[6N2] Koretor siły hamowania

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

t
twister
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 431
Rejestracja: 06 wrz 2009, 16:12
Lokalizacja: Kraków/Sieradz

[6N2] Koretor siły hamowania

Post autor: twister »

Napisałem w innym wątku, ale nie dostałem odpowiedzi, więc zakładam nowy, żeby było bardziej widoczne...

Czy przy swapie z bębnów na tarcze trzeba wymieniać korektor siły hamowania? ETKA podaje dwa warianty
6X0612151 (hamulce bębnowe)
1C0612151A (hamulce tarczowe)

Z góry dziękuję za pomoc...
Obrazek
Awatar użytkownika
_MATI_
Początkujący
Początkujący
Posty: 198
Rejestracja: 19 lip 2010, 20:35

Post autor: _MATI_ »

Równolegle z Twoim tematem rozwijany jest podobny wątek:
viewtopic.php?f=180&t=24247
Na pewno znajdziesz tu odpowiedź.
t
twister
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 431
Rejestracja: 06 wrz 2009, 16:12
Lokalizacja: Kraków/Sieradz

Post autor: twister »

Dzięki Mati, własnie w tym wątku zadałem pytanie ;). Jest tam informacja, że niby korektora nie trzeba wymieniać przy swapie, może być konieczna regulacja, ale cały czas mnie zastanawia po co w takim razie fabryka montowałaby dwa rodzaje tych korektorów, skoro oba mogą pracować przy tarczach i bębnach.
Obrazek
Awatar użytkownika
_MATI_
Początkujący
Początkujący
Posty: 198
Rejestracja: 19 lip 2010, 20:35

Post autor: _MATI_ »

Być może różnią się wielkością tłoczka albo jakimś innym szczegółem. Sądzę, że zacisk dla tarcz ma większą pojemność roboczą dla płynu i z tego mogą wynikać różnice w budowie korektorów. Szczerze mówiąc nie porównywałem ich ze sobą. W każdym razie ważne, że wszystko ze sobą gra :D
t
twister
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 431
Rejestracja: 06 wrz 2009, 16:12
Lokalizacja: Kraków/Sieradz

Post autor: twister »

Auto wróciło z zakładu, hamulce wymienione. Jakie zaskoczenie kiedy zapytałem czy regulowali korektor. Dostałem odpowiedź, że u mnie w aucie nie ma zewnętrznego korektora i rolę tę pełni pompa ABS. Jaka jest więc prawda? I gdzie normalnie jest zlokalizowany korektor siły hamowania?
Obrazek
Awatar użytkownika
tomsson
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 678
Rejestracja: 28 maja 2010, 11:54

Post autor: tomsson »

Ja mam po stronie kierowcy zaraz przed tylnym kolem. Nie mam ABS
Pozdrawiam
Awatar użytkownika
_MATI_
Początkujący
Początkujący
Posty: 198
Rejestracja: 19 lip 2010, 20:35

Post autor: _MATI_ »

Jeśli masz ABS to nie masz regulatora siły hamowania. Tak jak mechanicy powiedzieli, pompa ABS pełni rolę regulatora
Awatar użytkownika
turzol
Mały Spamer
Mały Spamer
Posty: 3323
Rejestracja: 14 lis 2008, 8:01
Lokalizacja: Tychy

Post autor: turzol »

[quote="_MATI_"]Jeśli masz ABS to nie masz regulatora siły hamowania. Tak jak mechanicy powiedzieli, pompa ABS pełni rolę regulatora[/quote]

+1

Regulator siły hamowania występował w wersjach bez ABS (zarówno w konfiguracji z tarczami jak i bębnami z tyłu)
ODPOWIEDZ

Wróć do „zawieszenie + hamulce”