[6N] Zdechł i nie odpala. Brak iskry

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
SaduS
Newbie
Newbie
Posty: 7
Rejestracja: 27 cze 2014, 16:51

[6N] Zdechł i nie odpala. Brak iskry

Post autor: SaduS »

Witam pojechałem na miasto załatwić kilka spraw po czym wróciłem do domu po jeden papierek auto było rozgrzane zgasiłem go na chwile poszedłem po papier zszedłem i odpalam polo a tu odpalił na 1 sekundę i zgasł próbowałem go na pycha odpalić ale on nawet nie szarpał nawet na biegu jechał jak by na luzie dopiero gdy w czasie jazdy zmieniłem bieg to coś tam lekko poszarpało i nic postanowiłem sprawdzić iskrę i brak iskry wymieniłem cewkę na nową i nic wymieniłem kostkę od stacyjki i nadal to samo chełtam go i nic nawet nie pierdnie nie mam już pomysłów może to komputer zdechł.

wcześniej jak polo jeździło to przy 2500 obrotów słyszałem z prawej strony silnika jakieś dziwne brzęczenie

Polo 6n1 1997 1.4 44kw

Czy to immobiliser czy jakiś przekaźnik a może komputer siadł od 5 dni nie mogę go odpalić :/

Proszę o szybką pomoc.
Awatar użytkownika
SaduS
Newbie
Newbie
Posty: 7
Rejestracja: 27 cze 2014, 16:51

Post autor: SaduS »

Proszę o pomoc bardzo potrzebuje szybko zrobić auto ;(
Awatar użytkownika
_MATI_
Początkujący
Początkujący
Posty: 198
Rejestracja: 19 lip 2010, 20:35

Post autor: _MATI_ »

Sprawdź czujnik hala w aparacie zapłonowym. Pewnie to jest przyczyna usterki
A poza tym szukajka wyrzuca podobny temat: viewtopic.php?f=176&t=37783&p=370449&hilit=samoch%C3%B3d+zgas%C5%82+i+nie+odpala+6n#p370449 :)
Awatar użytkownika
SaduS
Newbie
Newbie
Posty: 7
Rejestracja: 27 cze 2014, 16:51

Post autor: SaduS »

Przez czujnik halla bym niemiał iskry na jakiej zasadzie on działa?
A
Anonymous

Post autor: Anonymous »

zamiast szukać po omacku lepiej podpiąć się z komputerem i sprawdzić
Awatar użytkownika
korzenio
Swój
Swój
Posty: 842
Rejestracja: 12 cze 2012, 22:57
Lokalizacja: Słupsk

Post autor: korzenio »

Czujnik hala, to czujnik który miesci się w aparacie zapłonowym. Odpowiada za przekazanie informacji do dalszych podzespołów z "pozwoleniem" na iskre. Jeśli czujnik jest uszkodzony pokazuje błędne położenie wałka co skutkuje brakiem iskry. A dzieje się tak dlatego żeby nie nastąpił "zapłon" w komorze spalania przy złym ustawieniu wałka(zaworów). Choć taka opcja jest raczej niemożliwa bo musiał by przeskoczyć rozrząd i to całkiem mocno.

Sprawdź aparat zapłonowy, może simmering puścił i czujnik jest uwalony olejem :)
Awatar użytkownika
SaduS
Newbie
Newbie
Posty: 7
Rejestracja: 27 cze 2014, 16:51

Post autor: SaduS »

Wpadł do mnie elektro mechanik z specjalistycznym komputerem do samochodów i bledy byly ale od absu pduchy oraz immo pokazał jeden bład autoryzacji kluczyka mechanik powiedził ze odcholuje do siebie na warsztat i popatrzy co i jak
Awatar użytkownika
SaduS
Newbie
Newbie
Posty: 7
Rejestracja: 27 cze 2014, 16:51

Post autor: SaduS »

Przyczyną był padnięty aparat zapłonowy wymieniony na jakiś inny ze złomu wraz z czujnikiem halla pali ale polo straciło moc chyba mechanik musi mi jeszcze raz zapłon ustawić i mówił mi ze w przepustnicy nie miałem wpisanych jakis parametrów i ze je wpisał bo komputer błąd wywalał czy to moze być przyczyną zaniku mocy? a i cos mi świerszczy w prędkościomierzu im wieksze obroty tym szybciej dźwięczy co to moze być ? i jeszcze jak mam 2500 obrotów to słychać jakieś charczenie w silniku tak jak by w filtrze powietrza i to słychać od 2500 obrotów i zanika przy 3000 obrotów
Awatar użytkownika
SaduS
Newbie
Newbie
Posty: 7
Rejestracja: 27 cze 2014, 16:51

Post autor: SaduS »

mechanik mi ustawił zapłon ale bez lampy auto ma moc ale teraz obroty skaczą od 900 do 1200 i tak spada i wzrasta w kółko jak stoję i gwałtownie skręcę w miejscu auto przygasa to samo przy włączeniu nawiewów lub ogrzewania tylnej szyby co jest przyczyną ? stało się to po ustawieniu zapłonu beż przyrządów.
Awatar użytkownika
przemo92
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 611
Rejestracja: 09 lis 2013, 17:03
Lokalizacja: Mostówka/Warszawa

Post autor: przemo92 »

Ustawianie zapłonu bez przyrządów aż tak nie powinno pogorszyć sprawy, ja zawsze ustawiam zapłon kręcąc aparatem przy zapalonym silniku, słychać czy jest wyprzedzony czy opóźniony. Jeśli chodzi o falowanie obrotów może to być wina przepustnicy, na początek czyszczenie i adaptacja. Za to przygasanie przy skręcaniu, włączaniu nawiewy czy ogrzewania tylnej szyby to pierwsze co sprawdź ładowanie akumulatora, możliwe że alternator słabo ładuje, możesz mieć też jakieś zwarcie w instalacji ale w to wątpię.
Awatar użytkownika
mario
Uzależniony
Uzależniony
Posty: 1781
Rejestracja: 16 lis 2008, 18:08
Lokalizacja: RPR

Post autor: mario »

Jakby co to mam sprawą przepustnicę i alternator na sprzedaż
ODPOWIEDZ

Wróć do „elektryka + centralny zamek”