[9N] Dziwne obroty

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

K
Kicek25
Newbie
Newbie
Posty: 14
Rejestracja: 01 paź 2009, 12:07

[9N] Dziwne obroty

Post autor: Kicek25 »

Witam, ostatnimi czasy dziwnie zachowuje się silnik (Polo 9N 1.2 12V AZQ) , w trakcie jazdy na luzie obroty skaczą do 1500-1700 a po chwili spadają do 750 , non stop tak jest od jakiegoś miesiąca.
Spalanie też jakieś takie wysokie się zrobiło , może temu że zimowe opony ale nie aż tyle. Po podłączeniu pod kabelek wyskoczyły mi 4 błędy
16490 , 16555 , 17925 , 16891.

Kilka dni temu po raz drugi wymieniłem łańcuch rozrządu , 160tys i już dawał znać o sobie, przepustnica również wyczyszczona a nadal coś mu nie pasuję ;/

Po podłączeniu pod profesjonalny sprzęt mechanik mi wskazał że sonda lampda padał i temu się może samochód tak zachowywać ale kto go tam wie.

Z góry dziękuję za jakąkolwiek pomoc
Awatar użytkownika
tomcho666
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 673
Rejestracja: 04 gru 2012, 18:20
Lokalizacja: Warszawa, Ochota/ Uścianek Wielki

Post autor: tomcho666 »

Wymień sondę lambdę i skasuj błędy vagiem, powinno pomóc ;)
Mój szerszeń, powoli się robi. ;)

http://vwpoloklub.pl/forum/viewtopic.php?f=77&t=60460

Ślesin 2016 - III miejsce - Turniej Tenisa Stołowego
W
Wolga85
Swój
Swój
Posty: 836
Rejestracja: 31 sty 2010, 16:22
Lokalizacja: Gdów

Post autor: Wolga85 »

Jaką sondę. Żaden błąd nie świadczy o awarii sondy.
16940-Syganł z czujnika podciśnienia w kolektorze dolotowym poza zakresem dopuszczalnym
16555- Regulacja mieszanki poza zakresem. Mieszanka za uboga.
16891- Regulacja biegu jałowego. Obroty wyższe niż zakładane.
Te trzy błędu mają wspólną przyczynę nieszczelność w dolocie lub układzie podciśnienia. Ewentualnie Awaria czujnika podciśnienia.

17925- Awaria zasilania ECU. Jak sporadyczny to nie ma się co przejmować ewentualnie w blokach pomiarowych można sprawdzić aktualna wartość napięcia jaką widzi ECU.
Lenistwo drogą do postępu
K
Kicek25
Newbie
Newbie
Posty: 14
Rejestracja: 01 paź 2009, 12:07

Post autor: Kicek25 »

Wymieniłem czujnik podciśnienia i wyskakują mi następujące błędy ..

16490 MAP/czujnik ciśnienia - zakres/możliwości brak osprzętu/nie związany ze sprzętem
16555 system zbyt ubogi
16891 regulacja biegu jałowego - obroty powyżej założonych

Efekt jest taki że auto zachowuję sie dziwnie na luzie, obroty skaczą do góry , czasem silnikiem trzęsie
W
Wolga85
Swój
Swój
Posty: 836
Rejestracja: 31 sty 2010, 16:22
Lokalizacja: Gdów

Post autor: Wolga85 »

Dziura w dolocie albo przepustnica do czyszczenia i adaptacji (ewentualna wymiana jak zatarta).
Lenistwo drogą do postępu
K
Kicek25
Newbie
Newbie
Posty: 14
Rejestracja: 01 paź 2009, 12:07

Post autor: Kicek25 »

Witam ponownie, świecący check nie znikł , świeci już z pół roku

Dziś byłem u "specjalistów" podpięli pod komputer i wyszły 2 błędy związane z ciśnieniem dolotowym , Panowie stwierdzili że jest to temat rzeka , skasowali błędy i jak znów się zapalą przyjechać , muszę się przygotować

Do tego doszły inne ciekawe objawy , mając na luzie po minimalnym wciśnięciu gazu obroty idą do maxa , nie ma regulacji że jak dam troszkę to jest 2 tyś obr tylko od razu skok do maxa jak bym gaz do podłogi wcisł. W przypadku gdy na biegu wcisnę gaz to auto kilka sek dostaje mocy i obroty troszkę rosną potem wraca do normy.

Kilka dni temu doszedł kolejny objaw już mega wkurzający , auto gaśnie po wciśnięciu sprzęgła po dojechaniu do świateł , obroty spadają do 0 ;( czasem utrzymią się na poziomie 500/min ale silnik tyrkocze tak wtedy jak by zaraz miał zgasnąć

Co byś Cie poradzili by sprawdzić , wymienić ??
Ostatnio zmieniony 07 gru 2014, 11:51 przez Kicek25, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Witek6935
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1038
Rejestracja: 26 mar 2010, 18:19
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: Witek6935 »

Witam
W polo jest elektroniczny pedał gazu. Może być w nim problem. Jeśli nie pedał to przepustnica. Nie widzę nic innego co by po drodze mogło powodować coś takiego jak zwiększenie obrotów na maxa przy delikatnym wciśnięciu pedału..

Pozdrawiam
K
Kicek25
Newbie
Newbie
Posty: 14
Rejestracja: 01 paź 2009, 12:07

Post autor: Kicek25 »

16490MAP/czujnik ciśnienia - zakres/możliwości brak osprzętu / nie związany ze sprzętem
16555System zbyt ubogi (strona 1) brak osprzętu / nie związany ze sprzętem
17563Czujnik ciśnienia w kolektorze ssącym - zwarcie do plusa brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY
16555System zbyt ubogi (strona 1) brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY


Takie błędy odczytałem dziś , od sprzątam garaż i zabieram się za przegląd , przeczyszczę silniczek krokowy, pedał gazu , po sprawdzam wężyki może jakiś jest uszkodzony i lewe powietrze pyka

W tym modelu jest czujnik ciśnienia ?? Chyba że oleju może coś szwankuje ....
A
Anonymous

Post autor: Anonymous »

google podpowie co zrobić tylko trzeba poszukać a nie sugerować sie opisami z vaga
http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.ph ... 155/004437
http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.ph ... 171/000369
http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.ph ... 106/000262

wiele wskazuje na nieszczelności w dolocie
sprawdź wszystkie węże powietrzne i odmę
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”