Sonda lambda, za bogata mieszanka - jaka przyczyna

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

k
kicur
Newbie
Newbie
Posty: 16
Rejestracja: 29 kwie 2010, 23:46

Sonda lambda, za bogata mieszanka - jaka przyczyna

Post autor: kicur »

Witam,

od paru miesięcy odkąd kupiłem moje POLO silnik 1,0 AER , borykam się z problemem zbyt bogatej mieszanki paliwowo powietrznej, co objawia na wskazaniach VAGA - wykres wskazań z sondy jest praktycznie linią prostą i oscyluje w granicach 0,88V. Sprawdziłem już niemal wszystko i nie wiem co jest grane. Dodam że wymieniłem sondę na nową i nic, dalej to samo. Do głowy przychodzi mi pomysł że mogą to być jeszcze jedynie: zużyte (lejące) wtryski, przytkany katalizator przez co nie ma wystarczającego przelotu spalin, uszkodzony czujnik ciśnienia w kolektorze ssącym (Mapsensor) lub też wina leży po stronie przepustnicy która nie jest oryginalna ( jakiś "No name" ale oznaczenia się zgadzają, była czyszczona i ogólnie "na oko" jest sprawna). Żeby nie musieć wymieniać lub naprawiać wszystkiego co wyżej opisałem, chciałbym się poradzić szanownych kolegów z forum co o tym sądzą i gdzie może leżeć przyczyna? Odczyty z Vaga będę mógł wrzucić najwcześniej jutro, ale póki co bardzo bym prosił o pomoc w kwestii - jaki jest czas wtrysku i kąt otwarcia przepustnicy na biegu jałowym na ciepłym silniku oraz jak sprawdzić na VAGU ów wyżej wspomniany MAP SENSOR - (który to blok danych i jakie jest prawidłowe wskazanie tak samo przy ciepłym silniku na biegu jałowym). Oczywiście dane te dotyczą silnika 1,0 AER, bo przy innych pewno będą się różnić :roll: . Dodam jeszcze że sonda jest na 100% dobra bo jak odepnę wtyczkę od jednego wtrysku to wskazania sondy są prawidłowe, czyli do silnika ewidentnie idzie za dużo paliwa. Z tego co pamiętam z ostatniego odczytu u mnie czas otwarcia wtrysku (ciepły silnik, bieg jałowy) wynosił 4,0 (4,10) ms. a kąt otwarcia chyba 4,01 st. Z góry dziękuje za wszelką pomoc i mam nadzieje że odpowiedź na te pytania pozwoli rozwiązać mój problem, a jeśli ktoś ma jeszcze inne sugestie lub pytania to proszę pisać - Pozdrawiam.
D
Dziadek13
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1149
Rejestracja: 14 lis 2008, 13:47
Lokalizacja: Mysłowice

Post autor: Dziadek13 »

[quote=""kicur""]objawia na wskazaniach VAGA - wykres wskazań z sondy jest praktycznie linią prostą i oscyluje w granicach 0,88V. [/quote]
No to masz odpowiedż musi być sinusoida.Przepustnica to od3'-7' zależy od ciepłoty silnika i stanu przepustnicy na fotce na ciepłym silniku mam już za duże uchylenie przepustnicy musze przeczyścić.No i ważna jest temperatura zasysanego powietrza.
Obrazek
Obrazek
Obrazek
[quote=""kicur""]czujnik ciśnienia w kolektorze ssącym (Mapsensor)[/quote]
To blok chyba 011 tak zwany czujnik temperatury i ciśnienia powietrza w układzie dolotowym.
A
Anonymous

Post autor: Anonymous »

podepnę się pod temat na razie zrobiłem log "na sucho" czyli bieg jałowy i zmieniałem obroty
Obrazek
proszę o ocenę
jeśli są potrzebne dodatkowe pomiary proszę o informację.
k
kicur
Newbie
Newbie
Posty: 16
Rejestracja: 29 kwie 2010, 23:46

Post autor: kicur »

Witam, ponawiam prośbę o pomoc bo temat niestety dalej aktualny, tzn dalej występuje duże spalanie wykres z sondy jest linią prostą, dlatego chciałbym zapytać w którym bloku mogę odczytać czas otwarcia wtrysku i jaka powinna być jego wartość na biegu jałowym i ciepłym silniku. Pytam gdyż kolega powyżej zamieścił dwie fotki z Vaga.com i przedstawiają one dwa różne czasy wtrysków " Inj. on Time" w bloku 2 i 3 . Moje pytanie brzmi czym one sie różnią ? Dodatkowo jeśli ktoś mógłby mi powiedzieć gdzie odczytać wskazanie map sensora,to byłbym bardzo wdzięczny - jeśli to blok 11 to która to pozycja dokładnie? Jeżeli to możliwe to proszę o jakieś zrzuty ekranowe. Z góry wielkie dzięki . Serdecznie pozdrawiam :blind:
Awatar użytkownika
vwkas18
G-LaderMan
Posty: 4420
Rejestracja: 15 lis 2008, 6:43
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: vwkas18 »

lepiej za bogato jak za ubogo
hhee czyszczenie przepustnicy to raz
wymiana świec kiedy była?? powinna być co 60 tyś
na jakim paliwie jeździsz?? jeżeli na 95 to być może... kijowe i wtryk jest zakitowany przydało by się pojeździć na Vpower Recing

Obrazek
k
kicur
Newbie
Newbie
Posty: 16
Rejestracja: 29 kwie 2010, 23:46

Post autor: kicur »

Paliwo i świece w porządku. Chodzi o to że cały czas dostaje za dużo benzyny i wykres z sondy labnda jest poziomą linią krzywą a nie sinusoidą. Jak odpiąłem kiedyś jeden wtrysk to pokazała się sinusoida czyli ewidentnie dostaje za dużo paliwa, dlatego chcę znać te czasy wtrysków, bo wtedy będe wiedział czy wina lezy po stronie sterowania wtryskami czy też uszkodzenia samych wtrysków. Podejrzewam że to pierwsze, a więc któryś z czujników silnika przesyłających dane do ECU szwankuje, tylko który o to jest pytanie :cool2: ? pozdrawiam
Awatar użytkownika
rat4
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 3181
Rejestracja: 14 lis 2008, 18:13
Lokalizacja: RBI

Post autor: rat4 »

wykres wskazań z sondy jest praktycznie linią prostą i oscyluje w granicach 0,88V.
wg mnie źle dobrana sonda lambda i nie działa, prawidłowo powinna działać już po 90 sekundach od odpalenia zimnego silnika i oscylować od 0-1 V a przy przygazowaniu ta sinusoida się powinna gubić i rysować inne szlaczki,
Jedna wartość mi się nie podoba 4 ms czas wtrysku na rozgrzanym silniku to coś za dużo, powinno być 1,XX ms
można tu podejrzewać uszkodzenie jednego z wtrysków,
kolego zrób więcej badań tj. zapodaj screeny wszystkich kanałów silnika po kolei w VAGCOM 311.2 najlepiej, osobno na zimnym osobno na rozgrzanym silniku wtedy będzie można coś więcej powiedzieć.
Co do Polskiego Vaga to opisy bloków mają przesunięcie i błędnie je możemy zinterpretować tak jak na tym obrazku:
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us
napięcie sondy lambda powinno być niżej ta wartość 0.78 V a nie jak pokazano 88.0 C temp....także trzeba uważać na to to taki feler polskiego vaga, trzeba go odczytywać z głową przechyloną w lewo bo wartości są o kratkę niżej.... :rotfl: :doh:

Co do wartości zasysanego powietrza (MAP sensor) to trzeba też zbadać czy ta wartość się zmienia wraz z rozgrzewaniem silnika (rośnie do pewnej wartości) czy też stoi to jak wryte, jeśli wartość jest zamrożona np. 35 st albo 45 stopni to znaczy że ta część nie działa prawdiłowo i komp zapodaje uśrednioną wartość i na jej bazie zapodaje za dużo paliwa.

poczytaj jeszcze tutaj o tym:
:szefu:
http://www.vwpolo-klub.pl/forum/viewtop ... 21&t=23099
civic r18a2/407 1,6 HDi
k
kicur
Newbie
Newbie
Posty: 16
Rejestracja: 29 kwie 2010, 23:46

Post autor: kicur »

No własnie kolega dziadek13 zamieścił powyżej 3 rysunki i na trzecim rysunku, w grupie drugiej oraz w grupie trzeciej powtórzone jest okienko " Inj. on Time" . W jednym wartość wynosi 4ms a w drugim 1ms z hakiem. Domyślam się że to są czasy wtrysków, tylko który jest prawidłowy i dlaczego te wartości się różnią ?? :szefu:
Awatar użytkownika
rat4
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 3181
Rejestracja: 14 lis 2008, 18:13
Lokalizacja: RBI

Post autor: rat4 »

no coś jest nie tak, powinny być wszystkie zbliżone do siebie te wartości, możliwe że tu leży przyczyna, walnięty wtrysk,
spróbuj wykrzaczyć ze szrota albo z allegro jakieś wtryski i może czas zamontować inne.?
civic r18a2/407 1,6 HDi
p
puchaty1988
Newbie
Newbie
Posty: 7
Rejestracja: 17 lis 2014, 17:48

Post autor: puchaty1988 »

mam identyczny problem w dokładnie tym samym silniku,
wykres sondy na vagu plaski, silnik nie pracuje równo jest trochę przymulony i pali jak V6

zmieniałem z innego dobrego samochodu:
- czujnik podciśnienia w kol. ssącym
- sondę z 3 szt. (na każdej to samo)
- czujnik temperatury
- sprawdzałem kolektor ssący czy nie jest pęknięty i czy uszczelka pod nim jest ok.
- przepustnicę podmieniłem wymytą i zaadoptowałem
- świece, kable cały aparat zapłonowy
- 4 wtryski z ibizy 1.4 (nr. wtrysków identyczne)
- wężyki od podciśnień (2szt. jeden krótki który wychodzi od kol ssącego do listwy wtryskowej) drugi dłuższy od przewodu do serwa hamulcowego do obudowy filtra powietrza)
sprawdzany rozrząd, ciśnienie na cylindrach 13-14 bar


i ciągle pojawia się błąd zbyt bogatej mieszanki, po nagrzaniu silnik czasem zgaśnie,
(po skasowaniu błędu popracuje 30s dość równo nagle nim zachwieje obroty zafalują i wyrzuca błąd 537

doradźcie coś bo już mi się skończyły pomysły
A
Anonymous

Post autor: Anonymous »

na pewno błąd 537?
zawsze są 4 cyfrowe
p
puchaty1988
Newbie
Newbie
Posty: 7
Rejestracja: 17 lis 2014, 17:48

Post autor: puchaty1988 »

Tak napewno, 537- przekroczona wartosc sondy lambda, zbyt bogata mieszanka
ODPOWIEDZ

Wróć do „elektryka + centralny zamek”