[ 9N3] wolniej się nagrzewa

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

p
przemko83
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 39
Rejestracja: 31 maja 2009, 19:19

[ 9N3] wolniej się nagrzewa

Post autor: przemko83 »

Witam,zauważyłem ze teraz jak sie zrobiło zimniej samochodzik wolniej łapie temperaturę na wskazniku to znaczy ze dłużej dochodzi do 90 stopni,kiedyś wystarczyło przejechać 3 do 4 kilometrów i miał 90 i taką trzyma ,dziś trzeba zrobić z 5,5 i ma wtedy 90.auto garażowanie jest i nie ma problemów z ogrzewaniem ciepłym powietrzem nawet jak sie załaczy na max dmuchawe to trzyma 90 stopni,płyn wymieniany 10 miesięcy temu.Podejrzewam termostat ale nie jestem pewien.prosze o pomoc
W
Wolga85
Swój
Swój
Posty: 836
Rejestracja: 31 sty 2010, 16:22
Lokalizacja: Gdów

Post autor: Wolga85 »

Jest zima grzejesz kabinę na 20 C powietrzem które trzeba teraz podgrzać z -3 C. Podobnie płyn chłodniczy startuje z 2-3 C zamiast 10-15. Możesz sprawdzić czy czasem przed osiągnięciem 90 C czasem wąż chłodnicy nie robi się ciepły ale moim zdaniem to wina zimy.
Lenistwo drogą do postępu
a
aviator
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 221
Rejestracja: 16 sie 2012, 10:34

Post autor: aviator »

ja mam tez ten problem - obstawiam termostat. Na trasie 400 km jazdy non stop nie dochodzi do 90 stopni. Czasem spada do 70.
Jak sprawdzilem po przejechaniu 40km kiedy temperatura byla te 70 sopni to jedna rura byla chlodna druga ciepla....
W
Wolga85
Swój
Swój
Posty: 836
Rejestracja: 31 sty 2010, 16:22
Lokalizacja: Gdów

Post autor: Wolga85 »

Jak na blacie nie dochodzi do 90 i do tego słabo grzeje na 100 % termostat.
Lenistwo drogą do postępu
Awatar użytkownika
mavq
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 454
Rejestracja: 19 lis 2010, 17:21
Lokalizacja: TKN

Post autor: mavq »

Albo uszkodzony czujnik :vinsent:
W
Wolga85
Swój
Swój
Posty: 836
Rejestracja: 31 sty 2010, 16:22
Lokalizacja: Gdów

Post autor: Wolga85 »

Jak jest uszkodzony czujnik to grzeje dobrze tylko na blacie nie ma 90. Zresztą 99 procent uszkodzeń czujnika jest takie że podają za niskie wartości w pewnym przedziale najczęściej 50-70 C. Czyli wskazówka normalnie się podnosi dochodzi do wadliwego zakresu spada do zera. Silnik się dalej nagrzewa wychodzi z wadliwego zakresu i wskazówka szybko wskakuje na 90.
Lenistwo drogą do postępu
ODPOWIEDZ

Wróć do „układ chłodzenia + klimatyzacja/ogrzewanie”