[6n2] Brzęczenie gałki zmiany biegów

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

t
twister
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 431
Rejestracja: 06 wrz 2009, 16:12
Lokalizacja: Kraków/Sieradz

[6n2] Brzęczenie gałki zmiany biegów

Post autor: twister »

W sumie nie wiem co jest problemem więc i nie do końca pewny czy dział jest dobry. W weekend zrobiłem trasę jak co miesiąc około 600km. W pierwszej połowie usłyszałem przerywane, trochę metaliczne (ale też nie na 100%) brzęczenie z okolic deski rozdzielczej uzależnione od prędkości obrotowej silnika. Na początku pojawiało się w okolicach 2500 rpm, potem w szerszym zakresie 2000-3000 rpm, zwykle słyszałem to na biegach 2-4, nigdy na 5, czasem nikło zupełnie. Że jestem wyczulony na różne rodzaje dźwięków, to już podczas jazdy dotykałem wszystkiego co możliwe w kabinie, jednak nigdy nie poprawiało to stanu buczenia (jeśli występowało). Wnioskuję więc, że brzęczenie dochodzi spoza kabiny lub z elementu, który nie jest dostępny w zasięgu ręki. Naturalnym źródłem wydaje się być katalizator, bo auto ma przejechane 235 kkm, ale zanim pojadę do serwisu chciałem się skonsultować z Wami. Czy ktoś miał podobny objaw i ewentualnie jak namierzyć źródło brzęczenia?
Dodam, że na luzie nie byłem w stanie odtworzyć brzęczenia, nawet jeśli kręciłem silnik do wspomnianych obrotów. Zdaje się również, że na zimnym silniku powyższy problem nie występuje również. Z góry dziękuję za pomoc.
Ostatnio zmieniony 12 gru 2013, 21:24 przez twister, łącznie zmieniany 1 raz.
Obrazek
t
twister
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 431
Rejestracja: 06 wrz 2009, 16:12
Lokalizacja: Kraków/Sieradz

Post autor: twister »

Zdaje się, że brzęczenie ustaje po dociśnięciu lewarka zmiany biegów w prawą stronę. Czy może coś hałasować z okolić wybieraka lub innych części w tej okolicy?
Obrazek
t
twister
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 431
Rejestracja: 06 wrz 2009, 16:12
Lokalizacja: Kraków/Sieradz

Post autor: twister »

Zmieniłem temat bo teraz już jestem pewny, że opisany powyżej problem jest związany z lewarkiem zmiany biegów. Występuje jedynie na rozgrzanym silniku i ustaje jeśli dociśnie się lewarek w którąś ze stron (w zależności od biegu). Na jałowym problem brzęczenie nie jest słyszalne, tylko pod obciążeniem.
Ma ktoś pomysły co to może być?
Obrazek
ODPOWIEDZ

Wróć do „układ dolotowy + wydechowy”