Polo 6N - nie zapala po ostrym hamowaniu

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

r
radiosimon
Newbie
Newbie
Posty: 12
Rejestracja: 20 lis 2008, 18:52
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Polo 6N - nie zapala po ostrym hamowaniu

Post autor: radiosimon »

Model: VW Polo 6N,
rocznik 95,
silnik 1,3 benzyna

Miałem na prostej drodze dość gwałtowne hamowanie, bez kolizji. Auto z piskiem przejechało jakieś 3-5m. Po tym już więcej nie chce zapalić. Tzn kręci ale nie zapala. Wszystkie kontrolki bez zmian. Paliwo dochodzi.

Próbowałem resetu komputera (odłączenie aku) ale to nie pomogło.
Co to może być?
b
borys_wrocek
Swój
Swój
Posty: 923
Rejestracja: 26 mar 2009, 14:31

Post autor: borys_wrocek »

sprawdź czy masz iskrę. Prawdopodobnie to może być cewka lub rozdzielacz.
Awatar użytkownika
Cooyon
Swój
Swój
Posty: 827
Rejestracja: 14 lis 2008, 21:59
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Cooyon »

Jeśli będzie iskra, to zdejmij obudowę filtra - kręć rozrusznikiem i zobacz, czy wtryskiwacz daje paliwo na przepustnicę.

Ps1.: Widzisz Borys... O tym rozmawialiśmy ostatnio :)
Ps2.: Silnik ADX?
Interfejs VAG - na stanie i co się stanie? Nic kuna... VAG cudów nie czyni. On tylko zwiększa poczucie niepewności.
Szukam literatury fachowej...

"To nie są programy wpisane w stylu \'\' if \'silnik\' jest zmulony then więcej \'wachy\' "." (by Dee Jay Gucio)
r
radiosimon
Newbie
Newbie
Posty: 12
Rejestracja: 20 lis 2008, 18:52
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: radiosimon »

Przy pomocy miernika i książki serwisowej ustaliłem, że uszkodzony jest moduł sterowania cewką. Brak jest iskry pomimo poprawnego sterowania na wejściowym pinie nr2 modułu (przebieg prostokątny) i prawidłowego zasilania. Rezystancje cewki też są w porządki tj. pierwotne ok 0,5 ohm, wtórne 3,5k ohm.

Co ma ostre hamowanie do uszkodzenia nie wiem. Może ktoś z forumowiczów wie.

Jest jeszcze wątpliwość co do samej cewki, czy przypadkiem to nie ona w trakcie pracy nie uszkadza modułu. Doradzono mi żeby kupić komplet używany niż sam nowy moduł. Jak dostanę części to napiszę.
Awatar użytkownika
Cooyon
Swój
Swój
Posty: 827
Rejestracja: 14 lis 2008, 21:59
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Cooyon »

Skąd jesteś?
Mam starą, sprawną cewkę ze swojego.
Kupiłem inną podczas poszukiwania uszkodzenia. Okazało się, że problem leżał zupełnie gdzie indziej.
Interfejs VAG - na stanie i co się stanie? Nic kuna... VAG cudów nie czyni. On tylko zwiększa poczucie niepewności.
Szukam literatury fachowej...

"To nie są programy wpisane w stylu \'\' if \'silnik\' jest zmulony then więcej \'wachy\' "." (by Dee Jay Gucio)
r
radiosimon
Newbie
Newbie
Posty: 12
Rejestracja: 20 lis 2008, 18:52
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: radiosimon »

Jestem z Bielska.
Masz samą cewkę czy cewkę z modułem?
---------------

Znalazłem po 68zł na allegro http://www.allegro.pl/item696213625_cew ... at_gw.html
Oryginał jest Telefunkena a te są Temica, zna ktoś sterownik tej firmy?
Awatar użytkownika
Cooyon
Swój
Swój
Posty: 827
Rejestracja: 14 lis 2008, 21:59
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Cooyon »

Z modułem - komplet.
Interfejs VAG - na stanie i co się stanie? Nic kuna... VAG cudów nie czyni. On tylko zwiększa poczucie niepewności.
Szukam literatury fachowej...

"To nie są programy wpisane w stylu \'\' if \'silnik\' jest zmulony then więcej \'wachy\' "." (by Dee Jay Gucio)
r
radiosimon
Newbie
Newbie
Posty: 12
Rejestracja: 20 lis 2008, 18:52
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: radiosimon »

Znalazłem ciekawy opis (dla tych co nie mają książki sam naprawiam):
http://www.czarnik.neostrada.pl/adx.html

Kod: Zaznacz cały

Kąt wyprzedzenia zapłonu: 5 ± 1 stopni (nie zmienia się, a tylko koryguje ustawienie przy obrotach biegu jałowego po wymianie
paska rorządu, bądź wyciąganiu aparatu zapłonowego)
Po wymianie trzeba ustawić komputerem czy w praktyce się tego nie robi?
Awatar użytkownika
Cooyon
Swój
Swój
Posty: 827
Rejestracja: 14 lis 2008, 21:59
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Cooyon »

Sprawdzić nie zaszkodzi :-D
Interfejs VAG - na stanie i co się stanie? Nic kuna... VAG cudów nie czyni. On tylko zwiększa poczucie niepewności.
Szukam literatury fachowej...

"To nie są programy wpisane w stylu \'\' if \'silnik\' jest zmulony then więcej \'wachy\' "." (by Dee Jay Gucio)
r
radiosimon
Newbie
Newbie
Posty: 12
Rejestracja: 20 lis 2008, 18:52
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: radiosimon »

Wymieniłem na używany oryginał - 100zł.
Sprawa zamknięta.
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”