[86c2f] Polo 1,3 3f Digifant brak złacza sondy lambda.

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

s
stiGwwl
Newbie
Newbie
Posty: 17
Rejestracja: 03 lip 2009, 18:50
Lokalizacja: WWL

[86c2f] Polo 1,3 3f Digifant brak złacza sondy lambda.

Post autor: stiGwwl »

Witam potrzebuje pomocy.
Posiadam silnik 3f 75km na Digifancie razem z cala wiązka jest tylko mały problem jest to digifant w którym nie występuje sonda lambda. Mam tez drugi komputer od 3f który miał sondę lambda tylko nie mam od niego instalacji. Potrzebuje kogoś kto potrafił by mi opisać jeżeli oczywiście można z których pinów wyprowadzić kable pod sondę. Chyba ze ktoś ma wiązkę od 3f z sonda na zbyciu chętnie zakupie :D
A
Anonymous

Post autor: Anonymous »

wszystkie 3f-y mialy sonde lamda więc coś mi się wydaje że dostałes instalacje od innego silnika
może od jakiegoś wczesnego NZ, ale kto tam wie

gdzieś miałem schematy i nie moge ich znaleźć

cos mam
http://www.diakom.ru/CAR/Volkswagen/199 ... S/7442.pdf
i jeszcze tu http://www.a2resource.com/electrical/ma ... fant2.html
sonda lambda to oxygen sensor, tylko nie wiem czy 3F miał digifant I czy II

mozliwe że dostałes wiązke od digijet-a podobny system
s
stiGwwl
Newbie
Newbie
Posty: 17
Rejestracja: 03 lip 2009, 18:50
Lokalizacja: WWL

Post autor: stiGwwl »

Powiem tak aktualnie mam nz i digijet-a i w nim mam normalnie sonde lambda ;)
Silnik 3f razem z cala instalacja wyciągałem z polo gt coupe 94r jest to digifant I

Podobny watek rowniez bez sondy:
http://forum.kanar-customs.pl/viewtopic.php?t=4560
mam takiego samego kompa i przeplywke wiec chyba to nie przypadek...??
Awatar użytkownika
lukas2305
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 730
Rejestracja: 15 lis 2008, 7:56
Lokalizacja: Bytom

Post autor: lukas2305 »

[quote="stiGwwl"]jest to digifant w którym nie występuje sonda lambda[/quote]
Musi być. Podaj numery z naklejki na ECU.

Kable pewnie są gdzieś pocięte i zaklejone w wiązce... Jedyna opcja na 100% potwierdzenie to rozsupłanie wiązki z fabrycznej taśmy (ta czarna) i szukanie od ECU po kablach.
W ECU kabel sygnałowy z lambdy ma kolor liliowy (taki blady róż), jest na pinie 2 ECU. I taki kolor jest aż do wtyczki sondy.
Obrazek
s
stiGwwl
Newbie
Newbie
Posty: 17
Rejestracja: 03 lip 2009, 18:50
Lokalizacja: WWL

Post autor: stiGwwl »

Oto zdjecia przedstawiajace ecu i wtyczke w nie wchodzaca w calej okazalosci:
ObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazek

Brak kabla w kolorze liliowym...
Awatar użytkownika
lukas2305
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 730
Rejestracja: 15 lis 2008, 7:56
Lokalizacja: Bytom

Post autor: lukas2305 »

No to jest nad czym myśleć :grin:

030906022L to ECU dla silnika o oznaczeniu 3F, bez katalizatora, z mocą 57kW/78KM.

wg mnie pinologia wygląda tak:
Obrazek
Obrazek


I teraz rozpiska (najpierw kolory jakie są w twojej wtyczce, potem jakie mam na schemacie, potem funkcja jaką pełni):
1 - i tu i tu czerwono-czarny, zasilanie ECU ma zapłonie
2 - u ciebie brak, na schemacie liliowy, sygnałowy sonda lambda
3 - i tu i tu liliowo-czarny, przekaźnik pomp paliwa i podgrzewania sondy lambda
4 - wolny
5 - wolny
6 - i tu i tu brązowo-biały, masa sygnałowa (od TPSu, przepływki, czujnika temperatury płynu i czujniku halla)
7 - wolny
8 - i tu i tu czerwono-żółty, zasilanie halla
9 - i tu i tu biały, czujnik temperatury powietrza dolotowego
10 - i tu i tu brązowo-niebieski, czujnik temperatury płynu chłodzącego
11 - i tu i tu czerwono-niebieski, pomiar położenia przepustnicy z TPS
12 - brązowo-żółty, czerwono-biały, wtryskiwacze (full grupa, czyli wszystkie razem)
13 - i tu i tu brązowy, masa ECU

14 - i tu i tu czarno-żółty, zasilanie peryferiów ECU
15 - wolny
16 - wolny
17 - i tu i tu niebiesko-czarny, zasilanie TPS i przepływki
18 - i tu i tu zielono-biały, sygnał prostokątny z czujnika halla na aparacie zapłonowym
19 - i tu i tu brązowy, masa ECU
20 - i tu i tu żółto-biały, linia K interfejsu diagnostycznego (protokół KWP-1281, wsparcie "kodów błyskowych")
21 - i tu i tu szaro-czerwony, pomiar z przepływomierza
22 - wolny
23 - i tu i tu czarno-biały, przekaźnik zasilania peryferiów ECU (ten przekaźnik "załącza" 12V na pin 14 ECU)
24 - i tu i tu zielony, sygnał prostokątny do obrotomierza na zegarach (tak myślę...)
25 - i tu i tu czarno-zielony, napięcie sterujące na cewke, czyli sygnał kiedy ma być zapłon

ufff
teraz dlaczego nie masz wiązki dla sondy...
hmmm....
gdzieś na jakimś tutorialu widziałem jak gość przerabiał ECU z G40 żeby dodać obsługę sondy do sterownika który tej obsługi nie miał. Trzeba było jakieś rezystorki polutować i którychś na PCB wartość pozmieniać.
ooo jest http://www.polo-land.fr/forum/viewtopic.php?f=17&t=5863

no i właśnie. Skoro wychodziły wersje G40 nie mające sondy to możliwe, że 3F też. Choć muszę przyznać trochę się dziwię, ale wtedy jeszcze o środowisko nie dbali więc i doregulowaniem składu mieszanki się nie przejmowali...
Dzięki temu pewnie i te dodatkowe 3KM uzyskano, wywalając katalizator i dawkując tyle paliwa żeby mieszanka była stechiometryczna (na podstawie tylko pomiarów z przepływki), albo może nawet była celowo przebogacona, czy zubożona (tu się nie znam, która zwiększa moc :? )

i teraz prośba: Byłbym stokroć wdzięczny za zdjęcie, w podobnej jakości jak przewodów, widoku PCB ze środka ECU, tak żeby było można odczytać kolory pasków na rezystorach (tak jak w francuskim tutorialu). Jeśli nie będzie się dało śrub odkręcić, albo płytki wyciągnąć, to olej moją prośbę :blush2:
Potem poszukam kogoś ze sterownikiem z 3F mającego sondę i o to samo poproszę ;)

Nudzi mi się czy co, że tyle napisałem? :write:
s
stiGwwl
Newbie
Newbie
Posty: 17
Rejestracja: 03 lip 2009, 18:50
Lokalizacja: WWL

Post autor: stiGwwl »

No wlasnie i teraz pytanie czy po wpieciu brakujących przewodow i podłączeniu tego do ecu z sonda będzie działać??

Czy może pozostać przy takim zestawie tylko jest kwestia regulacji składu mieszanki jak to zrobić?? Jeżeli w silniku będzie pare modow.

Zrobię ci zdjęcia jak będę w domu tego bez sondy, mam jeszcze taki z 3f o oznaczeniu


Wysłane z mojego iPhone przez Tapatalk
s
stiGwwl
Newbie
Newbie
Posty: 17
Rejestracja: 03 lip 2009, 18:50
Lokalizacja: WWL

Post autor: stiGwwl »

030906022K ten chyba posiadał sonde lambda tez mu cykne foty ;)


Wysłane z mojego iPhone przez Tapatalk
Awatar użytkownika
lukas2305
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 730
Rejestracja: 15 lis 2008, 7:56
Lokalizacja: Bytom

Post autor: lukas2305 »

[quote="stiGwwl"]czy po wpieciu brakujących przewodow i podłączeniu tego do ecu z sonda będzie działać??[/quote]
to nie wystarczy, trzeba ingerować w elektronike
[quote="stiGwwl"]Czy może pozostać przy takim zestawie tylko jest kwestia regulacji składu mieszanki jak to zrobić?[/quote]
zostaw jak jest ;) zawsze to jeden wrażliwy i drogi podzespół mniej. Regulację mieszanki się nie przejmuj bo o to zadba już ecu na podstawie sygnałów z przepływomierza.
[quote="stiGwwl"]030906022K[/quote]
to z wersji 75KM z katalizatorem
s
stiGwwl
Newbie
Newbie
Posty: 17
Rejestracja: 03 lip 2009, 18:50
Lokalizacja: WWL

Post autor: stiGwwl »

Oto zdjecia sterownika 030906022L :
ObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazek

Sterownik 030906022K :
ObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazek
s
stiGwwl
Newbie
Newbie
Posty: 17
Rejestracja: 03 lip 2009, 18:50
Lokalizacja: WWL

Post autor: stiGwwl »

[quote="lukas2305"]czy po wpieciu brakujących przewodow i podłączeniu tego do ecu z sonda będzie działać??

to nie wystarczy, trzeba ingerować w elektronike[/quote]

Nawet jezeli podlacze sterownik ktory orginalnie pracuje z sonda??

[quote="lukas2305"]Czy może pozostać przy takim zestawie tylko jest kwestia regulacji składu mieszanki jak to zrobić?

zostaw jak jest ;) zawsze to jeden wrażliwy i drogi podzespół mniej. Regulację mieszanki się nie przejmuj bo o to zadba już ecu na podstawie sygnałów z przepływomierza.[/quote]

Chyba nie do konca bo bedzie pracowac z silnikiem 1,6 a nie jak do tej pory z 1,3 :-D poza tym wieksze wtryski beda z fabrycznych 155cc na 205cc :cool: jak byla by sonda to sam by dostosowal sklad mieszanki.
Awatar użytkownika
lukas2305
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 730
Rejestracja: 15 lis 2008, 7:56
Lokalizacja: Bytom

Post autor: lukas2305 »

[quote="stiGwwl"]Nawet jezeli podlacze sterownik ktory orginalnie pracuje z sonda??[/quote]
źle zrozumiałem ;) jeśli dodasz do tej wiązki złącze na pin 2 (czyli sygnał sondy) to możesz śmiało podpiąć ECU który obsługuje sonde. Czyli ten z L na końcu kodu OE.
Bo jakbyś chciał podłączyć ten pin i podpiąć ECU z końcówką K to podejrzewam że to nie będzie działać.
[quote="stiGwwl"]Chyba nie do konca bo bedzie pracowac z silnikiem 1,6 a nie jak do tej pory z 1,3 poza tym wieksze wtryski beda z fabrycznych 155cc na 205cc jak byla by sonda to sam by dostosowal sklad mieszanki.[/quote]
Nie, nie. Tak pięknie to niestety nie ma ;)
Lambda tylko "koryguje" czas wtrysku. Ten z kolei w głównej mierze zależy od mapy wtrysku w pamięci EEPROM ECU. A poruszanie po mapie mikrokontroler w ECU uskutecznia na podstawie sygnału z przepływomierza (jakbym pisał głupoty to niech mnie ktoś od razu poprawia!! To co pisze wynika z mojego zainteresowania mechaniką samochodową, nie wykształcenia).
Przy zwiększaniu pojemności silnika i dodatkowo zmianie wtryskiwaczy trzeba by zmienić mapę. Ale to już wyższa szkoła :good:

Tak przy okazji... Ten jeden ECU jest przypalony delikatnie. Z końcówką K.
Zaznaczyłem upaloną ścieżkę:
Obrazek
Słabo widać ale wygląda na pin 25
S
SilentWater
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 40
Rejestracja: 21 sty 2011, 16:39
Lokalizacja: Łódź

Post autor: SilentWater »

uff, właśnie znalazłem sobie ten temat i się trochę uspokoiłem, bo też mam 3F-a bez kata i też nie mam sondy. wszyscy w koło wmawiali mi że to jakaś przeróbka bo wszystkie miały sondę, a mnie to nie pasowało jakoś bo to fabryczne gt z 3F, nie żadna przekładka/ulep :/ No ale skoro nie jestem sam to znaczy, że jednak takie bez wyjścia na sondę też wychodziły i już jestem spokojniejszy i hepi :D
ODPOWIEDZ

Wróć do „elektryka + centralny zamek”