[6n2] SDI po ilu nagrzewa się silnik

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
tomsson
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 678
Rejestracja: 28 maja 2010, 11:54

[6n2] SDI po ilu nagrzewa się silnik

Post autor: tomsson »

Witam

Mam pytanie do posiadaczy 1.9 SDI (najlepiej AGD), po ilu km wskazówka od temperatury wchodzi wam na szare pole? Przy obecnej pogodzie łaskawie wkracza mi na szare pole po 3,5 km. Chcę porównać z wami, ponieważ jest trochę irytująca ranna jazda w mrozie. Dodam, że do czasu nagrzania silnika w ogóle nie ruszam pokręteł od dmuchawy.

U ojca w 1.9 d silnik ma 70* po 1,5 km więc zastanawiam się czy może u mnie jest coś nie tak.

Pozdrawiam
Pozdrawiam
Awatar użytkownika
kolo
Wtajemniczony
Wtajemniczony
Posty: 2337
Rejestracja: 14 lis 2008, 7:03
Lokalizacja: Ostrołęka

Post autor: kolo »

SDI strasznie wolno się nagrzewają. niestety trzeba przywyknąć. mój AEY żeby dobil do 90 w taka pogoda to trzeba dać mu trochę, jak już mam około 50-70 stopni to jeżdżę normalnie, wcześniej ograniczam obroty i tyle :)
Kedy ?

viewtopic.php?f=89&t=21116 - GreenLine Edition
s
stillo
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 371
Rejestracja: 20 lis 2008, 13:07
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: stillo »

skąd ja to znam... ja co roku zakładam przeźroczysty plastik na otwór w zderzaku aby zatkać wlot powietrza do chłodnicy i mam obudowę od dołu. Efekt jest taki, że silnik dużo szybciej się rozgrzewa i nigdy się nie przegrzał. Robiąc codziennie 12km w jedną stronę przy -10'C można zajechać niedogrzany silnik, poza tym, więcej pali niedogrzany.
Obrazek
Awatar użytkownika
kolo
Wtajemniczony
Wtajemniczony
Posty: 2337
Rejestracja: 14 lis 2008, 7:03
Lokalizacja: Ostrołęka

Post autor: kolo »

co roku wrzucam stary tylny dywanik gumowy przed chłodnice, jest lepiej no ale cóz... :)
Kedy ?

viewtopic.php?f=89&t=21116 - GreenLine Edition
Awatar użytkownika
kombajno
Newbie
Newbie
Posty: 19
Rejestracja: 03 wrz 2011, 19:31
Lokalizacja: Legionowo (WL)

Post autor: kombajno »

SDI długo się nagrzewają to fakt :grin: .Ale może coś być z termostatem .Radziłbym sprawdzić na wszelki wypadek :good:
V
Variant 98
Początkujący
Początkujący
Posty: 103
Rejestracja: 30 sty 2012, 18:27

Post autor: Variant 98 »

Bardzo możliwe że termostat lub czujnik temperatury. mnie też kolega przekonywał, że VW długo się grzeją. Po wymianie termostatu jest znacznie lepiej, ale jeszcze nie luksus bo mechanik dał ciała i wstawił Toprana. Juz zamyka tylko nie wiem czy do końca. Przed wymiana termostatu też nie włączałem grzania, teraz włączam a wskazówkaa nie leci w dół, jak było wcześniej. także kolega ma rację warto przyjrzeć się termostatowi.
s
stillo
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 371
Rejestracja: 20 lis 2008, 13:07
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: stillo »

wyprowadziłem wlot powietrza do silnika bliżej silnika, ciekawe czy coś to da...Myślę nad zmiana płynu chłodzącego na jakiś bardziej gęsty.... swoją drogą nigdy nie słyszałem wentylatora chłodnicy a w benzynie po takiej samej trasie nie dało sie go nie słyszeć...
Obrazek
Awatar użytkownika
kolo
Wtajemniczony
Wtajemniczony
Posty: 2337
Rejestracja: 14 lis 2008, 7:03
Lokalizacja: Ostrołęka

Post autor: kolo »

stillo
raz słyszałem jak zostawiłem gumową wycieraczke na wiosne przed chłodnicą i dałem ostro w palnik :D po zablokowaniu EGR ciut szybciej się dogrzewa :)

edit: bardziej gesty chyba się bedzie dłużej nagrzewał ? albo źle myśle :niewiem: :niewiem:
Kedy ?

viewtopic.php?f=89&t=21116 - GreenLine Edition
s
stillo
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 371
Rejestracja: 20 lis 2008, 13:07
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: stillo »

[quote=""kolo""]bardziej gesty chyba się bedzie dłużej nagrzewał ? albo źle myśle [/quote]
własnie też się nad tym zastanawiam...im gęstszy tym będzie powolniej się chodził więc będzie cieplejszy, jak źle myślę to mnie poprawcie.
Mechanik wymienił mi na wiosnę termostat, taki który przepuszcza od wyższej temperatury.
Kurcze nie wiem jak ugryźć ten problem...teraz po zmianie pracy mam jeszcze bliżej do domu bo ok 5-6km i będę jeździł na niedogrzanym albo zrezygnuję z ogrzewania w środku. Zwykle było ono ustawione na 1 prędkość i 75% ciepła i wskazówka lądowała na 90'C po ok 10km czy temperaturze -5'C
Obrazek
V
Variant 98
Początkujący
Początkujący
Posty: 103
Rejestracja: 30 sty 2012, 18:27

Post autor: Variant 98 »

[quote=""stillo""][quote=""kolo""]bardziej gesty chyba się bedzie dłużej nagrzewał ? albo źle myśle [/quote]
własnie też się nad tym zastanawiam...im gęstszy tym będzie powolniej się chodził więc będzie cieplejszy, jak źle myślę to mnie poprawcie.
Mechanik wymienił mi na wiosnę termostat, taki który przepuszcza od wyższej temperatury.
Kurcze nie wiem jak ugryźć ten problem...teraz po zmianie pracy mam jeszcze bliżej do domu bo ok 5-6km i będę jeździł na niedogrzanym albo zrezygnuję z ogrzewania w środku. Zwykle było ono ustawione na 1 prędkość i 75% ciepła i wskazówka lądowała na 90'C po ok 10km czy temperaturze -5'C[/quote]

Gęstość płynu nie ma tu znaczenia. Oprócz termostatu należałoby sprawdzić jeszcze króciec w którym jest on montowany.
Źle założona uszczelka też da mierny efekt wymiany. Proponuję poszukać tematu na forum w archiwum. W zeszłym roku przerabiałem ten sam temat.
Awatar użytkownika
kolo
Wtajemniczony
Wtajemniczony
Posty: 2337
Rejestracja: 14 lis 2008, 7:03
Lokalizacja: Ostrołęka

Post autor: kolo »

Variant 98
niecały rok albo dwa lata temu wymieniony i sprawdzony praktycznie cały układ chłodzenia wszystko na ori częściach także wszystko jest ok i dziala ok :)
Kedy ?

viewtopic.php?f=89&t=21116 - GreenLine Edition
V
Variant 98
Początkujący
Początkujący
Posty: 103
Rejestracja: 30 sty 2012, 18:27

Post autor: Variant 98 »

[quote=""kolo""]Variant 98
niecały rok albo dwa lata temu wymieniony i sprawdzony praktycznie cały układ chłodzenia wszystko na ori częściach także wszystko jest ok i dziala ok :)[/quote]
Widać nie działa ok jak samochód jest niedogrzany. Fakt, że u mnie też temperatura na wskaźniku osiąga trochę z opóźnieniem 90, ale z nadmuchu dostaję ciepłe powietrze po niespełna minucie. Należałoby też sprawdzić czujnik temperatury jak i układ dogrzewania płynu chłodniczego przez świece żarowe. Także kwestia wymiany termostatu, nawet org może być wadliwy, a uszczelka źle założona. Kiedyś zawsze przed wymianą nowy termostat gotowało się w naczyniu z włożonym termometrem laboratoryjnym i obserwowano temperaturę otwarcia , a następnie podczas stygnięcia temperaturę zamykania i szczelność.
Awatar użytkownika
kolo
Wtajemniczony
Wtajemniczony
Posty: 2337
Rejestracja: 14 lis 2008, 7:03
Lokalizacja: Ostrołęka

Post autor: kolo »

Variant 98
nie wiem ale chyba czytać nie potrafisz :D ten typ tak ma i tyle a samochód mi się dogrzewa tylko że długo - normalnie.
Kedy ?

viewtopic.php?f=89&t=21116 - GreenLine Edition
V
Variant 98
Początkujący
Początkujący
Posty: 103
Rejestracja: 30 sty 2012, 18:27

Post autor: Variant 98 »

[quote=""kolo""]Variant 98
nie wiem ale chyba czytać nie potrafisz :D ten typ tak ma i tyle a samochód mi się dogrzewa tylko że długo - normalnie.[/quote]

Ok normalne ten typ tak ma. :hello:
Awatar użytkownika
suhhar
Swój
Swój
Posty: 770
Rejestracja: 13 maja 2009, 13:47
Lokalizacja: kłodzko

Post autor: suhhar »

u mnie po 5-6km mam dopiero cieplo i 90 na blacie w SDI to normalka. Im gęstszy płyn tym wolniej sie nagrzewa i ma mniejsza temp. wrzenia wiec nie róbcie koncentratów do -60 to bez sensu. Czy zakrywanie chlodnicy cos daje ? na malych odcinkach nic bo przeciez termostat do pewnej temp nie puszcza na chlodnice.
Obrazek

Zawsze szukam dziury w całym więc proszę się nie denerwować !!!
ODPOWIEDZ

Wróć do „6N / 6n2 / variant / classic”