[9n3] EGR - zaślepiać czy nie? Syf w dolocie...

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
qqrydza
Początkujący
Początkujący
Posty: 146
Rejestracja: 02 maja 2012, 13:39
Lokalizacja: Miechów

[9n3] EGR - zaślepiać czy nie? Syf w dolocie...

Post autor: qqrydza »

Witam. Jakiś miesiąc temu zmieniałem turbosprężarkę. Czyszczony był cały dolot łącznie z ic. Wczoraj odpiąłem rurę idącą od filtra powietrza i...wielkie zdziwienie. Drobniutki jakby piasek pomieszany z olejem na ściankach rur. Jest tego bardzo niewiele, ale ja już mam obsesje po wymianie turba, przecież to wszystko ląduje na łopatkach turbawki.

Przeczytałem na forum, że winne temu są odma, oraz, w szczególności, zawór EGR. A ten drobny "piaseczek" bierze się ze spalin. Moje pytanie jest takie, czy zaślepiać ten zawór? Po zaślepieniu auto ponoć trochę dłużej się rozgrzewa. Czytałem też o błędach które się pojawiają (choć, nie u każdego). Następna rzecz którą zauważyłem, to na stronie np. compsportu często widnieje informacja o usunięciu sprzętowym i programowym tego zaworu, w autach grupy vag, więc po coś się to chyba robi... Proszę o radę, zaślepić czy nie, chciałbym być spokojny, o to że nie będę musiał ponownie regenerować turbiny...
Bez dymu nie ma ognia Obrazek
mój czarnuch
Awatar użytkownika
miba
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 50
Rejestracja: 26 sty 2010, 16:18
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: miba »

Zrobiłem w 1.9TDI AXR i... nie ma żadnych ale to żadnych problemów czy to z rozgrzewaniem się, czy z czymkolwiek innym.

EGR out, KAT out i jest naprawdę okej.

Ale oczywiście komp błąd wyrzucił i musiałem podjechać do magików z TTC na usunięcie tego również z komputera :)
Obrazek
s
siwusek
Początkujący
Początkujący
Posty: 126
Rejestracja: 11 sie 2012, 21:55
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: siwusek »

żeby najpierw zaślepieć egr trzeba wymyć cały syf z kol.dolotowego bo zaślepienie Egr'u nic nie da, napewno trzeba kata wywalić

http://www.autobodex.waw.pl/fotki/egr.jpg spodziewaj sie takich widoków :)

Myj to panie i zatykaj
Awatar użytkownika
qqrydza
Początkujący
Początkujący
Posty: 146
Rejestracja: 02 maja 2012, 13:39
Lokalizacja: Miechów

Post autor: qqrydza »

Dzieki za odpowiedz. miba mógłbyś napisać ile zapłaciłeś za modyfikację mapy egr'u w TTC?

Co do kwestii mechanicznej muszę kupić 2 zaślepki i wykręcić całkowicie te "przekręconą" rurkę zaznaczoną na obrazku?

Obrazek

siwusek takich widoków to się akurat nie spodziewam, bo jak pisałem w pierwszym poście, nie dawno regenerowałem turbo i czyściłem cały układ dolotowy. U kumpla w golfie 4 było coś takiego, średnica dolotu zmniejszyła się do średnicy małego palca :D
Bez dymu nie ma ognia Obrazek
mój czarnuch
s
siwusek
Początkujący
Początkujący
Posty: 126
Rejestracja: 11 sie 2012, 21:55
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: siwusek »

tak wykręć ją całkowicie i zaslepki daj można kupić w ASO ja kupowałem do passata b4 afn płaciłem 30 zł sztuka choć na allegro też są widywane chyba po 20-30 zł
Awatar użytkownika
jhosef
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 1576
Rejestracja: 22 lut 2011, 12:26
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: jhosef »

Qqrydza, nic z EGR nie dostanie się na turbinę. Turbina tłoczy na EGR przez IC a nie z niego ciągnie.
Swoją droga ja niedawno (z 10 k km temu) zaglądałem do EGR i miałem czysto - przebieg na liczniku wówczas jakieś 190 k km.
Awatar użytkownika
st0pr0c3nt
Początkujący
Początkujący
Posty: 115
Rejestracja: 28 lip 2012, 12:26
Lokalizacja: Zawiercie

Post autor: st0pr0c3nt »

Egr musi zostać chyba że w sofcie grzebniesz, bo będziesz miał errory o braku egr. Ja jeżdżę z zaślepionym + zwiększona tolerancja spalin i to jest najtańsze rozwiązanie.
1.9 TDI ~130 Ponies
ODPOWIEDZ

Wróć do „układ dolotowy + wydechowy”