[6n2] VW POLO 1.4 TDI problem z odpalaniem silnik AMF

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

U
Ula.Ka
Newbie
Newbie
Posty: 13
Rejestracja: 03 lip 2014, 16:19
Lokalizacja: Kraków

[6n2] VW POLO 1.4 TDI problem z odpalaniem silnik AMF

Post autor: Ula.Ka »

Dzień dobry,

proszę o pomoc. Wczoraj w drodze z pracy pojechałam do sklepu na zakupy. Nie było mnie raptem kwadrans i po powrocie mój samochód nie odpalił. Jest to VW Polo 1.4 TDI z silnikiem AMF rocznik 2000. Nie wiem czy poniższe informacje będą przydatne, ale napiszę:
- paliwo jakie tankuje w ostatnim czasie to Verva Orlenu;
- rok temu w samochodzie była wymieniana pompa Vacum (uszczelka puściła i paliwo uciekało; teraz nic nie ucieka);
- raz do roku wymieniane są wszystkie filtry oraz olej;

Objawy:
Po włożeniu kluczka do stacyjki świecą się wszystkie kontrolki (nie świeci się ta od świec, ale nie wiem czy kiedykolwiek latem się świeciła), po ich zgaśnięciu odpalam samochód i rozrusznik działa, samochód "szarpie" póki mam kluczyk w tej pozycji jednak nie chce się zapalić. Próbowałam "szarpać" i dodawać gaz, ale nic to nie daje. Próbowałam odpalać na luzie i na biegu - tak samo. Próbowałam z drugim kluczykiem i jest tak samo. Samochód zawsze odpalam bez radia i z wyłączoną klimatyzacją. Mój mąż sprawdził wczoraj bezpieczniki i mówi, ze nie ma zaśniedziałych i przepalonych. Poziom oleju na pewno jest OK. Paliwa mam 3/4 zbiornika. Akumulator OK.

Ostatnio (2 miesiące temu) miałam wymienianą manietkę (tę od spryskiwacza i wycieraczek). Od jakiegoś czasu przerywa prawy kierunkowskaz (przy mocnym skręcie w prawo przestaje migrać) i przestało działać spryskiwanie szyby - wycieraczki działają ok.

Panowie (i Panie :grin: ) podrzućcie prosze pomysły co jeszcze sprawdzić zanim zaciągnę auto do mechanika?

pozdrawiam
Ula Ka
m
mates86
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 715
Rejestracja: 19 cze 2011, 23:25
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: mates86 »

Sprawdzić komputerem. Skąd jesteś, to może ktoś z forum pomoże ze sprawdzeniem auta.
S
Stanley
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 347
Rejestracja: 20 lis 2008, 20:08
Lokalizacja: RPR trasa Przemyśl-Dynów

Post autor: Stanley »

[quote=""Ula.Ka""]nie świeci się ta od świec, ale nie wiem czy kiedykolwiek latem się świeciła[/quote]Jest to bardo ważna informacja, ponieważ brak żarzenia tej kontroki oznacza brak zasilania sterownika silnika. Najczęstszą przyczyną, ale nie jedyną jest uszkodzony przekaźnik z nr 109 (nie mylić tego od świec żarowych). Jeżeli wspomniana kontrolka nie świeci (włącza się ona zawsze, w lecie tylko mignie), to w przypadku podłączania komputera będzie brak komunikacji z sterownikiem silnika. Ale dzięki temu, że sterowniki połączone są w sieć, błędy o nr 1314 sterownik silnika, będą zarejestrowane w zegarach i ABS. Jako ciekawostkę podam, że gdy miałem styczność z takimi przypadkami, to zawsze winny był wspomniany przekaźnik.
Bez przecinaka i młota, to ch** nie robota.
A
Anonymous

Post autor: Anonymous »

[quote=""Stanley""][quote=""Ula.Ka""]nie świeci się ta od świec, ale nie wiem czy kiedykolwiek latem się świeciła[/quote]Jest to bardo ważna informacja, ponieważ brak żarzenia tej kontroki oznacza brak zasilania sterownika silnika. Najczęstszą przyczyną, ale nie jedyną jest uszkodzony przekaźnik z nr 109 (nie mylić tego od świec żarowych). Jeżeli wspomniana kontrolka nie świeci (włącza się ona zawsze, w lecie tylko mignie), to w przypadku podłączania komputera będzie brak komunikacji z sterownikiem silnika. Ale dzięki temu, że sterowniki połączone są w sieć, błędy o nr 1314 sterownik silnika, będą zarejestrowane w zegarach i ABS. Jako ciekawostkę podam, że gdy miałem styczność z takimi przypadkami, to zawsze winny był wspomniany przekaźnik.[/quote]

zauważ że pojechała do sklepu i wróciła po 15min więc niekoniecznie musiały grzać, bo silnik mogł mieć nadal temperaturę wysoką na tyle aby grzanie nie było wymagane
Awatar użytkownika
tomsson
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 678
Rejestracja: 28 maja 2010, 11:54

Post autor: tomsson »

Ja jak mam rozgrzany silnik (co prawda nie tdi, ale tez diesel). To kontrolka mignie, nigdy nie mialem, zeby w ogole sie nie palila. Myślę, ze to jest jakis trop, ale najlepiej to podpiac sie komputerem. Warto ten kabel zakupic, bo jest tanszy niz jednorazowe sprawdzenie u mechanika.
Pozdrawiam
U
Ula.Ka
Newbie
Newbie
Posty: 13
Rejestracja: 03 lip 2014, 16:19
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Ula.Ka »

Teraz mam auto w Krakowie. Jak zaciagne do mechanika który mi naprawia to auto to będą okolice Gorlic. Wczoraj nie ruszaliśmy auta, a dzis pójdę zobaczyć co z ta kontrolka od świec chociaz upal niesamowity. Podlaczenie do komputera -czy to jest proste? Tzn czy sama dam rade? Musialabym pobrać program i kupić kabel?
Awatar użytkownika
adam2308
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 288
Rejestracja: 12 maja 2011, 22:28
Lokalizacja: Krosno

Post autor: adam2308 »

Miałem identyczny problem, również po postoju na zakupy ;)
http://vwpoloklub.pl/forum/viewtopic.php?f=182&t=42881
U
Ula.Ka
Newbie
Newbie
Posty: 13
Rejestracja: 03 lip 2014, 16:19
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Ula.Ka »

[quote=""adam2308""]Miałem identyczny problem, również po postoju na zakupy ;)
http://vwpoloklub.pl/forum/viewtopic.php?f=182&t=42881[/quote]
Jakbym o sobie czytala. Musze męża poprosic o pomoc w zbadaniu tego sterownika


Dopisane później
Dziekuje za pomoc. Za problem odpowiada przekaźnik 109 mąż cos zrobil ze dziala wiec trzeba tylko kupić nowy i zalozyc. Przy okazji naprwil mi kierunkowskazy wiec polo śmiga po Krakowie :)
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”