Czy to juz termostat?

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

a
axit
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 85
Rejestracja: 29 mar 2009, 16:53
Lokalizacja: Stalowa Wola

Czy to juz termostat?

Post autor: axit »

Dziś metodą macajewa sprawdzałem działanie termostatu. Wyniki są następujące. Po odpaleniu silnika (godzina około 18.00 - samochód nie odpalany cały dzień, temperatura około 20*C, po odpaleniu nigdzie nie jechał stał na ręcznym) po około minucie górny wąż zrobił się letni, po dwóch minutach był już wyraźnie bardzo ! ciepły.
Po tym też czasie wskazówka powędrowała prawie do końca białego pola na wskaźniku.
Nie wiem czy termostat był kiedykolwiek robiony. W każdym razie płyn niedawno i właśnie wtedy magik coś przebąkiwał żonie że termostat kaput i ponoć włącznik termiczny wentylatora. Wentylator dział bo sprawdzałem na krótko.

BTW jakiej marki termostaty polecane do 1,3 ADX i jak $$$ niej więcej. Czy termostat jest wymianny razem z obudową czy sam wkład?
Awatar użytkownika
paffcio
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 5507
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:10
Lokalizacja: RJA

Post autor: paffcio »

axit
termostat polecam WAHLER'a
Awatar użytkownika
rat4
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 3181
Rejestracja: 14 lis 2008, 18:13
Lokalizacja: RBI

Post autor: rat4 »

Dziwne objawy, możliwe że masz zablokowany termostat, polecany termostat który idzie na 1 montaż firma WAHLER cena 35-45 zł, przy wymianie zwróć uwagę na plastikowy króciec bo może się posypał już i trzeba będzie też zmienić.
Jeśli chodzi o wiatrak to powinien się włączyć jeśli się nie włącza to sprawdź bezpieczniki na obejmie akumulatora bo tam lubi sobie bezpiecznik zaśniedzieć i wtedy się wentylator nie załącza, jeśli nie przyniesie to efektu to czujnik temperatury do wymiany.
W polówkach chłodzenie jest bardzo wydajne, dla przykładu jeśli wiatrak nie włącza się to nawet tego nie zauważymy dopiero w korku się dopiero silnik zagrzewa do 110 st.

Z tego co mówisz można zgadnąć, że jeśli magik odpinał górny wąż to mógł skisić tam ten króciec i termostat zablokować,
do tego nie trzeba dużo nieszczęścia, jest to delikatna część podatna na uszkodzenie w trakcie wymiany.

Wymień najlepiej termostacik z króćcem, i obadaj ten bezpiecznik na aku.
civic r18a2/407 1,6 HDi
a
axit
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 85
Rejestracja: 29 mar 2009, 16:53
Lokalizacja: Stalowa Wola

Post autor: axit »

[quote=""rat4""]Dziwne objawy, możliwe że masz zablokowany termostat, polecany termostat który idzie na 1 montaż firma WAHLER cena 35-45 zł, przy wymianie zwróć uwagę na plastikowy króciec bo może się posypał już i trzeba będzie też zmienić.
Jeśli chodzi o wiatrak to powinien się włączyć jeśli się nie włącza to sprawdź bezpieczniki na obejmie akumulatora bo tam lubi sobie bezpiecznik zaśniedzieć i wtedy się wentylator nie załącza, jeśli nie przyniesie to efektu to czujnik temperatury do wymiany.
W polówkach chłodzenie jest bardzo wydajne, dla przykładu jeśli wiatrak nie włącza się to nawet tego nie zauważymy dopiero w korku się dopiero silnik zagrzewa do 110 st.

Z tego co mówisz można zgadnąć, że jeśli magik odpinał górny wąż to mógł skisić tam ten króciec i termostat zablokować,
do tego nie trzeba dużo nieszczęścia, jest to delikatna część podatna na uszkodzenie w trakcie wymiany.

Wymień najlepiej termostacik z króćcem, i obadaj ten bezpiecznik na aku.[/quote]


Termostat już znalazłem na allegro, firma inna ale daje pokaz cenowy, o jakim króćcu mowa? Mogę jakieś foto, link do allegro lub skreen z vagcat.coma

Na aku nie mam żadnego bezpiecznika, wszystkie inne sprawne.
Awatar użytkownika
rat4
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 3181
Rejestracja: 14 lis 2008, 18:13
Lokalizacja: RBI

Post autor: rat4 »

króciec to taki plastik w którym montowany jest termostat typu walcowego.
wygląda mniej więcej tak:
Obrazek
tu masz dane części tego termostatu i króćca poczytaj:
http://www.vwpolo-klub.pl/forum/viewtop ... =13&t=3587
civic r18a2/407 1,6 HDi
Awatar użytkownika
bleah
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 1424
Rejestracja: 28 mar 2009, 15:44

Post autor: bleah »

rat4
To co pokazałeś to jest cała obudowa termostatu, króciec kupisz a 20 zł na allegro , to taka plastikowa "pokrywka" na termostat :))) Sam mialem problem z termostatem, cała obudowa z termostatem i czujnikami temp. 90 zł z przesyłką na allegro :) pozdro
Awatar użytkownika
ragiern
Swój
Swój
Posty: 901
Rejestracja: 14 lis 2008, 7:02
Lokalizacja: ostróVWielkopolski

Post autor: ragiern »

[quote=""axit""]Termostat już znalazłem na allegro, firma inna ale daje pokaz cenowy[/quote]
Lepiej nie kupuj termostatów z nierenomowanych firm. Już nie raz się zdarzało, że ludzi kupowali po termostaty z rzędu, bo żaden nie działał poprawnie.
P.S. Ja mam termostat z firmy "Vernet" i też jestem bardzo zadowolony.
MOJE SAMOCHODY:
1. Volkswagen Polo III (2006-2012) --> 20.013 km --> Obrazek
2. Peugeot 207 (2012-2021) --> ponad 66.417 km --> Obrazek
3. Dacia Duster I (2020-...) --> ponad 24.400 km --> Obrazek
Awatar użytkownika
Goozik
Uzależniony
Uzależniony
Posty: 1724
Rejestracja: 12 lis 2008, 9:04
Lokalizacja: CB

Post autor: Goozik »

termoststa kup wahlera jest pierwszego montazu :!: a kruciec porzadny kosztuje w granicy 20 zł
wymien zapobiegawczo jezeli nie został przebity przez termostat
r
ronin_20
Newbie
Newbie
Posty: 6
Rejestracja: 28 lis 2008, 6:48
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: ronin_20 »

Kup Wahlera nawet się nie zastanawiaj. Ja kupiłem byle jaki - dwa razy robiłem :banghead:
ODPOWIEDZ

Wróć do „układ chłodzenia + klimatyzacja/ogrzewanie”