[6N] Polo gaśnie na małych obrotach.

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

S
Swieru
Newbie
Newbie
Posty: 17
Rejestracja: 13 sie 2009, 17:18

[6N] Polo gaśnie na małych obrotach.

Post autor: Swieru »

Witam,

Jestem posiadaczem VW Polo 6N Classic 99r. benzyna, silnik 1.4. Mam pewien problem. Od jakiegoś czasu auto gaśnie mi na małych obrotach, zazwyczaj jak dojeżdżam do zakrętu( nawet nie zdążę wcisnąć sprzęgła ). Czasami uda mi się go odpalić z biegu w trakcie jazdy. Z ponownym odpaleniem auta nie ma problem - staje i zapalam go na nowo i jadę dalej, lecz gdy za szybko go zapalę, coś pika 3 razy. Myślałem, że przyczyną gaśnięcia jest filtr paliwa, więc go wymieniłem, ale nic nie pomogło. Filtr powietrza także wymieniony. Dodam jeszcze, że gdy auto gaśnie, zapala się akumulator, tak jakby była włączona tylko stacyjka, przed zapaleniem. Wraz z gaśnięciem wyłącza się wspomaganie. Proszę Was o jakieś sugestie, a może już ktoś się spotkał z takim problem. Czy trzeba przeczyścić przepustnice? A może świece mogą być przyczyną?

Pomocy!
Awatar użytkownika
barmaz91
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 3805
Rejestracja: 13 kwie 2009, 19:56
Lokalizacja: Sandomierz

Post autor: barmaz91 »

lewe powietrze moze gdzies bierze
Moje POLO 86c2f OEM+ http://vwpoloklub.pl/forum/viewtopic.php?f=76&t=30319&start=0

Jaguar daily http://vwpoloklub.pl/forum/index.php/topic,67281.0.html



Ślesin 2012, Ślesin 2013, Ślesin 2014, Topornia 2014, Ślesin 2015, Ślesin 2016....
Awatar użytkownika
sloma92
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 551
Rejestracja: 16 kwie 2012, 20:49
Lokalizacja: Dopiewiec / Poznań

Post autor: sloma92 »

Zobacz czy obroty nie falują, nawet delikatnie! Miałem to samo jak przepustnica była zasyfiona! :)
Przy wolnej jeździe dawało radę, ale jak się jechało szybciej i hamowało to obroty spadały czasami dosłownie do 0.
PRZEPUSTNICA! :amen:
Satin Silber Metalic 6N

Ślesin 2013
Ślesin 2014
Topornia 2014
Ślesin 2015

The only negative things in your live should be camber and wheel offset!
Awatar użytkownika
JuStIcE
Redaktor Magazynu Klubowego
Posty: 5784
Rejestracja: 21 paź 2009, 23:34
Lokalizacja: RLE

Post autor: JuStIcE »

Swieru
Słoma dobrze mówi. Objawy, które opisujesz są charakterystyczne dla zabrudzonej przepustnicy. Wspomaganie nie będzie działać przy wyłączonym silniku, gdyż pompa wspomagania napędzana jest tak samo jak alternator (nawet z tego samego paska). I nie polecam odpalania w trakcie jazdy, bo możesz zrobić silnikowi kuku.
Mój Białas Czerwona Perła

Jeżeli piszę bez polskich znaków
Awatar użytkownika
Matti 6n
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 669
Rejestracja: 13 wrz 2011, 20:32
Lokalizacja: Jarosław

Post autor: Matti 6n »

[quote="JuStIcE"]Swieru
Słoma dobrze mówi. Objawy, które opisujesz są charakterystyczne dla zabrudzonej przepustnicy. Wspomaganie nie będzie działać przy wyłączonym silniku, gdyż pompa wspomagania napędzana jest tak samo jak alternator (nawet z tego samego paska). I nie polecam odpalania w trakcie jazdy, bo możesz zrobić silnikowi kuku.[/quote]


Normalny problem , wyczyść przepustnicę najlepiej odkręć ją i ja czyściłem WD40 :) powodzenia
S
Swieru
Newbie
Newbie
Posty: 17
Rejestracja: 13 sie 2009, 17:18

Post autor: Swieru »

Dziękuje wszystkim za odpowiedzi. Mam jeszcze pytanko. W którym miejscu znajduje się przepustnica i czy dużo roboty jest, żeby ją przeczyścić (ile czasu). Bo właśnie planuje się za to zabrać.
Awatar użytkownika
JuStIcE
Redaktor Magazynu Klubowego
Posty: 5784
Rejestracja: 21 paź 2009, 23:34
Lokalizacja: RLE

Post autor: JuStIcE »

Pod obudową filtra powietrza. Zaopatrz się w benzynę ekstrakcyjną. Ja do czyszczenia używam szmatki nią nasączonej.
Mój Białas Czerwona Perła

Jeżeli piszę bez polskich znaków
Awatar użytkownika
sloma92
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 551
Rejestracja: 16 kwie 2012, 20:49
Lokalizacja: Dopiewiec / Poznań

Post autor: sloma92 »

Czas? Justice mi to zrobił w Ślesinie jak poszedłem do domku po piwo, czyli jakieś 5 minut :D
Satin Silber Metalic 6N

Ślesin 2013
Ślesin 2014
Topornia 2014
Ślesin 2015

The only negative things in your live should be camber and wheel offset!
S
Swieru
Newbie
Newbie
Posty: 17
Rejestracja: 13 sie 2009, 17:18

Post autor: Swieru »

Mam jescze pytanie Panowie.. powiedzcie mi, trzeba cos ustawiac kalibrowac po wyjeciu i przepustynicy przeczyszczeniu? Cos mi sie obilo o uszy.
Awatar użytkownika
Jacoo
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 578
Rejestracja: 20 kwie 2009, 16:35
Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski

Post autor: Jacoo »

Czasem zdarzy się, że trzeba zrobić adaptacje, ale w większości przypadków przepustnica zaadoptuje się sama. Jeśli masz silnik 1.4 nie powinno być problemu.
Jak już zdejmiesz obudowę filtra, to zobaczysz, że przepustnice masz przykręconą na 4 śrubki imbusowe, odkręcasz je uważając na przewód masowy (taki mały kabelek, przykręcony jedną z tych 4 śrubek), odpinasz wtyczkę, ściągasz taki gruby wężyk i spokojnie możesz ją wymyć w benzynie ekstrakcyjnej.
S
Swieru
Newbie
Newbie
Posty: 17
Rejestracja: 13 sie 2009, 17:18

Post autor: Swieru »

Właśnie wyczyściłem przepustnice. Obroty wzrosły i falują. 1500-2000. Chyba jednak będę musiał odwiedzić mechanika z tą adaptacją. Mam przed sobą trasę 30 km, wiec może sama się ustawi. Dzięki za wszystkie odpowiedzi.
S
Swieru
Newbie
Newbie
Posty: 17
Rejestracja: 13 sie 2009, 17:18

Post autor: Swieru »

Jednak się nie ustawiła. Mam kabel VAG 2.5. Może ktoś ma o tym pojęcie?
Awatar użytkownika
czaja
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 7102
Rejestracja: 10 kwie 2009, 0:00
Lokalizacja: Chotomów

Post autor: czaja »

[quote="Swieru"]Jednak się nie ustawiła. Mam kabel VAG 2.5. Może ktoś ma o tym pojęcie?[/quote]
Może ktoś powinien użyć opcji szukaj? Miliard pincet razy było o adaptacji.
S
Swieru
Newbie
Newbie
Posty: 17
Rejestracja: 13 sie 2009, 17:18

Post autor: Swieru »

Zrobiłem! Udało się, jestem w niebie ;). Zrobiłem VAGIEM. Męczyłem się od wczoraj, aż się udało. Miałem błędy z interfejsem. Gdyby ktoś miał problem to wersja programu ma znaczenie ogromne. 311-2 - tej użyłem na innych trzech nie chodziło. Pozdrawiam i dziękuje z całego serca.
Jeszcze trochę waruje obrotomierz, ale to chyba kwestia wyrobienia i ustabilizowania?
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”