[quote=""Jabolek""]weźcie pod uwagę że przy wymianie oleju wymieniacie też filtr który zakładacie pusty, jeśli nalejecie te 3,2-3,5l i sprawdzicie po krótszej chwili to na bagnecie będzie ponad max z tego względu że filtr tak szybko się nie napełni, a szczególnie ma na to wpływ ostudzony silnik. Kolejną przyczyną może być to że spuszczacie olej na całkowicie zimnym silniku, w tym wypadku nie zleci cały olej ze szlamem zebranym w misce. Prawidłowy proces wymiany oleju należy rozpocząć od rozgrzania silnika do temperatury roboczej, wyłącznie silnika, odkręcenie korka spustowego, okręcenie korka wlewu oleju a następnie filtra oleju, później czekamy ok 20-30min aż cały olej z szlamem zleci z miski, potem zakręcamy korek spustowy, zakładamy nowy filtr i zalewamy olej w zalecanej ilości, odpalamy auto na kilka minut, gasimy i czekamy chwilę, sprawdzamy stan oleju i ew. dolewamy. Przy wyeksploatowanych silnikach polecałbym zastosować płukankę silnika przed zmianą oleju. Jeśli mamy już widoczne wycieki nie należy stosować półśrodków tj. uszczelniacze w płynie czy zalanie układu olejem np 15w40... wycieki likwidujemy stosując nowe uszczelnienia
btw. nie należy również utrzymywać maksymalnego stanu oleju, szczególnie wtedy kiedy auto jest używane w mieście na krótkich odcinkach a ma to nawet ogromne znaczenie w zimę kiedy to pojawia się na forum milion tematów o zamarzniętej odmie gdzie wywala cały olej bagnetem itp.[/quote] Oczywiście że olej spuszczam na ciepłym silniku a stan sprawdzam po napelnieniu filtra rozumiem że mógłby nie zleciec cały olej chociaż długo czekam po odkreceniu korka aż zleci ale u mnie różnica wynosi okolo 1litr tzn wlewam 3,2l i jest za dużo spusZczam około litr i mam stan w połowie podzialki miska jest ok.