[9n] Słaby "kop" (przyśpieszenie)

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

p
poloiv_user
Newbie
Newbie
Posty: 13
Rejestracja: 20 cze 2014, 15:26

[9n] Słaby "kop" (przyśpieszenie)

Post autor: poloiv_user »

Hej, w tym tyg. kupiłem Polo IV 2002r, 1.4 75KM BBY
Wcześniej miałem Polo III 1.4 1997r.

Nie jestem znawcą samochodów, właściwie to tylko tankuję i jeżdzę.
Trochę jestem tą nową polówką zdołowany bo w porównaiu do polo iii to iv strasznie ma słabego "kopa" Pod górki pod które wyjeżdżałem Polo III na 5 to IV muszę czasem nawet redukować do 3 biegu.
Oczywiście rozpędza się, nabiera obrotów i jest ok, ale trwa to okropnie długo w porównaniu do starej polówki.

Czy to może być objaw jakiegoś problemu z silnikiem czy po prostu one tak mają?

Dzięki,
Pozdr.
VW Polo IV 9N 2002r. 1.4 16V BBY
A
Anonymous

Post autor: Anonymous »

po pierwsze moc ta sama lub zbliżona ale masa większa
po drugie jeżeli uważasz że brak ci mocy to podepnij się do kompa może coś zdechło
Awatar użytkownika
qwertypol
Namiętny pisarz
Namiętny pisarz
Posty: 1240
Rejestracja: 31 sie 2010, 22:30
Lokalizacja: wlkp

Post autor: qwertypol »

[quote=""poloiv_user""]Hej, w tym tyg. kupiłem Polo IV 2002r, 1.4 75KM BBY
Wcześniej miałem Polo III 1.4 1997r.

Nie jestem znawcą samochodów, właściwie to tylko tankuję i jeżdzę.
Trochę jestem tą nową polówką zdołowany bo w porównaiu do polo iii to iv strasznie ma słabego "kopa" Pod górki pod które wyjeżdżałem Polo III na 5 to IV muszę czasem nawet redukować do 3 biegu.
Oczywiście rozpędza się, nabiera obrotów i jest ok, ale trwa to okropnie długo w porównaniu do starej polówki.

Czy to może być objaw jakiegoś problemu z silnikiem czy po prostu one tak mają?

Dzięki,
Pozdr.[/quote]

Takie są uroki tych silników 16v że w porównaniu do 8v słabo jadą z dołu, dopiero powyżej 3k obrotów jakoś to jedzie
p
poloiv_user
Newbie
Newbie
Posty: 13
Rejestracja: 20 cze 2014, 15:26

Post autor: poloiv_user »

Aaa zapomniałem - świeci się kontrolka silnika, byłem u znajomego by sprawdził i mówi, że świeci sonda lambda czy coś takiego i mówił, że jak taka kontrolka świeci to silnik działa w jakimś trybie awaryjnym i że może przez to też taki słaby jest. Muszę po niedzieli z tym jechać do mechanika eh...
Takie są uroki tych silników 16v że w porównaniu do 8v słabo jadą z dołu, dopiero powyżej 3k obrotów jakoś to jedzie
No to nieźle wybrałem... ;/
VW Polo IV 9N 2002r. 1.4 16V BBY
Awatar użytkownika
Iceman
Swój
Swój
Posty: 788
Rejestracja: 05 kwie 2009, 14:14

Post autor: Iceman »

w 6n-ce miałeś zapewne 1.4 mpi 60 KM.

tutaj masz 75 KM, więc takiej różnicy w osiągach być nie powinno

jeśli świeci ci się check to podpinaj pod kompa i usuń/napraw przyczynę błędów

wtedy możesz obiektywnie porównać osiągi

ps. gdyby silnik działał w trybie awaryjnym to jechałby z dynamiką malucha
Awatar użytkownika
miodzik
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 35
Rejestracja: 30 maja 2014, 9:32
Lokalizacja: Świdwin ZSD
Kontakt:

Post autor: miodzik »

[quote=""poloiv_user""]Aaa zapomniałem - świeci się kontrolka silnika, byłem u znajomego by sprawdził i mówi, że świeci sonda lambda czy coś takiego i mówił, że jak taka kontrolka świeci to silnik działa w jakimś trybie awaryjnym i że może przez to też taki słaby jest.[/quote]

I tu masz odpowiedź na zagadkę. Jeżeli leży Ci lambda (częsty przypadek) i silnik pracuje w trybie awaryjnym to będzie się auto zachowywało dokładnie tak jak opisujesz.

Po wymianie sondy będziesz przeogromnie zdziwiony jak żwawo będzie jeździć Twoje auto.
moje Polo
"Nice is to be important, but more important is to be nice."
p
poloiv_user
Newbie
Newbie
Posty: 13
Rejestracja: 20 cze 2014, 15:26

Post autor: poloiv_user »

ok dzięki na razie, po niedzieli pojadę gdzieś do warsztatu aby sprawdzili co jest grane i napiszę
pozdrawiam
VW Polo IV 9N 2002r. 1.4 16V BBY
p
poloiv_user
Newbie
Newbie
Posty: 13
Rejestracja: 20 cze 2014, 15:26

Post autor: poloiv_user »

sonda wymieniona - 500 zł! :shock: :shock:
jednak "kopa" raczej dalej nie ma, na 1, 2 biegou nawet ok, ale najgorzej na 3
no nic, trzeba się przyzwyczaić i nie wyskakiwać na skrzyrzowaniach bo tą polówką mogę nie uciec jak trujką ;)

pozdr.
VW Polo IV 9N 2002r. 1.4 16V BBY
t
tom2804
Newbie
Newbie
Posty: 9
Rejestracja: 14 maja 2014, 16:13

Post autor: tom2804 »

Kolego mam od maja polo z tym samym motorkiem.Po kupnie plakalem ze taki slaby(wczesniej seicento sporting-o niebo mocniejszy).Po kupnie zero bledow a auto slabawe(nie bylo w trybie awaryjnym bo krecilo sie wysoko i nie odcinal obrotow).Ostatnio pare razy wywalil bledem od czujnika temp i czujnika stopu(temp faktycznie pare razy stanela na 1/3 i dalej nie szla,stopy dzialaly).Od znajomego dowiedzialem sie ze sygnal z czujnika stopu idzie tez na silnik wiec wymienilem oba(stop i temp).Jakie bylo moje zdziwienie jak po wymianie i kasowaniu bledow auto dostalo mocy.Po kupnie auta zaznaczam ze nie bylo zadnych bledow a auto slabe.
p
poloiv_user
Newbie
Newbie
Posty: 13
Rejestracja: 20 cze 2014, 15:26

Post autor: poloiv_user »

Tylko, że u mnie żadnych błędów nie wywala poza problemem z silniczkami od klapek klimatyzacji.
Ale dzięki za info. wezmę to pod uwagę i powiem o tym kumplowi bo ja to się raczej na samochodach nie znam ;)
VW Polo IV 9N 2002r. 1.4 16V BBY
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”