Dziś metodą macajewa sprawdzałem działanie termostatu. Wyniki są następujące. Po odpaleniu silnika (godzina około 18.00 - samochód nie odpalany cały dzień, temperatura około 20*C, po odpaleniu nigdzie nie jechał stał na ręcznym) po około minucie górny wąż zrobił się letni, po dwóch minutach był już wyraźnie bardzo ! ciepły.
Po tym też czasie wskazówka powędrowała prawie do końca białego pola na wskaźniku.
Nie wiem czy termostat był kiedykolwiek robiony. W każdym razie płyn niedawno i właśnie wtedy magik coś przebąkiwał żonie że termostat kaput i ponoć włącznik termiczny wentylatora. Wentylator dział bo sprawdzałem na krótko.
BTW jakiej marki termostaty polecane do 1,3 ADX i jak $$$ niej więcej. Czy termostat jest wymianny razem z obudową czy sam wkład?
Dziwne objawy, możliwe że masz zablokowany termostat, polecany termostat który idzie na 1 montaż firma WAHLER cena 35-45 zł, przy wymianie zwróć uwagę na plastikowy króciec bo może się posypał już i trzeba będzie też zmienić.
Jeśli chodzi o wiatrak to powinien się włączyć jeśli się nie włącza to sprawdź bezpieczniki na obejmie akumulatora bo tam lubi sobie bezpiecznik zaśniedzieć i wtedy się wentylator nie załącza, jeśli nie przyniesie to efektu to czujnik temperatury do wymiany.
W polówkach chłodzenie jest bardzo wydajne, dla przykładu jeśli wiatrak nie włącza się to nawet tego nie zauważymy dopiero w korku się dopiero silnik zagrzewa do 110 st.
Z tego co mówisz można zgadnąć, że jeśli magik odpinał górny wąż to mógł skisić tam ten króciec i termostat zablokować,
do tego nie trzeba dużo nieszczęścia, jest to delikatna część podatna na uszkodzenie w trakcie wymiany.
Wymień najlepiej termostacik z króćcem, i obadaj ten bezpiecznik na aku.
[quote=""rat4""]Dziwne objawy, możliwe że masz zablokowany termostat, polecany termostat który idzie na 1 montaż firma WAHLER cena 35-45 zł, przy wymianie zwróć uwagę na plastikowy króciec bo może się posypał już i trzeba będzie też zmienić.
Jeśli chodzi o wiatrak to powinien się włączyć jeśli się nie włącza to sprawdź bezpieczniki na obejmie akumulatora bo tam lubi sobie bezpiecznik zaśniedzieć i wtedy się wentylator nie załącza, jeśli nie przyniesie to efektu to czujnik temperatury do wymiany.
W polówkach chłodzenie jest bardzo wydajne, dla przykładu jeśli wiatrak nie włącza się to nawet tego nie zauważymy dopiero w korku się dopiero silnik zagrzewa do 110 st.
Z tego co mówisz można zgadnąć, że jeśli magik odpinał górny wąż to mógł skisić tam ten króciec i termostat zablokować,
do tego nie trzeba dużo nieszczęścia, jest to delikatna część podatna na uszkodzenie w trakcie wymiany.
Wymień najlepiej termostacik z króćcem, i obadaj ten bezpiecznik na aku.[/quote]
Termostat już znalazłem na allegro, firma inna ale daje pokaz cenowy, o jakim króćcu mowa? Mogę jakieś foto, link do allegro lub skreen z vagcat.coma
Na aku nie mam żadnego bezpiecznika, wszystkie inne sprawne.
rat4
To co pokazałeś to jest cała obudowa termostatu, króciec kupisz a 20 zł na allegro , to taka plastikowa "pokrywka" na termostat ) Sam mialem problem z termostatem, cała obudowa z termostatem i czujnikami temp. 90 zł z przesyłką na allegro pozdro
[quote=""axit""]Termostat już znalazłem na allegro, firma inna ale daje pokaz cenowy[/quote]
Lepiej nie kupuj termostatów z nierenomowanych firm. Już nie raz się zdarzało, że ludzi kupowali po termostaty z rzędu, bo żaden nie działał poprawnie.
P.S. Ja mam termostat z firmy "Vernet" i też jestem bardzo zadowolony.
MOJE SAMOCHODY:
1. Volkswagen Polo III (2006-2012) --> 20.013 km -->
2. Peugeot 207 (2012-2021) --> ponad 66.417 km -->
3. Dacia Duster I (2020-...) --> ponad 24.400 km -->
termoststa kup wahlera jest pierwszego montazu :!: a kruciec porzadny kosztuje w granicy 20 zł
wymien zapobiegawczo jezeli nie został przebity przez termostat