Problem z wolnymi obrotami 3F

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

g
grandprix
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 244
Rejestracja: 19 lis 2008, 23:14
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: grandprix »

Tylko ze wszystkie tematy o regulacji tps tyczą się monowtrysków w 3f tez się da ??
Obrazek
www.grandprixrally.pl.tl
g
grandprix
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 244
Rejestracja: 19 lis 2008, 23:14
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: grandprix »

Czy o ssaniu lub braku po odpaleniu auta decyduje tez komputer ?? W innym temacie juz opisałem ze przerywania auta rozwiązane ale ssania jak nie było tak nie ma :niewiem:
Obrazek
www.grandprixrally.pl.tl
Awatar użytkownika
lukas2305
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 730
Rejestracja: 15 lis 2008, 7:56
Lokalizacja: Bytom

Post autor: lukas2305 »

grandprix, o rozpoczęciu ssania decyduje komputer na podstawie odczytu z niebieskiego czujnika a wyłącza ssanie kiedy sonda lambda się zagrzeje i zacznie podawać poprawne napięcia.
Awatar użytkownika
adek1983
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 1972
Rejestracja: 29 mar 2012, 8:05
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontakt:

Post autor: adek1983 »

Pomóżcie. Odpalam zimny silnik. Wchodzi na ssanie. Pracuje równo. Lekko się rozgrzeje i schodzi ze ssania. I tak pracuje aż do 90 stopni. Jak przekroczy 97 stopni to włącza się wentylator i sprowadza go do 90 stopni. I tak może pracować aż całe paliwo się skończy. Ale jak już ma ok 70 stopni i tylko delikatnie musnę pedał gazu, to schodzi z obrotów i gaśnie albo zaczyna nim szarpać i po chwili zgaśnie. Jak zgaśnie to czuć benzyną. Tak jak by nie spalał mieszanki. Odpinałem już przepływomierz i sondę Lambda - niestety bez efektów. Jak na rozgrzanym odepnę niebieski czujnik, to nie idzie go odpalić. Od razu go zalewa. Dopiero podpięcie czujnika sprawia, że zapali na chwilę i znowu gaśnie. Dodam, że dwa lata temu silnik też tak się zachowywał. Jak tak się zachowuje, to wystarczy, że lekko trzymam gaz i silnik ładnie pracuje. Nie wiem gdzie szukać przyczyny. Podpinałem pod vag-a i błędów nie zwrócił żadnych. Po za tymi, które sam wywołałem odpinając czujniki.

Co jeszcze sprawdzić, żeby wykluczyć ten problem?
Awatar użytkownika
lukas2305
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 730
Rejestracja: 15 lis 2008, 7:56
Lokalizacja: Bytom

Post autor: lukas2305 »

ciśnienie paliwa, na jałowym i pod obciążeniem.
Awatar użytkownika
adek1983
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 1972
Rejestracja: 29 mar 2012, 8:05
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontakt:

Post autor: adek1983 »

Problem w tym, że na obroty się wkręca bardzo ładnie. Odpalić go można dopiero po 10-15 minutach odpala normalnie.
Awatar użytkownika
adek1983
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 1972
Rejestracja: 29 mar 2012, 8:05
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontakt:

Post autor: adek1983 »

Czy to możliwe, że problem tkwi w TPS? Jest jakiś opis jak to sprawdzić i wyregulować w 3F-ie? Okazało się, że miałem pozamieniane podciśnienia. Teraz już nie gaśnie. Ale pojawił się inny problem. Auto stało dwa dni nie odpalane. I teraz nie chce zapalić wcale. Sygnał na wtryski idzie. Iskra na świecach jest. Obie pompki słychać, że pracują. Ale paliwem nie śmierdzi. Planuję dzisiaj sprawdzić je na krótko, czy pracują i jakie dają ciśnienie.
Awatar użytkownika
adek1983
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 1972
Rejestracja: 29 mar 2012, 8:05
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontakt:

Post autor: adek1983 »

Problem rozwiązany. Nie było styku przy pompie ciśnieniowej. Poprawiłem i wyczyściłem styki i działa.
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”