[quote=""rat4""]nie, 2 piny idą do zegarów a kolejne 2 do ECU także te wartości mają być inne, podepnij pod VAG zagrzej auto zobaczysz czy masz wskazania podobne jak na desce. Jeśli nie to czujnik uwalony do wymiany.[/quote]
ok, podpiąłem pod VAG-a i pokazuję podobnie jak na desce. Ale tak jak pisałem, termostat był wymieniany i to nic nie pomogło, nadal jest te 50-70st. Ogrzewanie w aucie działa dość dobrze (po przejechaniu ok 5km leci już dosyć ciepłe powietrze). A więc czy to jednak może być popsuty ten czujnik temp? Bo przecież dane z czujnika idą do ECU a z ECU do VAG-a tak?
[quote=""maxxxior""]ok, podpiąłem pod VAG-a i pokazuję podobnie jak na desce. Ale tak jak pisałem, termostat był wymieniany i to nic nie pomogło, nadal jest te 50-70st. Ogrzewanie w aucie działa dość dobrze (po przejechaniu ok 5km leci już dosyć ciepłe powietrze). A więc czy to jednak może być popsuty ten czujnik temp? Bo przecież dane z czujnika idą do ECU a z ECU do VAG-a tak?[/quote]
A przed montażem sprawdziłes termostat? Jakiej firmy kupiłeś termostat? Czy krociec przy termostacie jest dobry?
Witam mam taki problem ostatnio coś mnie podkusiło by wymienić termostat na nowy zrobiłem to i od tego czasu mam problem gdyż okazało się że termostat nie zamyka się wyjąłem go i ku mojemu zdziwieniu okazał się zepsuty tzn otworzył się i nie zamknął ze złością kupiłem 2 byłem o tyle cwańszy że sprawdziłem go przed montażem i było ok jednak po montażu okazało się że samochód wolno się nagrzewa i nie trzyma temperatury podczas jazdy, jednak dolny wąż nie nagrzewa się dopiero po przekroczeniu 87 robi się gorący więc termostat jak by pracuję co może być przyczyna???
czujniki nowe mam montowane z nowym termostatem... dodam że po przejechaniu trasy 16km dolny waż zimny jest a jak samochód chwilę postoi i nagrzeje się do 90 termostat się otwiera... natomiast węże do nagrzewnicy są ciepłe i leci ciepłe powietrze przy temperaturze 70 stopni
sdamian111
Zacznij proszę używać intepunkcji, bo aż źle się. Czy przy wymianie termostatu wymieniałeś również jego króciec? Bo jeżeli nie, to tutaj leży problem. Bardzo często zepsuty termostat uszkadza króciec.
No przepraszam za pisanie bez przecinków i kropek taki nawyk... Więc tak nie wymieniłem krócica choć nie zauważyłem by był uszkodzony bo nawet posiadam nowy, ale mi się wydawało ze jak by króciec był zepsuty to by samochód grzał się bo termostat nie miał by o co się zaprzeć i otworzyć, u mnie na postoju silnik w miarę szybko się grzeje, wąż jest zimny po osiągnięciu około 90 stopni robi się gorący, przy wyłączonym ogrzewaniu podczas jazdy temperatura się utrzymuję około 90 stopni ale mimo to widać że nie jest dobrze jeszcze bo jak włączam ogrzewanie to spada do około 75, a jak się zatrzymam w miarę szybko wzrasta do 90 termostat się otwiera i wąż dolny robi się gorący .
Mam już króciec ale nie chciało mi się go wymieniać bo wydawał się dobry. w tygodniu już 3 razy to rozbierałem i nie wydawało mi się by to mogło w czymś pomóc i nadal uważam że to chyba nie tu tkwi problem, jednak z 2 strony nie mam już pojęcia co może być przyczyną więc mimo wszystko jutro postaram się go wymienić i zobaczyć czy da to jakiś efekt... a węże od nagrzewnicy powinny robić się ciepłe gdy dolny wąż jest jeszcze zimny?? bo u mnie są gorące nawet przy zamkniętym termostacie tzn gdy przejadę np 15 km samochód czasami osiąga 90 ale chłodzi się do 75 w tedy dolny wąż jest letni a reszta gorąca...
Prawdopodobnie problem rozwiązany, jeszcze nie miałem okazji wybrać się w dłuższa trasę by jedno znacznie ogłosić sukces, ale już widać że temperatura nie spada i samochód szybciej się nagrzewa, a przyczyną nie był króciec, tylko prawdopodobnie słabo odpowietrzony układ gdyż po ponownym odpowietrzeniu widoczna poprawa... wcześniej na odcinku 8 km samochód nie osiągał 70 teraz osiąga 90 dziękuje za wszystkie porady