[6n2] modyfikacje silnika gti

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

v
volt_osg
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 41
Rejestracja: 14 kwie 2012, 17:51

[6n2] modyfikacje silnika gti

Post autor: volt_osg »

witam,
szykuje się do konkretnego swapa z AKK na ARC :)

dawca już nabyty, kompletne auto które jeździ , jeszcze...
swap jest zaplanowany na sierpień 2015, wiem ze jeszcze sporo czasu zostało, ale mam zamiar wykorzystać ten czas na przygotowania
planuje zrobić kompleksowa obróbkę głowicy ARC:
- planowanie ( jeszcze nie wiem jakie głębokie)
- wymiana uszczelniaczy i prowadnic zaworowych (dawca ma już przejechane ok 150 tys km)
- porting kanałów dolotowych i wydechowych
- obróbka gniazd (przylgni) zaworowych
- polerowanie komory spalania
- być może obróbka aluminiowego kolektora dolotowego (powiększenie kanałów + zamontowanie większej przepustnicy)
- po wyżej wymienionych modyfikacjach pewnie niezbędne będą bardziej wydajne wtryski benzyny + regulator ciśnienia + wydajniejsza pompa paliwa

i teraz pytania:

1. skoro oryginale zawory dolotowe:

a. Średnica zaworu [mm]: 29,5
b. Średnica trzonka zaworu [mm]: 6
c. Długość [mm]: 100,9
d. Kąt pochylenia przylgni [°]: 45
e. Rodzaj połączenia: 3 rowki
więc pierwsze pytanie:
!!!!! jakie większe zawory ssące maja szanse się zmieścić w tej głowicy?, czy z golfa III 2.0l czy może bliżej do audi 1.8t, choć patrząc pobieżnie w katalog na intercarsie łatwiej będzie skrócić za długie zawory, niż dorabiać przedłużenie do "szerszych" , tylko nie widzę żadnych o większej średnicy niż std, przy zachowaniu wymaganej długości i średnicy trzonka 6 mm.

2. take samo pytanie odnośnie zaworów "wydechowych", jaka maksymalna średnica zaworu się da wpasować w głowice?

3. jaką wydajność mają wtryski w 1.6 ARC?, i czym je zastąpić, czy wtryski od 1.8t będą wystarczające? może jakieś alternatywy??

4. średnica przepustnicy w 1.6 ARC to około 60 mm, czy VW produkował "szersze" przepustnice DBW (Drive By Wire) pasujące do standardowej wtyczki??

5. jaki regulator ciśnienia paliwa szukać?

6. kolejne pytanie dotyczy układu wydechowego: podobno wydech 4-2-1 daje więcej "niutków" w dolnym zakresie obrotów silnika, a 4-1 jest sprawniejszy przy wysokich prędkościach obrotowych silnika.co jest mit a co prawda?
obecnie mam środkowy i końcowy wydech od sdi, i mieści się w granicach zauważalny-uciążliwy,czy lepiej zbierać na kolektor wydechowy Racelanda 4-1 czy może jakiś customowy będzie lepszy?
chciałbym to wiedzieć wcześniej i w razie czego zlecić porting głowicy pod dany kolektor,

7.jako że auto musi spełniać wymogi emisji spalin euro 3, a nie mam oryginalnego "kata", czy zastosowanie katalizatora sportowego , jakich nie mało na alle... ma sens?

8. wałki rozrządu raczej zostaną std, chyba ze fundusze się znajdą to może jakiś schrick zawita,albo może ktoś zna jakaś firmę co robi "ostrzejsze wałki"

ogólnie po gruntownym remoncie jednostki napędowej i wspomnianych modyfikacjach i strojeniu ma nadzieje przynajmniej 150KM wycisnąć z tego silnika.
wiem że koszta wyjdą nie małe, ale jak coś robić to albo grubo albo wcale!!

dawca już nabyty,czasu dużo, głowice chyba będę robić u dziak.pl albo auto szlif, może motor-tech podzwonię,popytam
nie oczekuje tysiąca odpowiedzi, ale może ktoś się choć trochę orientuje w temacie :)
obiecuje zdawać relacje z postępu prac jak już ruszą, moim celem jest zrobić najmocniejsze polo gti N/A ( bez turbo ) i żeby się nadawało do jazdy na co dzień, tylko wtedy ma to sens,
fundusze na ten cel się będą zbierać przez ten rok, aczkolwiek jeśli będę wiedział na co zbieram i ile potrzebuje , szybciej się zmotywuje :)
dzięki i pozdrr
edit: temat poprawiony, mam nadzieje ze już ok i wyląduje w odpowiednim dziale
Ostatnio zmieniony 07 maja 2014, 22:00 przez volt_osg, łącznie zmieniany 1 raz.
v
volt_osg
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 41
Rejestracja: 14 kwie 2012, 17:51

Post autor: volt_osg »

powiem szczerze : podmiana zaworów raczej odpada, za mało danych, a i korzyści niewspółmierne do kosztów
porting jak najbardziej będzie...

czy ktoś z forumowiczów robił jakieś mody przy silniku GTI (ARC i nie tylko)?

1. kolektor wydechowy 4-2-1 czy lepiej 4-1 ? jak to w końcu jest? czy to prawda ze 4-1 jest "lepszy" przy wysokich obrotach, a 4-2-1 do 3500rpm??
2. czy vag robił jakieś większe przepustnice (ponad 60mm) pod taka samą wtyczkę?
3. po portingu głowicy, wymianie kolektora wydechowego,i całego wydechu na większy,przyjdzie czas na nowy program, czy lepiej będzie na wydajniejszych wtryskach benzyny(np. 1.8t), czy sam regulator ciśnienia (np do 5 bar) wystarczająco wzmocni dawkę paliwa?

bardzo proszę wszystkich posiadaczy polo gti, którzy robili jakieś mody przy silniku o jakiekolwiek informacje odnośnie wykonanych modów i przyrostach mocy,
z góry dziękuje
v
volt_osg
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 41
Rejestracja: 14 kwie 2012, 17:51

Post autor: volt_osg »

ponawiam pytania, chociaż te z drugiego mojego posta :) plisss
V
Volloox
Newbie
Newbie
Posty: 9
Rejestracja: 24 wrz 2013, 12:16
Lokalizacja: Śląsk, powiat bielski

Post autor: Volloox »

Dołączę się do tematu, bo jestem na etapie swapa na 1.6 16v.
Jakie są różnice między silnikami GTI o oznaczeniach AJV, AVY oraz ARC? Czy są to różnice czysto programowe zawarte jedynie w sterowniku, czy mechanicznie również poszczególne podzespoły mają rozbieżne wymiary?
v
volt_osg
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 41
Rejestracja: 14 kwie 2012, 17:51

Post autor: volt_osg »

AJV to silnik z 6N jak się nie mylę, i miał 120 KM
ARC i AVY to na pewno motory z 6N2, 125 KM i pomiędzy sobą różnią się tylko sonda lambda za katalizatorem, jeden ją ma , drugi nie, nie pamiętam który, więcej różnic nie znalazłem
Awatar użytkownika
gti21
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 340
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:06
Lokalizacja: Gorlice

Post autor: gti21 »

kolego odezwij się do kolegi Turzol. On swego czasu modował silnik GTI z 6n2
v
volt_osg
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 41
Rejestracja: 14 kwie 2012, 17:51

Post autor: volt_osg »

masz jakiś kontakt do turzola? email jakoś nie odpowiada, będę wdzięczny.
Awatar użytkownika
krzyDOLAR
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 3272
Rejestracja: 09 wrz 2009, 15:02
Lokalizacja: DW

Post autor: krzyDOLAR »

[quote=""volt_osg""]wiem że koszta wyjdą nie małe, ale jak coś robić to albo grubo albo wcale!![/quote]na samym dole, wypowiedź apsika rozwieje Twoje wątpliwości: http://www.racingforum.pl/lofiversion/i ... 03627.html
v
volt_osg
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 41
Rejestracja: 14 kwie 2012, 17:51

Post autor: volt_osg »

przyznaje, trochę ochłonąłem... zawory zostaną seryjne, i nie zamierzałem kręcić tego silnika do 10 tys, jak w wypowiedzi apsika,


ale w planach:
- obróbka głowicy, porting i planowanie
- kolektor 4-2-1 jeśli to w ogóle coś daje
- sportowy kat tak żeby się w euro3 miescił
- dolot bmc cda , lub coś podobnego
- remap

szukam info o odelżonym kole zamachowym, ile waży ori? ile można ztoczyć? ( ktos na forum miał do 4kg zjechane), czy trzeba jakoś później wyważać?
v
volt_osg
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 41
Rejestracja: 14 kwie 2012, 17:51

Post autor: volt_osg »

jakieś sugestie?
Awatar użytkownika
kerst
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 497
Rejestracja: 16 wrz 2009, 12:10

Post autor: kerst »

kolo zawsze musi byc wywazone :) ja slyszalem ze moze odchudzic kolo o jakies 10-15% najlepiej, bywaja wypadki ze czasem zbyt lekkie kolo lubi wyskoczyc przez maske :) co do wydechu to zrobil bym kolektor 4w1 a nie 4w2w1 :) takie kolektory maja wszystkie auta wolnossace w motorsporcie, do portingu glowicy dolozyc jeszcze wieksze zawory ssace i wydechowe :) jesli sie da jak nie tylko wydechowe aby silnik mogl szybciej robic nowy cykl napelniania komory i dodatkowo porting kolektora ssacego :) wiadomo ze potrzebujesz wieksze wtyrski i ew regulator cienienia paliwa ale moze nie koniecznie, nie wiem jaka jest tam przepustnica ale dosyc duza jest w r32 :D zawsze moza jakas zaadaptowac, fajnie bylo by ogarnac ostre walki rozrzadu ktore pomoga bardzo na wysokich obrotach :) uwazaj na panewki bo te silnika lubia je strasznie :/
Awatar użytkownika
kerst
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 497
Rejestracja: 16 wrz 2009, 12:10

Post autor: kerst »

kolo zamachowe najlepiej wywazac z walem oraz kpl sprzeglem :) zapomnialem dodac :P
Awatar użytkownika
Skfarek
Spamer
Spamer
Posty: 4982
Rejestracja: 14 lis 2008, 12:49
Lokalizacja: Gród Kraka

Post autor: Skfarek »

[quote=""volt_osg""]szukam info o odelżonym kole zamachowym, ile waży ori? ile można ztoczyć? ( ktos na forum miał do 4kg zjechane), czy trzeba jakoś później wyważać?[/quote]

z tego co pamiętam chyba z 8 albo 9 kg, jak chcesz pogrzeb u mnie w wątku powinno tam być opisane. Tak jak napisali koledzy wyżej wyważa się z wałem i sprzęgłem. Po odelżeniu wkręca się momentalnie na obroty, co do minusów to działa to też w druga stronę tzn. szybciej tez z obrotów schodzi ;)
6n leichtwagen: hamownia s.41 http://www.vwpolo-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=142
1.6 AEA shamowane]
Rozpórki, mocowania foteli: http://gorny-sport.pl
Serwis mechaniczny: [url=http://www.au
v
volt_osg
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 41
Rejestracja: 14 kwie 2012, 17:51

Post autor: volt_osg »

kolega kondiii pisał ze na pewno powyżej 5 kg było, do 3,9 zrobił
ja słyszałem ze zbyt odelżone rozwala wał :)
powyżej 5 to może być nawet te 8 :)
czyli wyważać razem z wałem i sprzęgłem, ktoś się orientuje jakie koszta?

tak jak pisałem, porting będzie,
z zaworami chyba dam sobie spokój, za mało danych z jakiego auta by były najbardziej zbliżone,

z kolektorem wydechowym mam problem, 4-1 czy 4-2-1?
swego czasu był w intercarsie do tego silnika firmy supersprint bodajże , i wyglądał na 4-1,
gdzieś czytałem że ponoć lepsza góra obrotów ,
z kolei 4-2-1 daje lepszy moment obrotowy w dolnym zakresie


na które panewki uważać?? korbowodowe, wału korbowego, rozrządu?
Awatar użytkownika
Lazer
Newbie
Newbie
Posty: 11
Rejestracja: 25 lip 2014, 11:26

Post autor: Lazer »

4-1 jak auto do scigania - poprawia górny zakres obrotow, 4-2-1 - srodkowy zakres - lepszy na ulice.

ja bym kola nie ruszal, jak juz to bardzo mało, mialem auto z odelzonym kolem i problemy z trakcja... a na trasę lipa...

Wysłane z mojej Nokii 3310 za pomocą Tapatalk 2
VW Corrado VR5 - jest
Obrazek
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”