Witam. pomóżcie jak przeprowadzić adaptacje przepustnicy w silniku 1.4 16V AFH. 100KM programem polskim VAG COM
Proszę o instrukcje krok po kroku. Bedę wdzięczny:)
o adaptacji był temat nie jeden i nie dwa, w którym opisywałem też adaptację w AFH
ale ok, napisze po raz kolejny - w tym silniku adaptacji programem nie zrobisz, próbowałem na milion sposobów i różnymi programami/urządzeniami, ale nie ma tego złego - wystarczy trochę przejechać i sama się zaadoptuje, u mnie zajmuje to około 20km
Też tak kiedyś zrobiłem po prostu czyscilem przepustnice i przejazd kilkunastu km sprawe zalatwial. Teraz przepustnice wymienialem na druga,używaną chyba lepszą bo wedlug mechanika i przeprowadzonej pelnej diagnostyki komputerowej przepustnica miala zbyt duza szczeline w komorze ssacej, teraz od wymiany mija kilka dni, zrobilem 100km i bez zmian, silnik ledwo pracuje na biegu jalowym, czuc nie przepalone paliwo z tlumika. a przepustnica nadal sie nie adaptuje, a moze cos nie tak z ta przepustnicą? :niewiem: roznica pomiedzy dwoma przepustnicami jest taka ze moja oryginalna ma na koncu oznaczenie literka C a ta ma E, slyszalem ze to oznacznie jest dla konkretnego rocznika , jezdzic jeszcze? Tak na marginesie , mysle ze sa programy do adaptacji w przeciwnym razie jak to robia w fabrykach?:)
Wg mnie masz nieodpowiednią przepustnice bo te oznaczenia literowe mają duże znaczenie. Nie wiem czy akurat te przepustnice się różnią ale wiele części z innymi literami są różne.
skoro nie chcesz mi wierzyć to szukaj programu którym zaadoptujesz przepustnicę
adaptacja czasami przebiegała u mnie bardzo szybko, czasami wystarczyło uruchomić silnik i odczekać trochę, w każdym bądź razie silnik nie falował, jedynie trzymał nieco wyższe obroty i powoli schodził na właściwe, nie było najmniejszego problemu z pracą na jałowym, u Ciebie ewidentnie jest coś nie tak, najpierw podłącz pod kompa zobacz czy są błędy, jak są wykasuj i zobacz czy na nowo się nie pojawią, następnie bym sprawdził ustawienie zapłonu na stroboskopie
[quote=""dumle""]o adaptacji był temat nie jeden i nie dwa, w którym opisywałem też adaptację w AFH
ale ok, napisze po raz kolejny - w tym silniku adaptacji programem nie zrobisz, próbowałem na milion sposobów i różnymi programami/urządzeniami, ale nie ma tego złego - wystarczy trochę przejechać i sama się zaadoptuje, u mnie zajmuje to około 20km[/quote]
Bzdura.
Być może u Ciebie adaptacja przebiegła samodzielnie, ale nie pisz, że się nie da zrobić tego programem, bo to nie prawda.
Gdybym miał ja słuchać Waszych wskazówek, to do dziś bym jeździł z falującymi obrotami. Przejechałem kilkaset km i nie było zmian.
Przepustnice zaadaptowałem - a raczej zresetowałem KTS'em i dopiero wtedy uzyskałem efekt.
Tego jak to zrobić, nie będę pisał, bo nie pamiętam dokładnie kroków, ale jest to stosunkowo proste, szczególnie jeżeli masz PL wersje językową - poklikaj trochę to znajdziesz "adaptacja, resetuj, itd".
PS - przede wszystkim sprawdź, czy masz odpowiednią i sprawną przepustnice i czy nie łapie lewego powietrza.
Jeżeli niczym innym się nie da, to jedź do kogoś kto ma KTS'a i zresetuj ustawienia przepustnicy, u mnie zadziałało.
matthew91
Nie gadaj stary głupot bo to że u Ciebie się sama nie nastawila to nie znaczy że u innych nie da rady. U mnie np. dało rade i po ok. 500km sie ustawiła.
[quote=""rozek90""]matthew91
Nie gadaj stary głupot bo to że u Ciebie się sama nie nastawila to nie znaczy że u innych nie da rady. U mnie np. dało rade i po ok. 500km sie ustawiła.[/quote]
Jeżeli dla Ciebie ustawienie przepustnicy po 500km, to normalna procedura, to nie mam zamiaru z tym dyskutować. Ja się swoim autem zajmuje trochę inaczej
A to twierdzisz że ja się źle zajmuje ? Pod kompem nie chciała bo nawet mechanik próbował. Błędów nie ma więc co źle zrobiłem i jakie mogą być skutki bo może o czymś nie wiem to mnie naprostuj ?