prawidlowy kat otwarcia przepustnicy na b.jalowym i obroty

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

s
seba
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 50
Rejestracja: 14 lis 2008, 13:38
Lokalizacja: brzeg d.

prawidlowy kat otwarcia przepustnicy na b.jalowym i obroty

Post autor: seba »

witam. ostatnio wyczyscilem przepustnice i wykonalem adaptacje. w programie diagnostycznym pokazalo ze kat otwarcia przepustnicy na biegu jalowym wynosi 4 stopnie czy procent. I chcialbym sie dowiedziec jaki jest prawidlowy kat otwarcia na b.jalowym przepustnicy. Bo mam wrazenie ze cos nie tak jest z klapka.
Ostatnio zmieniony 21 sie 2009, 12:43 przez seba, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
rat4
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 3181
Rejestracja: 14 lis 2008, 18:13
Lokalizacja: RBI

Post autor: rat4 »

jeśli zrobiłeś adaptacje przepustnicy i obroty z rana na około 1000 rpm a na rozgrzanym 850-900 rpm to wszystko w porządku. Nie masz co sobie zawracać gitary.
Jak się kiedyś podepnę pod swoją polę to porównamy ten kąt otwarcia.
civic r18a2/407 1,6 HDi
s
seba
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 50
Rejestracja: 14 lis 2008, 13:38
Lokalizacja: brzeg d.

Post autor: seba »

A druga rzecz jaka zauwazylem to obroty na b.jalowym ktore wahaja sie od 840-880. Silnik mam 1.4 AEX.
Awatar użytkownika
Bart.
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 322
Rejestracja: 14 lis 2008, 10:39
Lokalizacja: WWA

Post autor: Bart. »

Mi obroty falowaly przed wyczyszczeniem przepustnicy - teraz stoja rowno na 900 obrotow.

Moze cos z silniczkiem krokowym masz kolego?
ObrazekObrazek

Obrazek
Awatar użytkownika
Cooyon
Swój
Swój
Posty: 827
Rejestracja: 14 lis 2008, 21:59
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Cooyon »

U mnie na jałowym było około 4 % (?).
Co do tego falowania, to obserwujesz to na VAG'u, na obrotomierzu, na zewnętrznym układzie pomiarowym, czy na słuch? 840-880 to tylko 40 róznicy - może sie okazać, że to jest w obszarze działki elementarnej układu pomiarowego. Innymi słowy - zakładamy, że masz 860 - "stabilne" (czyli powiedzmy +/- 5), a układ pomiarowy nie wie którą wartość ma pokazać, bo może pokazywać co 40 obr/min. Chyba nie zamieszałem za bardzo :shock:
Interfejs VAG - na stanie i co się stanie? Nic kuna... VAG cudów nie czyni. On tylko zwiększa poczucie niepewności.
Szukam literatury fachowej...

"To nie są programy wpisane w stylu \'\' if \'silnik\' jest zmulony then więcej \'wachy\' "." (by Dee Jay Gucio)
s
seba
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 50
Rejestracja: 14 lis 2008, 13:38
Lokalizacja: brzeg d.

Post autor: seba »

Cooyon na vagu sprawdzalem.Nie nie namieszales :)

Bart-wawa mi na vagu przed i po czyszczenie przepustnicy tak pokazuje
Awatar użytkownika
Cooyon
Swój
Swój
Posty: 827
Rejestracja: 14 lis 2008, 21:59
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Cooyon »

No to VAG ma jakąś działkę większa niż 1 obr/min :) Z tego, co pamiętam, to u mnie działka była co 25 obr/min.
Interfejs VAG - na stanie i co się stanie? Nic kuna... VAG cudów nie czyni. On tylko zwiększa poczucie niepewności.
Szukam literatury fachowej...

"To nie są programy wpisane w stylu \'\' if \'silnik\' jest zmulony then więcej \'wachy\' "." (by Dee Jay Gucio)
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”