[6n2] SDI po ilu nagrzewa się silnik

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
Adrian_Malbork
Namiętny pisarz
Namiętny pisarz
Posty: 1397
Rejestracja: 09 sie 2010, 21:27

Post autor: Adrian_Malbork »

Ja się może nie znam, ale jakie znaczenie ma czy używasz dmuchawy czy nie ?
No i pytanie drugie.. jeżeli 3,5km to dużo to przesiądź się na TDI :)
SDI nie straszne żadne warunki także to, że nie nagrzewa się przez 3km (norma) to nie robi żadnego problemu ;)
Obrazek
Awatar użytkownika
tomsson
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 678
Rejestracja: 28 maja 2010, 11:54

Post autor: tomsson »

[quote=""Adrian_Malbork""]Ja się może nie znam, ale jakie znaczenie ma czy używasz dmuchawy czy nie ?
[/quote]

Takie znaczenie ma, że ciepło, które wytworzył silnik pozostaje w komorze silnika i w samym płynie, a gdy włączysz dmuchawe część ciepła wpada do kabiny tym samym zabierając go z komory silnika. Uwierz, że przy włączonej dmuchawie na 1 bieg dawno dojade do celu zanim podniesie się wskazówka od temperatury.
Pozdrawiam
m
madstorm
Newbie
Newbie
Posty: 14
Rejestracja: 14 cze 2010, 22:11
Lokalizacja: Poznań

Post autor: madstorm »

W zeszłym roku miałem problem z termostatem, bo auto nie mogło się dogrzać i wskazówka stawała między 70-80 stopni, jednak po wymianie problem zniknął.

Jeżeli chodzi o szybkość nagrzewania to w 1.9 SDI (AEY) latem nagrzewa się po ok. 5km, a zimą nawet po 9-10km. Wydaje mi się że jest to kwestia niewielkiej mocy silnika w stosunku do sporej pojemności. Wpływ na prędkość nagrzewania ma też to czy włączony jest ciepły nawiew z silnika, bo jeśli tak, to może to znacznie wydłużyć ten proces. Zakrywanie otworów na przodzie maski z doświadczenia nie dało żadnego odczuwalnego efektu (dodam że auto ma dolną osłonę silnika).

Zastanawiam się także nad faktem różniej pojemności filtrów oleju. Używam zamiennika firmy Filtron, ale tutaj w różnych serwisach spotkałem 2 różne propozycje filtrów: Filtron OP 525 (o dłuższym profilu) i Filtron OP 525/2 (o krótszym profilu). Żeby było śmieszniej, ten drugi (mniejszy) jest droższy od pierwszego, ale tylko o kilka złotych. Także pasują oba, ale montując większy powiększamy objętość możliwego do wlania oleju o jakieś 0,2-0,3L, czyli o ok. 10%. Nie wiem czy to dużo, czy mało, ale to również można wziąć pod uwagę.
p
pietros
Newbie
Newbie
Posty: 16
Rejestracja: 30 paź 2011, 21:57
Lokalizacja: Grudziądz

Post autor: pietros »

Ja wczoraj zasłoniłem cały dolny grill i powiem szczerze dzisiaj dużej różnicy nie zauważyłem. Większa różnica będzie na pewno przy niższych temperaturach. Dla pewności odpaliłem wczoraj auto i obmacywałem rurki od chłodnicy i przed dojściem do 90* wszystkie były zimne. Ja też zawsze zakładam OP525 z tego względu, że powinien mieć większą powierzchnie filtrowania, czyli stwarza mniejsze opory przepływu oleju.
Awatar użytkownika
J@ro
Początkujący
Początkujący
Posty: 117
Rejestracja: 29 wrz 2009, 15:26

Post autor: J@ro »

[quote=""madstorm""]Także pasują oba, ale montując większy powiększamy objętość możliwego do wlania oleju o jakieś 0,2-0,3L, czyli o ok. 10%. ....[/quote]

Mam rozumieć że do Twojego SDI wchodzi 3 litry oleju?? :?:
c
cinekscorpio
Newbie
Newbie
Posty: 21
Rejestracja: 29 lis 2008, 15:09

Post autor: cinekscorpio »

Hej, ja mam AGD, wskazówka temp. idzie w gorę w ślimaczym tempie. Kabina nagrzewa się dość szybko, nie narzekam. Zimą kiedy przychodzą srogie mrozy jak i przedmówcy zakrywam wloty powietrza, szczególnie że robię dużo krótkich tras.
m
madstorm
Newbie
Newbie
Posty: 14
Rejestracja: 14 cze 2010, 22:11
Lokalizacja: Poznań

Post autor: madstorm »

[quote=""J@ro""][quote=""madstorm""]Także pasują oba, ale montując większy powiększamy objętość możliwego do wlania oleju o jakieś 0,2-0,3L, czyli o ok. 10%. ....[/quote]

Mam rozumieć że do Twojego SDI wchodzi 3 litry oleju?? :?:[/quote]

Jakoś między 3 a 3,5 litra.
Awatar użytkownika
kolo
Wtajemniczony
Wtajemniczony
Posty: 2337
Rejestracja: 14 lis 2008, 7:03
Lokalizacja: Ostrołęka

Post autor: kolo »

Potwierdzam po laniu z bańki 5l zawsze przez tyle lat około 1,5 litra może mniej mi zostaje na dolewki.
Kedy ?

viewtopic.php?f=89&t=21116 - GreenLine Edition
Awatar użytkownika
tomsson
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 678
Rejestracja: 28 maja 2010, 11:54

Post autor: tomsson »

Mi zostaje moze 0,5 l. Silnik AGD

Wysłane z mojego GT-I8190 przy użyciu Tapatalka
Pozdrawiam
d
dijx
Newbie
Newbie
Posty: 2
Rejestracja: 27 paź 2014, 11:38

Post autor: dijx »

Witam (pierwszym postem)

Ale taki temat: 6N1, 1.7SDI (nie wiem, który silnik), przy temperaturze kilka stopni poniżej 0 kilometr po ruszeniu zaczyna do środka lecieć ciepło. Ale po 30km jazdy z dmuchawą na 1, pokrętłem temperatury jakoś na 70% mam cały czas 70*C. Jeżeli dmuchawę dam na 2, temperatura płynu - jak i powietrza nawiewanego do kabiny - zaczyna spadać. Jeżeli stanę w korku lub będę jechał na obrotach rzędu 1500rpm z dmuchawą na 2, temperatura potrafi zejść prawie na sam początek licznika.
Natomiast po tych 30km górny wąż chłodnicy jest ciepły, tak dosyć mocno - powiedziałbym, że przynajmniej 45-50*C

Czujnik temperatury wymieniałem, bo myślałem, że jest walnięty - ale na nowym jest tak samo. Wychodzi, że jednak termostat lub uszczelka chyba?
Awatar użytkownika
czaja
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 7102
Rejestracja: 10 kwie 2009, 0:00
Lokalizacja: Chotomów

Post autor: czaja »

[quote=""dijx""]Witam (pierwszym postem)

Ale taki temat: 6N1, 1.7SDI (nie wiem, który silnik), przy temperaturze kilka stopni poniżej 0 kilometr po ruszeniu zaczyna do środka lecieć ciepło. Ale po 30km jazdy z dmuchawą na 1, pokrętłem temperatury jakoś na 70% mam cały czas 70*C. Jeżeli dmuchawę dam na 2, temperatura płynu - jak i powietrza nawiewanego do kabiny - zaczyna spadać. Jeżeli stanę w korku lub będę jechał na obrotach rzędu 1500rpm z dmuchawą na 2, temperatura potrafi zejść prawie na sam początek licznika.
Natomiast po tych 30km górny wąż chłodnicy jest ciepły, tak dosyć mocno - powiedziałbym, że przynajmniej 45-50*C

Czujnik temperatury wymieniałem, bo myślałem, że jest walnięty - ale na nowym jest tak samo. Wychodzi, że jednak termostat lub uszczelka chyba?[/quote]
Termostat wymień na pierwszy ogień. I następnym razem użyj opcji szukaj.
ODPOWIEDZ

Wróć do „6N / 6n2 / variant / classic”