[9N] centralny zamek

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

P
Pjot
Newbie
Newbie
Posty: 2
Rejestracja: 03 sty 2011, 18:01

Post autor: Pjot »

czyli biało-niebieski z drzwi rozcinamy i wpinamy tam zamknij/ otwórz ze sterownika dobrze zrozumiałem temat?
kokodżambo i do przodu...
m
misiek89
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 577
Rejestracja: 15 lis 2008, 20:46
Lokalizacja: VWrocław

Post autor: misiek89 »

[quote=""Pjot""]czyli biało-niebieski z drzwi rozcinamy [/quote]
Nie rozcinamy a zdejmujemy około 1,5 cm izolacji i się dolutowujemy, następnie izolujemy taśmą izolacyjną miejsce w którym się wpinaliśmy.

[quote=""Pjot""]wpinamy tam zamknij/ otwórz ze sterownika dobrze zrozumiałem temat?[/quote]
Robisz tak jak na schemacie, który wrzuciłem kilka postów wyżej ;)
sprzedam oryginalna lampę tylną, lewa strona (od kierowcy) do [9N] oraz surowe groty kluczyka do VW.
Obrazek
m
marad
Newbie
Newbie
Posty: 3
Rejestracja: 05 gru 2009, 21:40

Post autor: marad »

misiek89

misiek ja mam sterowanie centralnego zamka firmy carprotect model BX50s jak wiesz jak to to podłaczyc daj mi znac z gory dzieki
G
Gringo
Newbie
Newbie
Posty: 3
Rejestracja: 06 sty 2012, 22:10

Post autor: Gringo »

witam,
kupiłem sterownik i mam problem po jego podłączeniu tzn. sterownik działa poprawnie tylko wtedy gdy kluczyk jest w stacyjce, po jego wyjęciu działa tylko otwieranie drzwi, natomiast zamykanie nie. Sterownik otrzymuje informację o tym, że ma je zamknąć (słyszalny dźwięk w sterowniku), ale drzwi się nie zamykają :(. Gdy kluczyk jest w stacyjce wszystko działa prawidłowo. Prąd dochodzi do sterownika nawet po wyjęciu kluczyka. Wpiąłem się do kabla biało - jasnoniebieskiego. Drugie pytanie to w który przewód trzeba się wpiąć pomarańczowym kablem, żeby po zamknięciu drzwi domykały się szyby i jeśli ktoś wie gdzie się trzeba wpiąć, żeby kierunkowskazy się zaświeciły przy zamykaniu byłbym w siódmym niebie ;).

z góry dziękuję za odpowiedzi i witam wszystkich na forum.
m
misiek89
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 577
Rejestracja: 15 lis 2008, 20:46
Lokalizacja: VWrocław

Post autor: misiek89 »

[quote=""Gringo""]Drugie pytanie to w który przewód trzeba się wpiąć pomarańczowym kablem, żeby po zamknięciu drzwi domykały się szyby[/quote]
A masz moduł komfortu?

Jeśli masz to pomarańczowy, dolutowujesz do tego samego przewodu co biały i biało-czarny.

[quote=""Gringo""]jeśli ktoś wie gdzie się trzeba wpiąć, żeby kierunkowskazy się zaświeciły przy zamykaniu byłbym w siódmym niebie[/quote]
Wlutowujesz się do przewodów kierunkowskazów w instalacji koloru: czarno-biały i czarno-zielony.

Mam identyczny sterownik u siebie od września 2010 roku i powiem Ci szczerze że działa on bez zarzutów.
sprzedam oryginalna lampę tylną, lewa strona (od kierowcy) do [9N] oraz surowe groty kluczyka do VW.
Obrazek
G
Gringo
Newbie
Newbie
Posty: 3
Rejestracja: 06 sty 2012, 22:10

Post autor: Gringo »

[quote=""misiek89""]A masz moduł komfortu?

Jeśli masz to pomarańczowy, dolutowujesz do tego samego przewodu co biały i biało-czarny.[/quote]
Po przytrzymaniu kluczyka w stacyjce, okna się zamykają, to moduł musi być. Czyli wpinam się też do biało - jasnoniebieskiego.

Prawdopodobnie mam do wymiany czujniki krańcowe w zamku. Myślałem, że montując sterownik, nie będę musiał naprawiać zamka od strony kierowcy, czeka mnie teraz rozbieranie drzwi i zamka i wymiana krańcówek, sam nie wiem czy dam radę to zrobić.

dziękuję za odpowiedź
m
misiek89
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 577
Rejestracja: 15 lis 2008, 20:46
Lokalizacja: VWrocław

Post autor: misiek89 »

[quote=""Gringo""]w stacyjce[/quote]
Miałeś chyba na myśli zamek w drzwiach :-D

[quote=""Gringo""]Czyli wpinam się też do biało - jasnoniebieskiego. [/quote]
Dokładnie tak jak piszesz.

O ile się nie mylę to krańcówki w zamku, nie mają nic wspólnego z centralnym. Kiedyś na forum był temat o tych krańcówkach, byłe też manual.
sprzedam oryginalna lampę tylną, lewa strona (od kierowcy) do [9N] oraz surowe groty kluczyka do VW.
Obrazek
G
Gringo
Newbie
Newbie
Posty: 3
Rejestracja: 06 sty 2012, 22:10

Post autor: Gringo »

[quote=""misiek89""]
Miałeś chyba na myśli zamek w drzwiach :-D [/quote]
Hehe jasne, ze w drzwiach, przytrzymując w stacyjce o dziwo samochód odpala ;) co do sterownika, to już sam nie wiem jak się z tym uporać, niby wszystko robię wg. instrukcji a drzwi nie chcą się zamykać. Nie mogę znaleźć postu o krańcówkach w polo 9n... i tak muszę rozebrać ten nieszczęsny zamek, bo mi przymarza tak, że nawet nie mogę kluczyka wsadzić. Muszę go chyba potraktować benzyną ekstrakcyjną i przesmarować. Tylko jak zwykle brak czasu, miejsca albo chęci, zawsze czegoś brakuje ;)
Awatar użytkownika
Maciek1990
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 26
Rejestracja: 22 gru 2008, 13:44
Lokalizacja: W-wa

Post autor: Maciek1990 »

Cofam post, już sobie poradziłem. Jade po odpowiedni opornik i dam znać czy wszystko działa
Obrazek
Pozdrawiam:)
Awatar użytkownika
Maciek1990
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 26
Rejestracja: 22 gru 2008, 13:44
Lokalizacja: W-wa

Post autor: Maciek1990 »

Po podłączeniu kabla z impulsem do domykania szyb do biało niebieskiego, kombinacjami ze zworkami itd, szyby nie domykają się... Ma ktoś pomysł?
Obrazek
Pozdrawiam:)
d
darius88
Newbie
Newbie
Posty: 2
Rejestracja: 24 lip 2012, 10:34

Post autor: darius88 »

Czy ten sterownik centralnego zamka spełni swoją funkcję? Chciałbym go zamontować, ponieważ brakuje mi zamykania/otwierania z pilota.

I drugie pytanie. Wiem, że muszę to podłączyć do kabla niebiesko-białego, a jakiego koloru jest kabel z masą? Rozumiem, że też znajduje się w wiązce drzwi?

EDIT:
Podłączyłem kabel żółty i czarno-żółty do kabla brązowego (do niego też podpiąłem czarny), natomiast kabel czerwony do kabla czerwono-żółtego (+ 12V). Wszystko działa, ale każde otworzenie drzwi rozładowuje akumulator o ok. 0,1V. Tak powinno być?
K
Krzysieg
Newbie
Newbie
Posty: 9
Rejestracja: 27 lis 2011, 17:04

Post autor: Krzysieg »

Witam,
Mam zamiar podłączyć moduł centralnego zamka marki Stig http://www.stig.pl/produkty.php?id_prod ... id=243#dol.
Prosił bym o kolory przewodów:
- masa
- +12v
- kierunkowskazy (czarno-biały i czarno niebieski?)
- podłączenie otwórz/zamknij z centralki poprzez opornik do biało-niebieskiego przewodu?
- domykanie szyb wpinam w kabel biało-niebieski?
Czy wszystkie przewody znajdę w przednim lewym słupku na dole?
k
kbsquad
Newbie
Newbie
Posty: 1
Rejestracja: 20 paź 2014, 20:09

Post autor: kbsquad »

Przepraszam za odgrzanie kotleta ale nie mogę uporać się z problemem podłączenia centralnego zamka.

Podłączam wszystko zgodnie ze schematem czyli:
niebiesko biały kabel - otwieranie poprzez 180 om + dodatkowy kabel do zamykania drzwi
brazowo zielony kabel - zamykanie drzwi poprzez opornik 770 om.

W chwili gdy otwieram auto pilotem otwiera się również szyba czego nie chcę.
W chwili zamknięcia auta szyba się nie domyka.
Gdy centalka jest podłączona nie działa zamykanie z kluczyka.
Gdy jest odłączona kluczyć + domykanie działą normalnie.

Jak rozumiem polo działa na "negative" i ma elektyczny zamek.
Przecinałem już kabel od pneumatyki/elektryki ale dalej to samo.
Polo z 2003 roku benzyna 1.4 wersja angielska.

Obrazek
Obrazek
Awatar użytkownika
EagleEye
Newbie
Newbie
Posty: 4
Rejestracja: 30 paź 2013, 9:44
Lokalizacja: Pierwsza Stolica Polski

Post autor: EagleEye »

Witam szanownych kolegów
Otóż mam bardzo duży i bolący mnie problem/
Posiadam VW POLO 1.2.12 V w wersji COMFORTLINE 3D z centralnym zamkiem z kluczyka
Otóz mam pierwsze pytanie gdzie w tym modelu mam szukać modułu komfortu???
Pytanie drugie czy w tym modelu jest zainstalowany standardowo sterowanie z pilota tj. jeśli nie mam w kluczyku otwierania centralnego zamka i pilota to czy właściciel innego auta z pilotem może otworzyć moje auto i opuścić szyby przypadkowo ???

Pytam dlatego ze dziś rano auto na parkingu stało otwarty z opuszczonymi obiema szybami.

Owszem wcześniej zdarzyło sie tez taka sytuacja le nie opuszczały mi sie szyby. Auto było u elektryka po wcześniejszych problemach.Trzy dni od powrotu od mechanika był spokój a dzisiaj rano taka niespodzianka.

Bardzo proszę o pomoc bo ręce mi opadają żeby po naprawie takie cyrki sie działy czy jest to może przypadkowe otwarcie samochodu przez innego właściciela auta pilotem zdalnego sterowania ???

Pozdrawiam
VW POLO 9N 2002 3D 1.2 12V COMFORTLINE
Awatar użytkownika
Witek6935
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1038
Rejestracja: 26 mar 2010, 18:19
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: Witek6935 »

Witam

Kilka rzeczy wymaga wyjaśnienia:
1) Jeżeli nie masz kluczyka scyzoryka (pilota), a masz oryginalne zwykłe kluczyki, które nie wyglądają jak dopiero co dorobione to raczej nie masz zdalnego centralnego zamka. Tę rzecz możesz łatwo potwierdzić. Otóż nie każdy moduł komfortu ma w obsłudze pilota.
Piszę jak sprawdzić:
Odpalasz VAG-COMa, wchodzisz w część centralnej elektryki [46]
Obrazek
Tam po połączeniu z modułem wyświetli Ci się numer części. Moduł komfortu ma numer 6Q0 959 433 [X]. Ten [X] czyli literka na samym końcu ma kluczowe znaczenie. Tylko moduł komfortu z literką "E" na końcu ma obsługę zdalną! Jeżeli masz H, G, czy coś innego, to nie masz zdalnej obsługi i możesz wtedy wykluczyć po części problem z modułem komfortu. Dlaczego nie na pewno napiszę za chwilę.

2) W polo 9N nie było seryjnie montowanego zdalnego sterowania szybami. Podejrzewam, że gdzieś na forum taki wątek Ci się przewinął gdzie ludzie o tym pisali i próbowali coś sobie dołożyć, aby było to możliwe (między innymi ja). Jednak aby było to możliwe trzeba mieć moduł ze zdalną obsługą (patrz pkt. 1). Układ, który proponował kolega z naszego forum, okazał się (przynajmniej w moim przypadku) wadliwy i właśnie wtedy same opuszczały mi się szyby.

3) Jest jeszcze inna opcja, która w Twoim przypadku wydaje mi się najbardziej prawdopodobna. Wydaje mi się, że poprzedni właściciel mógł próbować dokładać jaką inną centralkę do zdalnej obsługi zamka niejako ingerując w instalację elektryczną samochodu. Może ona mieć taki motyw, że bierze sygnał z innego pilota i powoduje, że oryginalny moduł komfortu, który masz w samochodzie głupieje i opuszcza szyby. Jeżeli to by było to, to wymiana modułu komfortu nawet nie pomoże bo kolejny będzie tak samo głupiał.

Jak dla mnie, powinieneś w pierwszej kolejności sprawdzić jaki masz moduł komfortu. Wystarczy podłączyć się VAGiem. Jeżeli nie masz VAGa możesz odczytać to naocznie, choć jest trochę z tym gimnastyki. Moduł komfortu masz nad pedałami pod deską rozdzielczą. Aby się do niego dostać musisz:
1) odkręcić kawałek kanału nawiewu na nogi (chyba dwie śrubki torx 20) i wyjąć (pociągnąć mocniej).
2) zdemontować czujnik stopu. Przekręcić go w lewo lub prawo o ok. 30 stopni i po prostu wyjąć
3) wyjąć sam moduł. Wysuwa się go z koszyka w stronę fotela. Na module będziesz miał numer. Wtyczki od samego modułu dość ciężko się wypinają, ale na pewno dasz radę.
Obrazek

Jeżeli ktoś coś dokładał, szukałbym tego w pierwszej kolejności pod tapicerką drzwi kierowcy - tam łatwo się dostać do całej instalacji, sterowania szybami.. Ale póki wybebeszysz pół auta, sprawdź jaki masz moduł komfortu.

Pozdrawiam

PS. Jeśli z jakiegoś powodu chciałbyś kupić pewny moduł komfortu bez zdalnej obsługi, to mam taki na zbyciu wymontowany z mojego Polo :) W prawdzie 5D, ale wystarczy zmienić kodowanie na odpowiednie dla 3D - VAG-COM wystarczy.
ODPOWIEDZ

Wróć do „elektryka + centralny zamek”