[9N] tuleje wahacza

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

r
raf7
Początkujący
Początkujący
Posty: 140
Rejestracja: 14 lis 2008, 19:35
Lokalizacja: Ostrołęka

[9N] tuleje wahacza

Post autor: raf7 »

Wymieniłem tuleje wachacza, te stare były kompletnie pourywane po bokach, po włożeniu tych nowego typu (czteropunktowych), zaczeło mi ściągać w prawo, byłem na zbieżności, została ustawiona, auto nie ściąga, ale kierownica nadal jest lekko skręcona w prawo, czy konieczna w takim przypadku jest kompletna geometria, żeby to wszystko zaczeło grać jak trzeba?
W
Wolga85
Swój
Swój
Posty: 836
Rejestracja: 31 sty 2010, 16:22
Lokalizacja: Gdów

Post autor: Wolga85 »

Jeżeli po zrobieniu zbieżności kierownica nie jest prosto tzn że zbieżność została nie do końca fachowo zrobiona lub sprzęt na to nie pozwalał.
Lenistwo drogą do postępu
Awatar użytkownika
httes
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 64
Rejestracja: 13 cze 2012, 16:04
Lokalizacja: Bytom

Post autor: httes »

Jest jeszcze opcja ciśnienia w oponach. I warto się przejechać na idealnie równa drogę. W mieście zazwyczaj drogi są pochyłe do krawężnika aby spływała woda przez co trzeba dać lekką kontrę. Albo tak jak mówi Wolga85. Przy ustawianiu zbieżności po prostu kierownica nie była idealnie ustawiona na wprost i koła zostały ustawione prawidłowo lecz z przekręconą kierownicą. W tym przypadku jak nie ściąga i cię nie denerwuje położenie kierownicy możesz to zostawić w spokoju.
Awatar użytkownika
jhosef
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 1576
Rejestracja: 22 lut 2011, 12:26
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: jhosef »

Ciśnienie to mechanik powinien sprawdzić przed przystąpieniem do wykonana zbieżności.
Kierownica powinna być prosto. Robota do poprawki...

Geometria w polo jest na sztywno.
Awatar użytkownika
MarioGTI
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 397
Rejestracja: 12 paź 2010, 8:03
Lokalizacja: Bielsko-Biała/Radom

Post autor: MarioGTI »

ja mam to samo, ciśnienie było sprawdzone przezemnie !!! kierownica ustawiona na wprost z blokadą a i tak mam lekko w lewo skreconą kierownice, miałem tez wymieniane tuleje wachacza bo skrzypiały i wyrąbane na maxa kupiłem w ASO
1.4 TDI 80 KM --daje rade szczególnie trasa 3.7 l / 100km

Obrazek
Awatar użytkownika
httes
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 64
Rejestracja: 13 cze 2012, 16:04
Lokalizacja: Bytom

Post autor: httes »

[quote=""MarioGTI""]ja mam to samo, ciśnienie było sprawdzone przezemnie !!! kierownica ustawiona na wprost z blokadą a i tak mam lekko w lewo skreconą kierownice, miałem tez wymieniane tuleje wachacza bo skrzypiały i wyrąbane na maxa kupiłem w ASO[/quote]

Nie wiem jak u Ciebie ale u mnie blokada idealnie na wprost nie jest. Aby zablokować kierownicę muszę ją trochę pochylić na lewo.
Awatar użytkownika
jhosef
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 1576
Rejestracja: 22 lut 2011, 12:26
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: jhosef »

[quote=""httes""][quote=""MarioGTI""]ja mam to samo, ciśnienie było sprawdzone przezemnie !!! kierownica ustawiona na wprost z blokadą a i tak mam lekko w lewo skreconą kierownice, miałem tez wymieniane tuleje wachacza bo skrzypiały i wyrąbane na maxa kupiłem w ASO[/quote]

Nie wiem jak u Ciebie ale u mnie blokada idealnie na wprost nie jest. Aby zablokować kierownicę muszę ją trochę pochylić na lewo.[/quote]
Nie o blokadę kierownicy się rozchodzi ze stacyjki a ustrojstwo do blokowania kierownicy przy ustawieniu zbieżności. [quote=""MarioGTI""]ja mam to samo, ciśnienie było sprawdzone przezemnie !!! kierownica ustawiona na wprost z blokadą a i tak mam lekko w lewo skreconą kierownice, miałem tez wymieniane tuleje wachacza bo skrzypiały i wyrąbane na maxa kupiłem w ASO[/quote]A mierzyłeś auto?
Awatar użytkownika
MarioGTI
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 397
Rejestracja: 12 paź 2010, 8:03
Lokalizacja: Bielsko-Biała/Radom

Post autor: MarioGTI »

jak mierzyłeś bo nie czaje ??? :grin: poproszę o podpowiedz hee
1.4 TDI 80 KM --daje rade szczególnie trasa 3.7 l / 100km

Obrazek
Awatar użytkownika
jhosef
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 1576
Rejestracja: 22 lut 2011, 12:26
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: jhosef »

Odległości między kołami, położenie kół w nadkolach itd
Awatar użytkownika
MarioGTI
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 397
Rejestracja: 12 paź 2010, 8:03
Lokalizacja: Bielsko-Biała/Radom

Post autor: MarioGTI »

obczaje jutro bo nie mierzyłem bo tylko pada i pada deszcz
1.4 TDI 80 KM --daje rade szczególnie trasa 3.7 l / 100km

Obrazek
r
raf7
Początkujący
Początkujący
Posty: 140
Rejestracja: 14 lis 2008, 19:35
Lokalizacja: Ostrołęka

Post autor: raf7 »

[quote=""httes""]Jest jeszcze opcja ciśnienia w oponach. I warto się przejechać na idealnie równa drogę. W mieście zazwyczaj drogi są pochyłe do krawężnika aby spływała woda przez co trzeba dać lekką kontrę. Albo tak jak mówi Wolga85. Przy ustawianiu zbieżności po prostu kierownica nie była idealnie ustawiona na wprost i koła zostały ustawione prawidłowo lecz z przekręconą kierownicą. W tym przypadku jak nie ściąga i cię nie denerwuje położenie kierownicy możesz to zostawić w spokoju.[/quote]

ciśnienia w ogumieniu nie sprawdzali, a zbieżność robiłem na pobliskiej stacji diagnostycznej, na monitorze wyszło z lewej 0, natomiast z prawej 9, (wymieniałem osłonę przekładni, więc mogło się coś przestawić z tej strony, może za mało obrotów drązka, było 16), po kręceniu prawej strony przez diagnostę udało się wyjść na 1, według mnie diagnosta powinien pokręcić tez i lewym drążkiem, wtedy udało by się ustawić kiere równo, no nic umówiony jestem już w innym serwisie na kompletną geometrie, więc powinni mi to poprawić. Przy okazji zmierzyłem auto, odległości pomiędzy kołami są identyczne, więc nie ma bata, że się nie da ustawić. Dzięki za podpowiedzi.
Awatar użytkownika
httes
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 64
Rejestracja: 13 cze 2012, 16:04
Lokalizacja: Bytom

Post autor: httes »

Mógłbyś powiedzieć czy problem się rozwiązał czy nie? Bo niestety i mnie teraz dopadło to samo. Zbieżność ustawiona po wymianie tulei a samochód ściąga...
r
raf7
Początkujący
Początkujący
Posty: 140
Rejestracja: 14 lis 2008, 19:35
Lokalizacja: Ostrołęka

Post autor: raf7 »

[quote=""httes""]Mógłbyś powiedzieć czy problem się rozwiązał czy nie? Bo niestety i mnie teraz dopadło to samo. Zbieżność ustawiona po wymianie tulei a samochód ściąga...[/quote]


Auto po ustawieniu geometrii, nie ściągało, ale kierownica minimalnie skręcona w prawo, po zmianie felg z oponami na zimowe, zaczęło znowu ciągnąć, ale teraz na lewo, to chyba musi być kwestia opon bo powyżej 110km kiera zaczyna lekko drżeć, poza tym jestem pewien, że ułożenie i rodzaj tulei w gnieździe ma znaczenie, poprzednia starego typu była w pozycji
|-| i urywały się ucha boczne, m.in stąd te latanie na boki, problemy z ustawieniem geometrii,
ta nowa ma 4 punkty w kształcie
X
więc od razu można wykluczyć, że wspomniany problem latania/ściągania może dotyczyć tulei.
t
tornado
Początkujący
Początkujący
Posty: 115
Rejestracja: 13 paź 2012, 22:48

Post autor: tornado »

Jakiej firmy polecacie te tuleje ?
Awatar użytkownika
Witek6935
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1038
Rejestracja: 26 mar 2010, 18:19
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: Witek6935 »

Witam
Ja polecam oryginalne z ASO. Są wytrzymałe i czteroramienne, dzięki czemu się tak szybko nie wybijają. Ja kupiłem komplet za 76zł... majątek to nie jest, a masz pewność co do części.

Pozdrawiam
ODPOWIEDZ

Wróć do „układ kierowniczy”