Witam, ostatnimi czasy dziwnie zachowuje się silnik (Polo 9N 1.2 12V AZQ) , w trakcie jazdy na luzie obroty skaczą do 1500-1700 a po chwili spadają do 750 , non stop tak jest od jakiegoś miesiąca.
Spalanie też jakieś takie wysokie się zrobiło , może temu że zimowe opony ale nie aż tyle. Po podłączeniu pod kabelek wyskoczyły mi 4 błędy
16490 , 16555 , 17925 , 16891.
Kilka dni temu po raz drugi wymieniłem łańcuch rozrządu , 160tys i już dawał znać o sobie, przepustnica również wyczyszczona a nadal coś mu nie pasuję ;/
Po podłączeniu pod profesjonalny sprzęt mechanik mi wskazał że sonda lampda padał i temu się może samochód tak zachowywać ale kto go tam wie.
Jaką sondę. Żaden błąd nie świadczy o awarii sondy.
16940-Syganł z czujnika podciśnienia w kolektorze dolotowym poza zakresem dopuszczalnym
16555- Regulacja mieszanki poza zakresem. Mieszanka za uboga.
16891- Regulacja biegu jałowego. Obroty wyższe niż zakładane.
Te trzy błędu mają wspólną przyczynę nieszczelność w dolocie lub układzie podciśnienia. Ewentualnie Awaria czujnika podciśnienia.
17925- Awaria zasilania ECU. Jak sporadyczny to nie ma się co przejmować ewentualnie w blokach pomiarowych można sprawdzić aktualna wartość napięcia jaką widzi ECU.
Wymieniłem czujnik podciśnienia i wyskakują mi następujące błędy ..
16490 MAP/czujnik ciśnienia - zakres/możliwości brak osprzętu/nie związany ze sprzętem
16555 system zbyt ubogi
16891 regulacja biegu jałowego - obroty powyżej założonych
Efekt jest taki że auto zachowuję sie dziwnie na luzie, obroty skaczą do góry , czasem silnikiem trzęsie
Witam ponownie, świecący check nie znikł , świeci już z pół roku
Dziś byłem u "specjalistów" podpięli pod komputer i wyszły 2 błędy związane z ciśnieniem dolotowym , Panowie stwierdzili że jest to temat rzeka , skasowali błędy i jak znów się zapalą przyjechać , muszę się przygotować
Do tego doszły inne ciekawe objawy , mając na luzie po minimalnym wciśnięciu gazu obroty idą do maxa , nie ma regulacji że jak dam troszkę to jest 2 tyś obr tylko od razu skok do maxa jak bym gaz do podłogi wcisł. W przypadku gdy na biegu wcisnę gaz to auto kilka sek dostaje mocy i obroty troszkę rosną potem wraca do normy.
Kilka dni temu doszedł kolejny objaw już mega wkurzający , auto gaśnie po wciśnięciu sprzęgła po dojechaniu do świateł , obroty spadają do 0 ;( czasem utrzymią się na poziomie 500/min ale silnik tyrkocze tak wtedy jak by zaraz miał zgasnąć
Co byś Cie poradzili by sprawdzić , wymienić ??
Ostatnio zmieniony 07 gru 2014, 11:51 przez Kicek25, łącznie zmieniany 1 raz.
Witam
W polo jest elektroniczny pedał gazu. Może być w nim problem. Jeśli nie pedał to przepustnica. Nie widzę nic innego co by po drodze mogło powodować coś takiego jak zwiększenie obrotów na maxa przy delikatnym wciśnięciu pedału..
16490MAP/czujnik ciśnienia - zakres/możliwości brak osprzętu / nie związany ze sprzętem
16555System zbyt ubogi (strona 1) brak osprzętu / nie związany ze sprzętem
17563Czujnik ciśnienia w kolektorze ssącym - zwarcie do plusa brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY
16555System zbyt ubogi (strona 1) brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY
Takie błędy odczytałem dziś , od sprzątam garaż i zabieram się za przegląd , przeczyszczę silniczek krokowy, pedał gazu , po sprawdzam wężyki może jakiś jest uszkodzony i lewe powietrze pyka
W tym modelu jest czujnik ciśnienia ?? Chyba że oleju może coś szwankuje ....