[6n] Walnięty termostat?

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

m
maxxxior
Początkujący
Początkujący
Posty: 114
Rejestracja: 29 sie 2013, 13:40

Post autor: maxxxior »

[quote=""rat4""]nie, 2 piny idą do zegarów a kolejne 2 do ECU także te wartości mają być inne, podepnij pod VAG zagrzej auto zobaczysz czy masz wskazania podobne jak na desce. Jeśli nie to czujnik uwalony do wymiany.[/quote]

ok, podpiąłem pod VAG-a i pokazuję podobnie jak na desce. Ale tak jak pisałem, termostat był wymieniany i to nic nie pomogło, nadal jest te 50-70st. Ogrzewanie w aucie działa dość dobrze (po przejechaniu ok 5km leci już dosyć ciepłe powietrze). A więc czy to jednak może być popsuty ten czujnik temp? Bo przecież dane z czujnika idą do ECU a z ECU do VAG-a tak?
Awatar użytkownika
czaja
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 7102
Rejestracja: 10 kwie 2009, 0:00
Lokalizacja: Chotomów

Post autor: czaja »

[quote=""maxxxior""]ok, podpiąłem pod VAG-a i pokazuję podobnie jak na desce. Ale tak jak pisałem, termostat był wymieniany i to nic nie pomogło, nadal jest te 50-70st. Ogrzewanie w aucie działa dość dobrze (po przejechaniu ok 5km leci już dosyć ciepłe powietrze). A więc czy to jednak może być popsuty ten czujnik temp? Bo przecież dane z czujnika idą do ECU a z ECU do VAG-a tak?[/quote]
A przed montażem sprawdziłes termostat? Jakiej firmy kupiłeś termostat? Czy krociec przy termostacie jest dobry?
m
maxxxior
Początkujący
Początkujący
Posty: 114
Rejestracja: 29 sie 2013, 13:40

Post autor: maxxxior »

przed montażem wrzuciłem go we wrzątek i się otworzył po chwili.... krociec dobry. Termostat firmy Vernet.
r
radomic
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 88
Rejestracja: 29 maja 2011, 14:18
Lokalizacja: Kielce

Post autor: radomic »

sprawdz krociec, to lubi się zepsuć..
m
maxxxior
Początkujący
Początkujący
Posty: 114
Rejestracja: 29 sie 2013, 13:40

Post autor: maxxxior »

no przecież napisałem w poście wyżej że krociec dobry. Dla uwiarygodnienia wypowiedzi powiem, że sprawdzałem go igłą, i nie jest przebity.
Awatar użytkownika
sdamian111
Newbie
Newbie
Posty: 17
Rejestracja: 26 wrz 2012, 14:26

Post autor: sdamian111 »

Witam mam taki problem ostatnio coś mnie podkusiło by wymienić termostat na nowy zrobiłem to i od tego czasu mam problem gdyż okazało się że termostat nie zamyka się wyjąłem go i ku mojemu zdziwieniu okazał się zepsuty tzn otworzył się i nie zamknął ze złością kupiłem 2 byłem o tyle cwańszy że sprawdziłem go przed montażem i było ok jednak po montażu okazało się że samochód wolno się nagrzewa i nie trzyma temperatury podczas jazdy, jednak dolny wąż nie nagrzewa się dopiero po przekroczeniu 87 robi się gorący więc termostat jak by pracuję co może być przyczyna???
Awatar użytkownika
rat4
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 3181
Rejestracja: 14 lis 2008, 18:13
Lokalizacja: RBI

Post autor: rat4 »

Czujnik może walnięty i wskazuje niepoprawnie, sprawdź inny czujnik cieczy chłodzącej.
civic r18a2/407 1,6 HDi
Awatar użytkownika
sdamian111
Newbie
Newbie
Posty: 17
Rejestracja: 26 wrz 2012, 14:26

Post autor: sdamian111 »

czujniki nowe mam montowane z nowym termostatem... dodam że po przejechaniu trasy 16km dolny waż zimny jest a jak samochód chwilę postoi i nagrzeje się do 90 termostat się otwiera... natomiast węże do nagrzewnicy są ciepłe i leci ciepłe powietrze przy temperaturze 70 stopni
Awatar użytkownika
JuStIcE
Redaktor Magazynu Klubowego
Posty: 5784
Rejestracja: 21 paź 2009, 23:34
Lokalizacja: RLE

Post autor: JuStIcE »

sdamian111
Zacznij proszę używać intepunkcji, bo aż źle się. Czy przy wymianie termostatu wymieniałeś również jego króciec? Bo jeżeli nie, to tutaj leży problem. Bardzo często zepsuty termostat uszkadza króciec.
Mój Białas Czerwona Perła

Jeżeli piszę bez polskich znaków
Awatar użytkownika
sdamian111
Newbie
Newbie
Posty: 17
Rejestracja: 26 wrz 2012, 14:26

Post autor: sdamian111 »

No przepraszam za pisanie bez przecinków i kropek taki nawyk... Więc tak nie wymieniłem krócica choć nie zauważyłem by był uszkodzony bo nawet posiadam nowy, ale mi się wydawało ze jak by króciec był zepsuty to by samochód grzał się bo termostat nie miał by o co się zaprzeć i otworzyć, u mnie na postoju silnik w miarę szybko się grzeje, wąż jest zimny po osiągnięciu około 90 stopni robi się gorący, przy wyłączonym ogrzewaniu podczas jazdy temperatura się utrzymuję około 90 stopni ale mimo to widać że nie jest dobrze jeszcze bo jak włączam ogrzewanie to spada do około 75, a jak się zatrzymam w miarę szybko wzrasta do 90 termostat się otwiera i wąż dolny robi się gorący .
Awatar użytkownika
JuStIcE
Redaktor Magazynu Klubowego
Posty: 5784
Rejestracja: 21 paź 2009, 23:34
Lokalizacja: RLE

Post autor: JuStIcE »

Widzisz. Króciec kosztuje niecałą dychę. Wymień i zobaczysz, czy jest poprawa :)
Mój Białas Czerwona Perła

Jeżeli piszę bez polskich znaków
Awatar użytkownika
sdamian111
Newbie
Newbie
Posty: 17
Rejestracja: 26 wrz 2012, 14:26

Post autor: sdamian111 »

Mam już króciec ale nie chciało mi się go wymieniać bo wydawał się dobry. w tygodniu już 3 razy to rozbierałem i nie wydawało mi się by to mogło w czymś pomóc i nadal uważam że to chyba nie tu tkwi problem, jednak z 2 strony nie mam już pojęcia co może być przyczyną więc mimo wszystko jutro postaram się go wymienić i zobaczyć czy da to jakiś efekt... a węże od nagrzewnicy powinny robić się ciepłe gdy dolny wąż jest jeszcze zimny?? bo u mnie są gorące nawet przy zamkniętym termostacie tzn gdy przejadę np 15 km samochód czasami osiąga 90 ale chłodzi się do 75 w tedy dolny wąż jest letni a reszta gorąca...
Awatar użytkownika
sdamian111
Newbie
Newbie
Posty: 17
Rejestracja: 26 wrz 2012, 14:26

Post autor: sdamian111 »

a złe odpowietrzenie układu może dawać taki efekt że samochód się nie nagrzewa??
Awatar użytkownika
sdamian111
Newbie
Newbie
Posty: 17
Rejestracja: 26 wrz 2012, 14:26

Post autor: sdamian111 »

Prawdopodobnie problem rozwiązany, jeszcze nie miałem okazji wybrać się w dłuższa trasę by jedno znacznie ogłosić sukces, ale już widać że temperatura nie spada i samochód szybciej się nagrzewa, a przyczyną nie był króciec, tylko prawdopodobnie słabo odpowietrzony układ gdyż po ponownym odpowietrzeniu widoczna poprawa... wcześniej na odcinku 8 km samochód nie osiągał 70 teraz osiąga 90 dziękuje za wszystkie porady
m
maxxxior
Początkujący
Początkujący
Posty: 114
Rejestracja: 29 sie 2013, 13:40

Post autor: maxxxior »

sdamian111 a w jaki sposób odpowietrzyłeś teraz ten układ? Może u mnie też to pomoże...
ODPOWIEDZ

Wróć do „układ chłodzenia + klimatyzacja/ogrzewanie”