Wszystko o: SWAP silnika w 6N/6N2/Classic/Variant

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
Jabolek
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1133
Rejestracja: 23 sty 2011, 10:13
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: Jabolek »

Small3r, skoro zadajesz takie pytania to nie używałeś szukajki... proponuje poczytać temat i się zastanowić czy na pewno chcesz się podejmować takich rzeźb bo łatwo i tanio nie będzie, było już parę osób które próbowały, pytały i rezygnowały jak skumały ile trzeba czasu, umiejętności, rzeźby i pieniędzy.

BTW.

[quote=""Small3r""]- jaką najlepiej bazę kupić, z silnikem SDI czy benzynką?[/quote]

nie skomentuje nawet tego.

lenistwo, lenistwo i jeszcze raz lenistwo
w
wozy
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 86
Rejestracja: 10 lis 2010, 23:53
Lokalizacja: Kraków :)

Post autor: wozy »

Witam mam silnik 1.0 AEV z gazem chcialbym wrzucic 1.6 AEA i moje pytanie jest nastepujace , co trzeba przerabiac ? Gaz raczej zostanie bo aev to jednopunkt tak jak aea wiec mysle ze nie bedzie problemu.Skrzynia bedzie krotka z tego co slyszalem ale na poczatek da sie jezdzic a reszta osprzetu ?
2
213grysik
Newbie
Newbie
Posty: 10
Rejestracja: 21 gru 2012, 21:03

Post autor: 213grysik »

Witam mam polo z silnikiem 1.4 Aex jaki silnik 1.6 o jakim oznaczeniu włożył bym po najniższej lini oporu ?
Awatar użytkownika
Jabolek
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1133
Rejestracja: 23 sty 2011, 10:13
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: Jabolek »

[quote=""213grysik""]Witam mam polo z silnikiem 1.4 Aex jaki silnik 1.6 o jakim oznaczeniu włożył bym po najniższej lini oporu ?[/quote]
tylko i wyłącznie AEE :)

[quote=""wozy""]Witam mam silnik 1.0 AEV z gazem chcialbym wrzucic 1.6 AEA i moje pytanie jest nastepujace , co trzeba przerabiac ? Gaz raczej zostanie bo aev to jednopunkt tak jak aea wiec mysle ze nie bedzie problemu.Skrzynia bedzie krotka z tego co slyszalem ale na poczatek da sie jezdzic a reszta osprzetu ?[/quote]
wszystko P&P z AEA
w
wariat_o2
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 57
Rejestracja: 23 paź 2012, 20:58

Post autor: wariat_o2 »

Siemka. Mam w planach swapa z 1.0 AER na 1.6 AEE. Moje pytanie... Czy łapy silnika podejdą do mojej polówki i jak wygląda sprawa ze skrzynia biegów? Jak zamontuje skrzynie z 1.4 to będzie to jakoś działało czy muszę szukać jakiejś konkretnej...? To samo pytanie do półosi i immobiliesera bo nie mam pojecia czy do nowego kompa będę mógł zaprogramować stary immo które mam teraz?
Awatar użytkownika
Jabolek
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1133
Rejestracja: 23 sty 2011, 10:13
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: Jabolek »

[quote=""wariat_o2""]Siemka. Mam w planach swapa z 1.0 AER na 1.6 AEE. Moje pytanie... Czy łapy silnika podejdą do mojej polówk[/quote]
zależy z jakiego auta będzie SWAP, najlepiej żeby był z Polo, co do Cordoby to trzeba się upewnić czy "po stronie pasażera" będą miejsca montażowe łapy od Polo, z Golfa raczej nie podejdzie

[quote=""wariat_o2""]i jak wygląda sprawa ze skrzynia biegów? Jak zamontuje skrzynie z 1.4 to będzie to jakoś działało czy muszę szukać jakiejś konkretnej...?[/quote]
od 1.4 podejdzie tylko trzeba zwrócić uwagę na to jaki masz mechanizm zmiany biegów, dolny wodzik czy linki przy obecnej skrzyni

[quote=""wariat_o2""]To samo pytanie do półosi[/quote]
podejdą od 1.0, wszytko jest to samo poza GTI

[quote=""wariat_o2""]i immobiliesera bo nie mam pojecia czy do nowego kompa będę mógł zaprogramować stary immo które mam teraz?[/quote]
a tutaj najlepiej brać zestaw ECU+IMMO+Transponder z kluczyka albo zrobić adaptację starego immo ale z tym pytaniem do kolegi Pi0tras
w
wariat_o2
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 57
Rejestracja: 23 paź 2012, 20:58

Post autor: wariat_o2 »

Wielkie dzięki Jabolek wiem już na co zwrócić uwagę ;) Mam wodzik na dole w skrzyni, a ten silnik będzie ze skody felicii one miały montowane łapy też po bokach więc będe musiał ogarnąć. POzdro
Awatar użytkownika
Jabolek
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1133
Rejestracja: 23 sty 2011, 10:13
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: Jabolek »

ze skody raczej podejdzie, patrzyłem jak to tam jest i powinno być si ;)
w
wariat_o2
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 57
Rejestracja: 23 paź 2012, 20:58

Post autor: wariat_o2 »

To fajnie, wielkie dzięki :good:
k
kamilns2
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 38
Rejestracja: 04 wrz 2012, 21:15

Post autor: kamilns2 »

Cześć ... Posiadam Polo 6n 1.0 (AEV) z 1996r. Auto posiada instalacje gazową ... Potrzebuje informacji odnośnie zmiany silnika na większy, a dokładnie moje pytanie czy jest jakiś silnik który wystarczy wymienić pozostawiając skrzynię biegów itp? No i oczywiście żeby ta instalacja gazowa podeszła ? W ostateczności jaki silnik wybrać aby było jak najmniej roboty ..:)
Awatar użytkownika
GrigorVR6
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 77
Rejestracja: 14 mar 2013, 18:08
Lokalizacja: Maszewo/Szczecin

Post autor: GrigorVR6 »

Witam mam pytanie odnośnie zmiany silnika w Polo,obecnie jest 1.4 (APQ) czy da rade wymienić sam słupek z 1.6 AEE a reszta osprzętu by została?
Obrazek
Y
Yzf 250
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 219
Rejestracja: 23 gru 2012, 21:05

Post autor: Yzf 250 »

Panowie takie Pytanko z ciekawości a może i nie :grin: czy silnik 1,8T 225KM o oznaczeniu silnika BAM, APX I inne 225KM da rade upchnąć do 6N :) Pozdrawiam
Awatar użytkownika
JuStIcE
Redaktor Magazynu Klubowego
Posty: 5784
Rejestracja: 21 paź 2009, 23:34
Lokalizacja: RLE

Post autor: JuStIcE »

Każde 1.8T da radę upchnąć. BAM wielkością nie różni sie od AGU czy AUQ, więc spokojnie. Trzeba tylko trochę pokombinować :)
Mój Białas Czerwona Perła

Jeżeli piszę bez polskich znaków
B
Ben
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 54
Rejestracja: 23 maja 2011, 15:43
Lokalizacja: Wąpielsk/Toruń

Post autor: Ben »

Witajcie. Krótko i na temat: posiadam Polo 6N, silnik 1.4 AEX 1995r i jak wiadomo z tym silnikiem to on demonem prędkości nie jest. Mam okazję kupić silnik, skrzynię biegów z półosiami, kompletną wiązkę z Golfa II GTI za cenę 600zł. Co będzie jeszcze potrzebne do tego przeszczepu? Wiadomo, pewnie łapy będzie trzeba dorobić. A półosie, będą pasowały? Mechanika to nie problem, gorzej będzie z elektryką. Prosiłbym o jakiekolwiek rady, czy to będzie miało sens, jakieś trudności i przeszkody. Jaki orientacyjnie może być koszt takiego swapa zakładając, że wszystko będę robił sam? Pozdrawiam i liczę na podpowiedzi :)
Awatar użytkownika
korzenio
Swój
Swój
Posty: 842
Rejestracja: 12 cze 2012, 22:57
Lokalizacja: Słupsk

Post autor: korzenio »

hmm , czy jest sens wkladac taki stary silnik ? ile on ma km ? 90 ?
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”