[6n2] Ile oleju, silnik 1,4 16V AHW / jaka długość bagnetu.

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

P
POLOXEL
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 48
Rejestracja: 28 lip 2009, 11:27

[6n2] Ile oleju, silnik 1,4 16V AHW / jaka długość bagnetu.

Post autor: POLOXEL »

Jak w temacie :hello:
Pytam bo już nie wiem co jest grane. Trzymam poziom oleju na bagnecie tak jak ma być czyli między między, po środku.
Wymieniając olej już drugi raz mechanik pyta się dlaczego tak mało zleciało bo wygląda jakby było tylko z 2 litry.

Po wlaniu świeżego oleju w ilości 3,5 litra (tyle znalazł mechanik w swojej mądrej książce) poziom oleju na bagnecie jest powyżej maks. o jakieś 1 - 1,5 centymetra czyli za dużo.
Ale co ciekawe, gdy jeżdżę na średnim poziomie to silnik jest głośny, stuka, słychać szklanki, hydrosztosy.
Gdy jest więcej czyli powyżej maks. tak jak po wymianie to silnik chodzi cichutko, dosłownie mruczy.

Co jest grane ?
Może ktoś z właścicieli Polo z sinikiem AHW może zmierzyć długość bagnetu bo może w moim poprzedni właściciel zamienił z niewiadomych mi przyczyn.
Mój ma 59 cm (metal) + 1 cm (plastik) czyli łącznie 60 cm.
Ostatnio zmieniony 11 maja 2014, 19:29 przez POLOXEL, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
krzychu20
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 3262
Rejestracja: 19 sty 2011, 20:03
Lokalizacja: okolice Przemyśla

Post autor: krzychu20 »

Nie dostosowałeś sie do regulaminu działu

co do problemu to nie wiem czemu zalewałeś 3,5l ? Przecież to ponad stan wiec nie ma co sie dziwic, że na bagnecie wiecej pokazuje.
Ilośc oleju do silnika znajdziesz tu:
http://www.vwpoloklub.pl/forum/viewtopi ... ni#p459735
P
POLOXEL
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 48
Rejestracja: 28 lip 2009, 11:27

Post autor: POLOXEL »

Chodzi ci kolego o użycie opcji "szukaj" ? Zapewniam, że od dwóch dni nic nie robię tylko szukam łącznie z użyciem opcji "szukaj".

W gąszczu postów nie znalazłem tego czego szukałem ale dzięki tobie mam :bow: 3,2 litra.

3 setki ponad stan to chyba nie aż tak dużo żeby coś mogło się stać. Miałem tak wcześniej i po kilku tysiącach kilometrów stan się zmniejsza do maks.

Poza ilością oleju interesuje mnie długość bagnetu czego nawet w Google nie znalazłem.
Ostatnio zmieniony 10 maja 2014, 11:03 przez POLOXEL, łącznie zmieniany 1 raz.
m
marcino86
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 55
Rejestracja: 11 sie 2013, 18:07

Post autor: marcino86 »

Mam podobnie jak zaleje 3,2litra to mam grubo ponad stan jutro zmierze długość bagnetu u siebie mój silnik to aud.
P
POLOXEL
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 48
Rejestracja: 28 lip 2009, 11:27

Post autor: POLOXEL »

Miski olejowe takie same także czekam na długości bagneta.
Awatar użytkownika
majkel0908
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 275
Rejestracja: 05 paź 2010, 21:59
Lokalizacja: Antoniów/k. Opola

Post autor: majkel0908 »

Tyle znalazłem:

Kod: Zaznacz cały

http://autopartmaster.com/en/?action=catalog_show&cat=vw&t_id=104478&added_=VOLKSWAGEN%20Polo/Derby%202001
oraz

Kod: Zaznacz cały

http://www.partsbase.org/vw/polo-derby-vento-ind-po-eu-2002-6n-2-010-000-11515-oil-pump-oil-filter-oil-dipstick/
w obu źródłach to samo, także z tego by wynikało że w polówkach bagnety są tej samej długości. Jeżeli by tak było to bagnet o długości ok 60 cm jest ok :) jak się nie mylę
P
POLOXEL
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 48
Rejestracja: 28 lip 2009, 11:27

Post autor: POLOXEL »

Wychodzi na to, że najlepiej utrzymywać stan oleju na poziomie maksymalnym.
m
marcino86
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 55
Rejestracja: 11 sie 2013, 18:07

Post autor: marcino86 »

bagnet mam taki sam,więc co jest nie tak że jeśli naleje 3,2l. oleju to mam około litr ponad stan sprawdziłem to spuszczajac olej i odmierzajac jego ilość. co jest nie tak ???
P
POLOXEL
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 48
Rejestracja: 28 lip 2009, 11:27

Post autor: POLOXEL »

Też się zastanawiam.
Po wlaniu 3,5 litra mam na bagnecie 1 cm ponad maks.

0,3 litra nie powinno podnosić poziomu o 1 cm w tak obszernej misce olejowej :angry2:
Awatar użytkownika
krzychu20
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 3262
Rejestracja: 19 sty 2011, 20:03
Lokalizacja: okolice Przemyśla

Post autor: krzychu20 »

[quote=""POLOXEL""]3 setki ponad stan to chyba nie aż tak dużo[/quote]

no moim zdaniem nie jest to mała ilość.
Zarówno za mała jak i za duża ilość oleju(m.in. dłuższe nagrzewanie silnika, chlapanie olejem do odmy i syfienie przepustnicy) jest niekorzystna.

3,2 litra wraz ze zmianą filtra oleju i po odpaleniu silnika, żeby zaciągnęło olej do filtra, daje max stan na bagnecie.

[quote=""POLOXEL""]0,3 litra nie powinno podnosić poziomu o 1 cm w tak obszernej misce olejowej [/quote]

tak mniej wiecej 0,5 litra daje stan max, od minimalnego, z tego co pamietam, jak kiedys mierzyłem.

Zobaczcie czy nie macie zagiętej miski olejowej :scratch:

Ponadto tata opowiadał mi o akcji, która miała miejsce w firmowym aucie- pojechał na zmiane oleju i jak przejechał 3 km od warsztatu auto zaczęło dymić. Okazało sie, że zrobił się podwójny stan oleju- stary olej nie spłynął do końca i zrobiła sie z niego generalnie jakaś papka, która sie rozpuściła właśnie po wlaniu świeżego oleju.
Awatar użytkownika
Jabolek
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1133
Rejestracja: 23 sty 2011, 10:13
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: Jabolek »

weźcie pod uwagę że przy wymianie oleju wymieniacie też filtr który zakładacie pusty, jeśli nalejecie te 3,2-3,5l i sprawdzicie po krótszej chwili to na bagnecie będzie ponad max z tego względu że filtr tak szybko się nie napełni, a szczególnie ma na to wpływ ostudzony silnik. Kolejną przyczyną może być to że spuszczacie olej na całkowicie zimnym silniku, w tym wypadku nie zleci cały olej ze szlamem zebranym w misce. Prawidłowy proces wymiany oleju należy rozpocząć od rozgrzania silnika do temperatury roboczej, wyłącznie silnika, odkręcenie korka spustowego, okręcenie korka wlewu oleju a następnie filtra oleju, później czekamy ok 20-30min aż cały olej z szlamem zleci z miski, potem zakręcamy korek spustowy, zakładamy nowy filtr i zalewamy olej w zalecanej ilości, odpalamy auto na kilka minut, gasimy i czekamy chwilę, sprawdzamy stan oleju i ew. dolewamy. Przy wyeksploatowanych silnikach polecałbym zastosować płukankę silnika przed zmianą oleju. Jeśli mamy już widoczne wycieki nie należy stosować półśrodków tj. uszczelniacze w płynie czy zalanie układu olejem np 15w40... wycieki likwidujemy stosując nowe uszczelnienia :)

btw. nie należy również utrzymywać maksymalnego stanu oleju, szczególnie wtedy kiedy auto jest używane w mieście na krótkich odcinkach a ma to nawet ogromne znaczenie w zimę kiedy to pojawia się na forum milion tematów o zamarzniętej odmie gdzie wywala cały olej bagnetem itp.
m
marcino86
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 55
Rejestracja: 11 sie 2013, 18:07

Post autor: marcino86 »

[quote=""Jabolek""]weźcie pod uwagę że przy wymianie oleju wymieniacie też filtr który zakładacie pusty, jeśli nalejecie te 3,2-3,5l i sprawdzicie po krótszej chwili to na bagnecie będzie ponad max z tego względu że filtr tak szybko się nie napełni, a szczególnie ma na to wpływ ostudzony silnik. Kolejną przyczyną może być to że spuszczacie olej na całkowicie zimnym silniku, w tym wypadku nie zleci cały olej ze szlamem zebranym w misce. Prawidłowy proces wymiany oleju należy rozpocząć od rozgrzania silnika do temperatury roboczej, wyłącznie silnika, odkręcenie korka spustowego, okręcenie korka wlewu oleju a następnie filtra oleju, później czekamy ok 20-30min aż cały olej z szlamem zleci z miski, potem zakręcamy korek spustowy, zakładamy nowy filtr i zalewamy olej w zalecanej ilości, odpalamy auto na kilka minut, gasimy i czekamy chwilę, sprawdzamy stan oleju i ew. dolewamy. Przy wyeksploatowanych silnikach polecałbym zastosować płukankę silnika przed zmianą oleju. Jeśli mamy już widoczne wycieki nie należy stosować półśrodków tj. uszczelniacze w płynie czy zalanie układu olejem np 15w40... wycieki likwidujemy stosując nowe uszczelnienia :)

btw. nie należy również utrzymywać maksymalnego stanu oleju, szczególnie wtedy kiedy auto jest używane w mieście na krótkich odcinkach a ma to nawet ogromne znaczenie w zimę kiedy to pojawia się na forum milion tematów o zamarzniętej odmie gdzie wywala cały olej bagnetem itp.[/quote] Oczywiście że olej spuszczam na ciepłym silniku a stan sprawdzam po napelnieniu filtra rozumiem że mógłby nie zleciec cały olej chociaż długo czekam po odkreceniu korka aż zleci ale u mnie różnica wynosi okolo 1litr tzn wlewam 3,2l i jest za dużo spusZczam około litr i mam stan w połowie podzialki miska jest ok.
Awatar użytkownika
_MATI_
Początkujący
Początkujący
Posty: 198
Rejestracja: 19 lip 2010, 20:35

Post autor: _MATI_ »

[quote=""marcino86""]tzn wlewam 3,2l i jest za dużo spusZczam około litr i mam stan w połowie podzialki miska jest ok.[/quote]
Niemożliwe. Chwilowo stan oleju po upuszczeniu 1l może się wyrównać. Zostaje plama oleju na bagnecie. Jeśli robisz tak jak piszesz i stan jest w połowie przedziałki to nie robisz tego jak powinieneś :grin: . Kiedy upuścisz 1l oleju powinieneś mieć poziom w okolicach minimum albo mniej. 1L oleju na 3,2l to trochę poniżej 30% maksymalnej zawartości. Taki ubytek jest na pewno wychwytywany przez czujnik poziomu oleju. Ponadto ważną sprawą jest kąt nachylenia powierzchni na której stoi auto. Jeśli stoi w ten sposób, że olej spływa do przedniej części miski olejowej, czekamy 2 godz. i stwierdzamy że oleju nam za mało spłynęło to jest duży błąd myślowy. W każdym razie, teoretycznie w takim przypadku trzeba było zmierzyć ile oleju upuściłem i ile wlałem, a nie ile wlałem, ile zmierzyłem i ile upuściłem oleju.
P
POLOXEL
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 48
Rejestracja: 28 lip 2009, 11:27

Post autor: POLOXEL »

Przy następnej wymianie oleju, a pewnie będzie to w maju 2015, specjalnie sprawdzę i odmierzę ile zleciało bo u mnie podobnie jak u kolegi marcino86 stan 3,2l (3,5l) nie jest zgodny ze stanem bagnetu.
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”