładziny, klocki wszystko jest nowe, było zmieniane w październiku i żadne koło nie "haczyło".
Awatar użytkownika
adek1983
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 1972
Rejestracja: 29 mar 2012, 8:05
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontakt:

Post autor: adek1983 »

To jak auto wystygnie lewaruj do góry i sprawdź, czy koła obracają się bez oporu.
Awatar użytkownika
Wojciechus
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 641
Rejestracja: 18 paź 2010, 1:05
Lokalizacja: Wawa/Białystok

Post autor: Wojciechus »

kurcze nie powinien blokować, ale cóż, będę musiał chyba podnieść choć trochę się boję bo mam dziurę pod łapą do lewarka ;P
A
Anonymous

Post autor: Anonymous »

jak masz żabe to podeprzyj w miejsu gdzie przykręca sie wahacz do budy
Awatar użytkownika
kerst
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 497
Rejestracja: 16 wrz 2009, 12:10

Post autor: kerst »

sprawdz odleglosci z obu stron auta zaznaczone na czerwono :
Obrazek
jesli sa rozne mozesz sie pozegnac z autem, naciagniesz bude ale ona i tak po jakims czasie cofnie sie spowrotem
ODPOWIEDZ

Wróć do „układ kierowniczy”