Wymieniłem tuleje wachacza, te stare były kompletnie pourywane po bokach, po włożeniu tych nowego typu (czteropunktowych), zaczeło mi ściągać w prawo, byłem na zbieżności, została ustawiona, auto nie ściąga, ale kierownica nadal jest lekko skręcona w prawo, czy konieczna w takim przypadku jest kompletna geometria, żeby to wszystko zaczeło grać jak trzeba?
Jest jeszcze opcja ciśnienia w oponach. I warto się przejechać na idealnie równa drogę. W mieście zazwyczaj drogi są pochyłe do krawężnika aby spływała woda przez co trzeba dać lekką kontrę. Albo tak jak mówi Wolga85. Przy ustawianiu zbieżności po prostu kierownica nie była idealnie ustawiona na wprost i koła zostały ustawione prawidłowo lecz z przekręconą kierownicą. W tym przypadku jak nie ściąga i cię nie denerwuje położenie kierownicy możesz to zostawić w spokoju.
ja mam to samo, ciśnienie było sprawdzone przezemnie !!! kierownica ustawiona na wprost z blokadą a i tak mam lekko w lewo skreconą kierownice, miałem tez wymieniane tuleje wachacza bo skrzypiały i wyrąbane na maxa kupiłem w ASO
1.4 TDI 80 KM --daje rade szczególnie trasa 3.7 l / 100km
[quote=""MarioGTI""]ja mam to samo, ciśnienie było sprawdzone przezemnie !!! kierownica ustawiona na wprost z blokadą a i tak mam lekko w lewo skreconą kierownice, miałem tez wymieniane tuleje wachacza bo skrzypiały i wyrąbane na maxa kupiłem w ASO[/quote]
Nie wiem jak u Ciebie ale u mnie blokada idealnie na wprost nie jest. Aby zablokować kierownicę muszę ją trochę pochylić na lewo.
[quote=""httes""][quote=""MarioGTI""]ja mam to samo, ciśnienie było sprawdzone przezemnie !!! kierownica ustawiona na wprost z blokadą a i tak mam lekko w lewo skreconą kierownice, miałem tez wymieniane tuleje wachacza bo skrzypiały i wyrąbane na maxa kupiłem w ASO[/quote]
Nie wiem jak u Ciebie ale u mnie blokada idealnie na wprost nie jest. Aby zablokować kierownicę muszę ją trochę pochylić na lewo.[/quote]
Nie o blokadę kierownicy się rozchodzi ze stacyjki a ustrojstwo do blokowania kierownicy przy ustawieniu zbieżności. [quote=""MarioGTI""]ja mam to samo, ciśnienie było sprawdzone przezemnie !!! kierownica ustawiona na wprost z blokadą a i tak mam lekko w lewo skreconą kierownice, miałem tez wymieniane tuleje wachacza bo skrzypiały i wyrąbane na maxa kupiłem w ASO[/quote]A mierzyłeś auto?
[quote=""httes""]Jest jeszcze opcja ciśnienia w oponach. I warto się przejechać na idealnie równa drogę. W mieście zazwyczaj drogi są pochyłe do krawężnika aby spływała woda przez co trzeba dać lekką kontrę. Albo tak jak mówi Wolga85. Przy ustawianiu zbieżności po prostu kierownica nie była idealnie ustawiona na wprost i koła zostały ustawione prawidłowo lecz z przekręconą kierownicą. W tym przypadku jak nie ściąga i cię nie denerwuje położenie kierownicy możesz to zostawić w spokoju.[/quote]
ciśnienia w ogumieniu nie sprawdzali, a zbieżność robiłem na pobliskiej stacji diagnostycznej, na monitorze wyszło z lewej 0, natomiast z prawej 9, (wymieniałem osłonę przekładni, więc mogło się coś przestawić z tej strony, może za mało obrotów drązka, było 16), po kręceniu prawej strony przez diagnostę udało się wyjść na 1, według mnie diagnosta powinien pokręcić tez i lewym drążkiem, wtedy udało by się ustawić kiere równo, no nic umówiony jestem już w innym serwisie na kompletną geometrie, więc powinni mi to poprawić. Przy okazji zmierzyłem auto, odległości pomiędzy kołami są identyczne, więc nie ma bata, że się nie da ustawić. Dzięki za podpowiedzi.
Mógłbyś powiedzieć czy problem się rozwiązał czy nie? Bo niestety i mnie teraz dopadło to samo. Zbieżność ustawiona po wymianie tulei a samochód ściąga...
[quote=""httes""]Mógłbyś powiedzieć czy problem się rozwiązał czy nie? Bo niestety i mnie teraz dopadło to samo. Zbieżność ustawiona po wymianie tulei a samochód ściąga...[/quote]
Auto po ustawieniu geometrii, nie ściągało, ale kierownica minimalnie skręcona w prawo, po zmianie felg z oponami na zimowe, zaczęło znowu ciągnąć, ale teraz na lewo, to chyba musi być kwestia opon bo powyżej 110km kiera zaczyna lekko drżeć, poza tym jestem pewien, że ułożenie i rodzaj tulei w gnieździe ma znaczenie, poprzednia starego typu była w pozycji
|-| i urywały się ucha boczne, m.in stąd te latanie na boki, problemy z ustawieniem geometrii,
ta nowa ma 4 punkty w kształcie
X
więc od razu można wykluczyć, że wspomniany problem latania/ściągania może dotyczyć tulei.
Witam
Ja polecam oryginalne z ASO. Są wytrzymałe i czteroramienne, dzięki czemu się tak szybko nie wybijają. Ja kupiłem komplet za 76zł... majątek to nie jest, a masz pewność co do części.