Dzięki. Wczoraj korzystając z pięknej aury i dość wysokiej temperatury postanowiłem uporać się z rdzą na tyłach. Na pierwszy ogień poszły miejsca mocowania zawiasów tylnej klapy oraz panel pod tylną lewą lampą.
W pierwszej kolejności usunąłem rdzę skrobakiem. Następnie poszedł papier ścierny 180 i 240 oraz dremel do usunięcia rdzy z trudno dostępnych miejsc. Na koniec prac wszystko okleiłem i odtłuściłem i psiknąłem BRUNOX EPOXY. Dałem jedną warstwę, bo rdzy prawie wcale nie było. Teraz muszę poczekać 48 godzin.
EDIT:
Swoje odczekałem. Warstwa BRUNOX-a ładnie stwardniała. Więc znowu odtłuszczanie i na to podkład (zawiasy). Przy okazji oczyściłem z rdzy siłowniki i ich wsporniki mocowane do klapy. Psiknąłem BRUNOX-em a dzisiaj dostaną podkład.
EDIT (22-04-2013):
Przez miniony weekend klapa stała na słońcu i się wygrzewała. Lakier ładnie twardnieje. Założyłem od razu spinki i kostki do montażu listwy, tablicy rejestracyjnej, oraz emblematy. W tym tygodniu chcę się uporać z rdzą na tyłach i założyć klapę. Dzisiaj pomalowałem podkładem zawiasy, siłowniki. Jedno miejsce mocowania zawiasu pomalowałem już bazą i klarem. Wyszło na krechę, ale wiadomo, to ma zahamować rozwój korozji. A auto i tak będzie malowane może nawet w przyszłym roku.
EDIT (05-05-2013)
Na tyłach zostały jeszcze tylko trzy miejsca do uporania się z korozją. Zakupioną masę uszczelniająca zaaplikowałem gdzie ją wycinałem (bo rdza). Trzeba poczekać 48 godzin, żeby ładnie wyschła. A potem na to lakier. Dziurę przy lewej lampie zostawiłem na sam koniec.
EDIT (07-05-2013)
Dziś dotarły do mnie naklejki
genesis SOUND na radio. A ja korzystając z ciepłej pogody przystąpiłem do szykowania dziury pod tylną lampą do łatania.