[6N] wozidełko Magdy

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
ff_driver
Newbie
Newbie
Posty: 22
Rejestracja: 23 lip 2014, 21:14
Lokalizacja: Tychy

[6N] wozidełko Magdy

Post autor: ff_driver »

Witam
Jakiś czas temu zarejestrowałem się na forum w imieniu mojej dziewczyny w celu zapoznania się nieco z samochodem którym jeździ, a jako że mnie tematy techniczne interesują bardziej to ja będę w Jej imieniu prowadził temat ;)
Swoją przygodą z polówką rozpoczęła w marcu zeszłego roku kiedy to zakupiła ten samochód z 45 KM, 1.0 silnikiem z założoną instalacją gazową. Nie mam zbyd dużo zdjęć z tamtego okresu, w każdym razie auto prezentowało się mniej więcej tak
Obrazek Obrazek
Jak to w przypadku samochodu używanego i nie nowego, wymagał on nieco wkładu finansowego.
:arrow: silnik gubił olej więc na pierwszy ogień trzeba było go uszczelnić
:arrow: usunięty został wyciek płynu hamulcowego przy jednym zacisku
:arrow: wymieniona została butla gazowa
:arrow: wymiana osłony przegubu zewnętrznego po stronie lewej
podczas dalszej eksploatacji już zamodzielnie zrobiłem:
:arrow: wymiana oleju razem z filtrem
:arrow: wymiana oleju w skrzyni biegów
:arrow: wymiana włącznika światła cofania
:arrow: wymiana klocków i tarcz hamulcowych z przodu
:arrow: konserwacja podwozia
:arrow: wymiana szczotek alternatora bo się skończyły i nie było ładowania
Auto właściwie służyło bezawaryjnie, dostało więc w nagrodę alusy 14" na których wreszcie zaczęło jakoś wyglądać ;)
Obrazek
Niestety opony które były razem z felgami są nieco za duże, ale że o nic nie obcierały to pozostały tak żeby je zajechać.

Wszystko było by pięknie gdyby na przeglądzie technicznym nie wyszło że samochód nie jest w tak dobrym stanie jak się wydawało :( daleko posunięta korozja sprawiła że zapadła decyzja o zmianie auta na nowszy model :) jednak ograniczony budżet pozwolił jedynie na zakup nieco młodszego modelu 6N1 ale za to lepiej wyposażonego i mocniejszego o całe 5KM :P
I tym oto sposobem moja dziewczyna stała się właścicielką drugiej polówki, także z silnikiem 1.0 ale już bez gazu i w kolorze grafitowym
Po auto oczywiście pojechaliśmy niebieskim więc wracając zatrzymaliśmy się i zrobiłem małą fotosesję ;)
Obrazek Obrazek
Od razu po zakupie auto pojechało do mechanika bo gubiło dużo oleju. Caly silnik był mokry, łącznie ze skrzynią biegów, na szczęście po oględzinach przez mechanika okazało sie że nie jest tak źle jak się wydawało. Zrobione zostały więc następujące rzeczy:
:arrow: uszczelnienie wycieku oleju z silnika przy rozrządzie
:arrow: przy okazji został wymieniony rozrząd
:arrow: wymiana oleju i filtrów
:arrow: zaspawanie przedmuchu w układzie wydechowym
To były takie najważniejsze naprawy z którymi nie chcieliśmy zwlekać. Ponieważ niebieskiej polówki trzeba było się pozbyć a z uwagi na jej korozje zapadła decyzja o oddaniu jej do stacji demontażu, postanowiłem wykorzystać ją jeszcze jako dawcę części do "nowego" auta ;) i tym sposobem alusy wylądowały w wozidle, jako że kończyły się hamulce z przodu to tarcze też przeszły do nowego auta bo były prawie nowe. Zakupiliśmy tylko nowe klocki bo w niebieskim były nieco inne. Jak się okazało, w grafitowym był wyciek oleju spod aparatu zapłonowego a że ciężko dostać takie uszczelki to i w tym przypadku niebieski został dawcą :D chcieliśmy też zdemontować z niebieskiego tą lotkę tylnej klapy ale tak mocno się trzymała że obawiałem się że ją zniszczę więc zrezygnowałem.
Po podstawowym serwisie zająłem się takimi rzeczami jak:
:arrow: konserwacja całego podwozia razem z nadkolami
:arrow: wymiana łożyska lewego tylnego koła
:arrow: przyciemnianie tylnych szyb
:arrow: pomalowałem bębny i zaciski hamulcowe
:arrow: zakup i montaż radia i głośników w tylnej półce
:arrow: niedawno zakupiony został rejestrator jazdy ale jakoś brakuje mi czasu żeby go podłączyć tak jak mam to zrobione u siebie
Pozostały jeszcze do zrobienia 2 rzeczy: wymiana tylnych amortyzatorów i znaleźć przyczynę falowania obrotów na biegu jałowym.
I to chyba na tyle. Na dzień dzisiejszy polóweczka prezentuje się tak
Obrazek Obrazek
Ostatnio zmieniony 28 mar 2015, 21:56 przez ff_driver, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Olszak
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 47
Rejestracja: 22 sie 2014, 18:09
Lokalizacja: Kartuzy

Post autor: Olszak »

Siemanko, bardzo ładne polówki :) Życzę powodzenia w modzeniu, upiększaniu i dbaniu o samochód. Co do falowania obrotów biegu jałowego to, u mnie pomogła wymiana przepustnicy. Mam teraz od skody oktavi 1,6. Przemyśl wymianę przepustnicy, albo chociaż jej czyszczenie. Powodzonka :)
Awatar użytkownika
ff_driver
Newbie
Newbie
Posty: 22
Rejestracja: 23 lip 2014, 21:14
Lokalizacja: Tychy

Post autor: ff_driver »

niestety auto nie jest moje tylko mojej dziewczyny, więc nie mogę od tak po prostu czegokolwiek w nim zmieniać. potrzebuję zgodę właścicielki ;)
ale na pewno będę od czasu do czasu coś Jej przebąkiwał i podsuwał różne pomysły co można by zmienić by polówką nie tylko dobrze się jeździło ale żeby też wyróżniała się od takiej typowej serii i żeby cieszyła oko jak się na nią spojrzy :)

Olszak, dzięki za radę z tą przepustnicą. Przy najbliższej okazji jak tylko auto wpadnie w moje ręce na trochę dłużej, to zajrzę do tej przepustnicy i na początek ją przeczyszczę. A jeśli to nie wyeliminuje falowania to rozejrzę się za jakąś inną.
Niby da się z tym żyć ale jednak jest to uciążliwe. Magda skarży się na to zwłaszcza podczas parkowania bo wtedy wystarczy trochę za szybko puścić sprzęgło lub dodać za mało gazu, auto się zdławi i gaśnie. :wacko:
Awatar użytkownika
ff_driver
Newbie
Newbie
Posty: 22
Rejestracja: 23 lip 2014, 21:14
Lokalizacja: Tychy

Post autor: ff_driver »

jako że polówka jest już na zimowym setupie, zapadła decyzja by odświeżyć nieco te białe felgi. I tu pojawia się pytanie do Was :-) zostawić felgi białe i tylko je odświeżyć (poprzedni właściciel chyba malował je pędzlem i wprawdzie całkiem przyzwoicie mu to wyszlo to jednak zrobił trochę zaciekow), czy może zmienić kolor? tylko pytanie na jaki...? Żadnych dodatkow w innym kolorze nie ma więc sklaniam się ku jasnemu szaremu/srebrnemu ale jestem otwarty na inne propozycje :-) czarny byłby fajny ale niestety optycznie pomniejszy kolo a 14" juz samo w sobie nie jest duże :niewiem:
Awatar użytkownika
swirkofsky
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 268
Rejestracja: 26 sty 2014, 22:24
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: swirkofsky »

obie 6N-ki ładne, szkoda,m że ludzie pozwalają korozji zżerać auta :angry: , najważniejsze, że nowa jest w lepszej kondycji, powodzenia w zmianach za zgodą właścicielki, a jeśli chodzi o felgi to może wiśniowy by się zgrał z grafitowym, albo jakiś odcień czerwieni, gdzieś cosik takiego na drodze widziałem i wyglądało to przyzwoicie :), ale to tylko sugestia
Obrazek
Awatar użytkownika
ff_driver
Newbie
Newbie
Posty: 22
Rejestracja: 23 lip 2014, 21:14
Lokalizacja: Tychy

Post autor: ff_driver »

Wstyd się przyznać ale swoje poprzednie auto też trochę zaniedbalem. ok, miało juz swoje lata ale też nie zrobiłem nic by chociaż tą korozję usunąć i opóźnić jej powrót. No ale człowiek uczy się na błędach wiec następne auto od razu jak wpadło w moje ręce dostało konserwację podwozia :-) polówka dziewczyny oczywiscie też ;-)

Powiem Ci ze z tym czerwonym/wiśniowym kolorem felg to mnie zaskoczyles ale ciekawie to morze wyglądać. Jednak bardziej mnie zaskoczyła zgoda właścicielki na taki kolor :grin: musze tylko "dorwac" kogoś kto ogarnia photoshopa, żeby mi narazie wirtualnie zrobił te felgi w takim kolorze, bo jednak też nie każdy wzór felgi do każdego koloru pasuje. Jeśli efekt będzie zadowalający i nie pojawi się pomysł na inny kolor to będzie można zabierać sie powoli za malowanie ;)
Awatar użytkownika
Olszak
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 47
Rejestracja: 22 sie 2014, 18:09
Lokalizacja: Kartuzy

Post autor: Olszak »

Zobacz u mnie w temacie, podobne felgi mam założone na zimówkach. Byłe srebrne, a zrobiłem czarny mat na zimę. :) Chociaż ciemna wiśnia, albo krwisto ciemny też by był spoko.
Awatar użytkownika
ff_driver
Newbie
Newbie
Posty: 22
Rejestracja: 23 lip 2014, 21:14
Lokalizacja: Tychy

Post autor: ff_driver »

Czarne koła na zimę jak najbardziej spoko. W zimie auto i tak niemal ciągle brudne więc nie przywiązuje się takiej wagi do wygladu auta czyli tez czy koło wygląda na małe czy nie. Myślę ze w czarny kolor za rok pójdą stalusy które sa właśnie na sezon zimowy, chyba ze do tego czasu uda sie wyrwać jakieś alu 13". W końcu co alus to alus :) w lecie bardziej się dba o wygląd auta bo i efekt jest dłużej widoczny więc kolekcja letnia pojdzie w jakis bardziej kontrastujący z oponą kolor. Jeszcze w gre by wchodziło czarne koło z rantem w innym kolorze. To wtedy zaznaczy granicę miedzy felgą a oponą...no ale do tego byla by potrzebna felga z rantem :crazy:
B
BUDZIK
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 40
Rejestracja: 20 lis 2014, 15:20

Post autor: BUDZIK »

Akurat do tego koloru białe koło jak najbardziej spoko , no ale na zimę to tak troszkę nie bardzo Je będzie utrzymać przy jakimś wyglądzie więc moim zdaniem czarny mat jak najbardziej spoczko :D
Awatar użytkownika
ff_driver
Newbie
Newbie
Posty: 22
Rejestracja: 23 lip 2014, 21:14
Lokalizacja: Tychy

Post autor: ff_driver »

Witam po dłuższej przerwie :)
Dawno nic nie pisałem bo nic się z autem nie działo. Bezproblemowo przejeździło zimę więc w nagrodę, na sezon letni dostanie nowe opony które już czekają. No właśnie...opony czekają a felgi nadal nie przygotowane :crazy: po długich przemyśleniach nad tym w jaki kolor machnąć felgi, ostatecznie zapadła decyzja że jednak będą srebrne, czyli będzie klasycznie ;)
A z gorszych wiadomości, chyba czeka mnie wymiana uszczelki pod kolektorem wydechowym. Czy wymiana tej uszczelki jest jakoś szczególnie kłopotliwa czy poradzę sobie z tym "pod chmurką" na parkingu pod blokiem?
A
Anonymous

Post autor: Anonymous »

niestety śruby/nakrętki trzymające kolektor na głowicy są zazwyczaj, jeśli nie zawsze, tak zapieczone że bez palnika się nie obchodzi, bez niego można ukręcić a wtedy już jest wielki problem
Awatar użytkownika
ff_driver
Newbie
Newbie
Posty: 22
Rejestracja: 23 lip 2014, 21:14
Lokalizacja: Tychy

Post autor: ff_driver »

czyli wymiana pod blokiem odpada :niewiem:
może głupie pytanie, ale może dało by rade te śruby odkręcić na rozgrzanym silniku? Tylko tak żeby puściły, potem wstudzić silnik i działać dalej
Awatar użytkownika
ff_driver
Newbie
Newbie
Posty: 22
Rejestracja: 23 lip 2014, 21:14
Lokalizacja: Tychy

Post autor: ff_driver »

mała aktualizacja. sprawa wymiany uszczelki pod kolektorem nieaktualna. po oględzinach okazało się że to nie ona jest przyczyną głośniejszej pracy silnika.

jako że trzeba się powoli przygotowywać do sezonu letniego, na "warsztat" trafiły aluski które trzeba odświeżyć
Obrazek
A
Anonymous

Post autor: Anonymous »

jaki kolor planujesz?
Awatar użytkownika
ff_driver
Newbie
Newbie
Posty: 22
Rejestracja: 23 lip 2014, 21:14
Lokalizacja: Tychy

Post autor: ff_driver »

Początkowo miały być srebrne ale ostatecznie zapadła decyzja że pozostaną białe, tylko trzeba je odświeżyć
ODPOWIEDZ

Wróć do „6N”