Obrotomierz

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
qboslavo
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 290
Rejestracja: 05 sie 2009, 21:26
Lokalizacja: Łódź

Post autor: qboslavo »

powinno pomóc
Obrazek
Obrazek
G
GrizLLy
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 32
Rejestracja: 14 mar 2010, 18:09

Post autor: GrizLLy »

qboslavo niestety nic mi nie mowi ten schemat bo pewnie na nim jest zwykla butelkowa cewka a ja mam taką, w dalszym ciagu nie wiem skad sygnal do obrotka wziasc. Na tym schemacie to TZ-1 co to jest ? :)

Obrazek
Obrazek
Awatar użytkownika
jaro
Początkujący
Początkujący
Posty: 177
Rejestracja: 14 lis 2008, 10:31

Post autor: jaro »

Jest to chyba jakieś złącze. Sygnał do obrotka będzie prawdopodobnie mógł być wzięty z zielonego kabelka z Twojego zdjęcia.
Awatar użytkownika
qboslavo
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 290
Rejestracja: 05 sie 2009, 21:26
Lokalizacja: Łódź

Post autor: qboslavo »

GrizLLy no racja w sumie że to co innego ale ogólnie na tej samej zasadzie pomimo że nie masz cewki w butli, przewody są tych samych kolorów i na 99% weź z zielonego a tz-1 to moduł zapłonowy
Obrazek
G
GrizLLy
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 32
Rejestracja: 14 mar 2010, 18:09

Post autor: GrizLLy »

Panowie odpowiedź, gdzie podłączyć obrotek jest banalna i aż śmieszna. Wystarczy pooglądać cewkomoduł dokładniej i widzimy żę jest wejście na kostke 3pin, jakieś wybrzuszenie, a pod nim odlane cyferki 15 i 1, owe wybrzuszenie to klapka którą się otwiera, tam jest pin 1 do którego należy podłączyć obrotek !! Podłączyłem i działa. Foto telefonem ale coś tam widać.

Obrazek
Obrazek
Awatar użytkownika
jaro
Początkujący
Początkujący
Posty: 177
Rejestracja: 14 lis 2008, 10:31

Post autor: jaro »

Nom, a 1 to oczywiście zielony kabelek o którym pisaliśmy :)
Awatar użytkownika
rupert
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 214
Rejestracja: 26 paź 2009, 20:20
Lokalizacja: PietroVWice Wielkie/Racibórz
Kontakt:

Post autor: rupert »

podłączyłem na cewce pod zielony w liczniku pod 5 pin i obrotek dalej nie działa :angry2:

spróbowałem pod czarny i działa :D
G
GrizLLy
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 32
Rejestracja: 14 mar 2010, 18:09

Post autor: GrizLLy »

rupert czytałbyś co napisałem to byś wiedizał gdzie podłączyć bez kombinowania :) W butelce pod wyjście "1" i w cewkomodule też pod "1" tyle w cewkomodule złącze jest pod klapką schowane.
Obrazek
K
Kafer72
Newbie
Newbie
Posty: 14
Rejestracja: 11 sie 2010, 13:19

Post autor: Kafer72 »

Witam!
Mam problem a mianowicie nie działa mi podświetlenie zegarów w jaki sposób można naprawić awarię.Domyślam się że w grę wchodzi wymiana żarówek podświetlenia ale czy ktoś może mi to dokładnie opisać?
Pozdrawiam
G
GrizLLy
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 32
Rejestracja: 14 mar 2010, 18:09

Post autor: GrizLLy »

[quote=""Kafer72""]Witam!
Mam problem a mianowicie nie działa mi podświetlenie zegarów w jaki sposób można naprawić awarię.Domyślam się że w grę wchodzi wymiana żarówek podświetlenia ale czy ktoś może mi to dokładnie opisać?
Pozdrawiam[/quote]

1. Polecam szukajke. Pewnie ktoś gdzieś coś pisał, poza tym to jest proste jak klocki lego.

2.Sprawdź bezpieczniki

Obrazek

3. Jak nie pomogło to śrubokręt krzyżakowy, idziesz do auta i odkręcasz dwie śrubki nad licznikiem wyciągasz ramkę, możesz zdjąć kiere będzie łatwiej, potem licznik dwie śrubki i linka z tyłu, sprawdzasz żarówki, jeśli są ok to mogły sie popalić ścieżki na taśmie w liczniku. Jeśli wszystko wygląda na zdrowe, to mógł paść włącznik świateł/ściemniacz ;)

Gdy wyżej opisane zabiegi nie pomogły, to masz problem wyższej rangi elektrycznej. :victory:
Obrazek
k
kiniek_89
Newbie
Newbie
Posty: 2
Rejestracja: 18 lut 2013, 21:38

Post autor: kiniek_89 »

Panowie jestem nowy na forum, chciałbym odswieżyć temat ponieważ mam podobny problem który poruszaliscie, a mianowicie chciałem podpiąc obrotomierz do swojej polówki polo II 1992. W swojej wersji na desce rozdzielczej posiadam licznik i zegar nie ma obrotomierza, mam obrotomierz ale nie jest on oryginalny. Podłączyłem go tak jak napisaliście i co mnie zaskoczyło wszystko chodzi ładnie podświetla obroty pokazuje problem sie zaczął podczas jazdy autko zaczęło przerywać, chodzi nie równo, więc odłaczyłem i wszystko wróciło do normy może macie jakieś pomysły co może być nie tak.
Dodam ze z obotomierza wychodzą tak 2 kable czarne 2 czerwone i jeden zielony. Doszedłem że czerwony i czarny to podświetlanie, a zielony połaczyłem z czerwonym i drugim czarnym i to natomiast do cewki. Może niepotrzebnie wziołem plusa z cewki co o tym myślicie?
T
Twoje-Dywaniki
Newbie
Newbie
Posty: 12
Rejestracja: 28 wrz 2013, 23:37

Post autor: Twoje-Dywaniki »

Wydaje mi się kolego  że powinieneś się zapoznać lepiej z instrukcją podłączenia tego obrotomierza, raczej tylko jeden z tych pozostałych przewodów powinien być sygnałowym a nie wszystkie 3, dwa pozostałe to raczej zasilanie układu a podświetlenie podłączasz najprościej pod włącznik pozycji lub podświetlenie zegarów.
p
polokombi
Newbie
Newbie
Posty: 9
Rejestracja: 03 gru 2013, 23:13

Post autor: polokombi »

Witam, założyłem nowe zegary z obrotomierzem, wszystko sprawne, nabija km, lecz nie pokazuje prędkości. Po ponownym włożeniu starych zegarów (bez obrotomierza) wszystko jest ok. Wina nowego licznika? Jak to naprawić?
Awatar użytkownika
adamrychu
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 282
Rejestracja: 17 wrz 2013, 16:20
Lokalizacja: Łącko/Nowy Sącz

Post autor: adamrychu »

Mam Polo 1.4d kombi 1992rok z najuboższą wersją licznika (prędkościomierz, licznik do 99 999km, wskaźnik paliwa i temp, wraz ze wszystkimi kontrolkami) Czy będzie pasował licznik z zegarkiem analogowym z polo 1.4d z 1993r (również ma wszystkie kontrolki)?
Awatar użytkownika
piotmag
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 458
Rejestracja: 04 lut 2013, 17:29
Lokalizacja: Skorcz

Post autor: piotmag »

Czy g40 nie miał na liczniku kontrolki płynu chłodniczego ?
ODPOWIEDZ

Wróć do „elektryka + centralny zamek”