[86c2f] Chłodniczka oleju do polo?

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

c
crazyk3
Newbie
Newbie
Posty: 5
Rejestracja: 22 lis 2008, 16:27
Lokalizacja: zmieniłem nik na Crazy

[86c2f] Chłodniczka oleju do polo?

Post autor: crazyk3 »

zastanawiam się nad montażem chłodniczki oleju z audi bądź vw, gdzie chłodziwem jest płyn z chłodnicy
http://olx.pl/oferta/chlodniczka-oleju- ... 5JmaX.html
może ktoś przerabiał temat?
myślę nad wpięciem się pod parownik LPG (czyli nagrzewnica powietrza)
tylko zastanawiam się jak to wpłynie na pracę na zimnym silniku, oraz jak już osiągnie temperaturę.
czy ktoś orientuje się ile ma olej przy 90 stopniach w układzie chłodzącym?
Ostatnio zmieniony 20 lis 2014, 17:20 przez crazyk3, łącznie zmieniany 1 raz.
A
Anonymous

Post autor: Anonymous »

hmm tylko pytanie czy jet ci to potrzebne?
masz 100KM z litra w tym Polo czy jak?
c
crazyk3
Newbie
Newbie
Posty: 5
Rejestracja: 22 lis 2008, 16:27
Lokalizacja: zmieniłem nik na Crazy

Post autor: crazyk3 »

mam dwie polówy, myślę/zastanawiam się zamontować oczywiście do tej mocniejszej - G40
Jak depczę autostradą przez parę godzin to na zjazdach słyszę jak szklanki walą, po jeździe na spokojnie znika po pół godzinie. Nasunął mi się wniosek że olej jest za ciepły...
Olej to Valvoline VR1 Racing 10W60 wymieniany nie dawno.
A
Anonymous

Post autor: Anonymous »

a nie lepiej standardową zewnętrzną?
http://fmic.pl/45-chlodnice-oleju
do tego podstawka pod czujnik ciśnienia i temperatury
http://fmic.pl/110-podstawki-pod-filtr
jak widać są takie które puszczają olej tylko gdy będzie za ciepło
Awatar użytkownika
kerst
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 497
Rejestracja: 16 wrz 2009, 12:10

Post autor: kerst »

crazyk3 odezwij sie do mnie na PW w sprawie chlodnicy oleju powiem Ci co i jak :P i napewno nie cos takiego jak tutaj pokazales bo to kupa jest
c
crazyk3
Newbie
Newbie
Posty: 5
Rejestracja: 22 lis 2008, 16:27
Lokalizacja: zmieniłem nik na Crazy

Post autor: crazyk3 »

Oglądałem to rozwiązanie, ale mając kryteria oceny jak prostota, cena i niezawodność to odrzuciłem rozwiązanie chłodnicy oleju i podstawki na starcie:
~280 zeta najprostszy zestaw + zakucie węży na wymiar (kosztów nie znam) kombinacje z miejscem montażowym, i jak przetrze się wężyk źle poprowadzony, cały olej powędruję na zewnątrz i masz zatarcie.
~ 480 zeta z termostatem + węże, plus że temperatura zawsze stabilna, reszta jak wyżej.
Używka chłodniczki na płyn od 10 do 30 pełno ofert. węże ~20 zł + 2 trójniki. nie kombinujesz z miejscem na chłodnicę, jak by coś to stracisz płyn i łatwo naprawiane jak by co.

Nie wiem jaki wynik będzie na rozgrzewaniu silnika, ale chłodzić raczej powinno, przecież golfy i audi w jakiś sposób funkcjonują z tym rozwiązaniem. Martwię się czy wlezie pod filtr, który w G jest dłuższy (zabudowany zaworek wewnątrz) aby nie oparło się w wentylator chłodnicy.
Chciałbym ocenić skuteczność takiego rozwiązania, więc osoby z czujnikami temperatury oleju są mile widziane w wątku :)
Awatar użytkownika
kerst
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 497
Rejestracja: 16 wrz 2009, 12:10

Post autor: kerst »

crazyk3 mysle ze to gra nie warta swieczki bo to nie jest chlodnica oleju to co pokazales :) to ma za zadanie dogrzac olej badz wode na zimnym silniku teraz nie pamietam juz dokladnie ;P mam fajny patent na schlodzenie oleju i jest tani i spawdzony odezwij sie na PW :)
c
crazyk3
Newbie
Newbie
Posty: 5
Rejestracja: 22 lis 2008, 16:27
Lokalizacja: zmieniłem nik na Crazy

Post autor: crazyk3 »

Poszło! :vinsent:
ODPOWIEDZ

Wróć do „układ chłodzenia + klimatyzacja/ogrzewanie”