[9n] Sterowanie nawiewem - dziala tylko 4 bieg

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

m
meliniak
Newbie
Newbie
Posty: 3
Rejestracja: 13 sie 2009, 12:01
Lokalizacja: Nowogard

[9n] Sterowanie nawiewem - dziala tylko 4 bieg

Post autor: meliniak »

Witam. Ostatnio w samochodzie kuzynki przestal dzialac nawiew wnetrza na biegach od 1 do 3. Podejrzewam, ze mogla sie przepalic opornica dmuchawy (tak bylo w moim oplu). Moze ktos potwierdzic ta diagnoze i ewentualnie wskazac miejsce gdzie znajduje sie uszkodzony element i podac dokladna nazwe lub nr katalogowy? Z gory dziekuje za pomoc :) Pozdrawiam :)
Awatar użytkownika
paffcio
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 5507
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:10
Lokalizacja: RJA

Post autor: paffcio »

moze to byc opornik albo cosik z mechanizmem, moze linki ? ale stawiałbym na opornik to czesta usterka jesli chodzi o 6n
m
meliniak
Newbie
Newbie
Posty: 3
Rejestracja: 13 sie 2009, 12:01
Lokalizacja: Nowogard

Post autor: meliniak »

[quote="Paffcio"]moze to byc opornik albo cosik z mechanizmem, moze linki ? ale stawiałbym na opornik to czesta usterka jesli chodzi o 6n[/quote]
A gdzie tego dokladnie szukac? Nie chce wybebeszyc polowy auta ;)
Awatar użytkownika
paffcio
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 5507
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:10
Lokalizacja: RJA

Post autor: paffcio »

[quote="meliniak"]A gdzie tego dokladnie szukac? Nie chce wybebeszyc polowy auta ;)[/quote]
z tego co wiem ten opornik znajduje sie pod poduszką/schowkiem pasażera...

musisz podwinąć tą gąbkę pod schowkiem i tam go szukać :)

jesli sie myle to mnie poprawcie
m
meliniak
Newbie
Newbie
Posty: 3
Rejestracja: 13 sie 2009, 12:01
Lokalizacja: Nowogard

Post autor: meliniak »

A moze ktos poda numer katalogowy czesci to od razu zakupilbym i wymienil.
o
oko84
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 66
Rejestracja: 06 cze 2009, 11:50

Post autor: oko84 »

Kolego miałem to samo co ty i miałem zaśniedziałe blaszki co są pod pokrętłem najpierw ściągłem maskownice a potem reszte czyli pokrętła i i od podświetlania i tam masz styki trzeba je całe ściągnąć z tym czarnym i przeczyścić i poskładać i będzie chodzić !!! dziś to naprawiłem:)
P
Putek86abc
Newbie
Newbie
Posty: 1
Rejestracja: 09 paź 2010, 20:23

Post autor: Putek86abc »

Witam kolegów.. Jestem tu nowy i mam takie pytanie troche zwiazane z tematem.. mianowicie w polo z 2001r nie dziala podswietlanie sterowania nawiewem. Momentami sie wlacza, a jak sie cos zrobi, to gasnie. Nie wiecie, co to moze byc?
Awatar użytkownika
rado_olsztyn
Początkujący
Początkujący
Posty: 141
Rejestracja: 06 lip 2009, 10:57
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: rado_olsztyn »

mialem podobna sytuacje. Po wymianie opornika wentylator trzeszczy i zgrzyta. Mechanik powiedzial ze do wymiany jest dmuchawa. Pytanie tylko czy oplaca sie kupowac ze szrotu jezeli moze okazac sie ze jest w podobnym stanie jak aktualnie zamontowana. Moze lepiej nowa ale jaka jest roznica w cenie?
VW Polo 1.9 TDI Highline 74 KW / 101 kM; 2002 r. 3-drzwi.
Awatar użytkownika
rozek90
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 299
Rejestracja: 02 paź 2009, 13:49
Lokalizacja: Piotrków Tryb./Łódzkie

Post autor: rozek90 »

Witam!
Nie bede zakladal tematu bo jest tylko ze stary... w mojej 6n jest taka sama sytuacja z tym nawiewem tylko ze opornik wymienialem troche czasu temu.
Czy jest to mozliwe aby znowu padl?
Czy macie nowe pomysły?

P.S. Nie dawno zaczal tez swiergotac na biegach 1-3 własnie jak bym mial kanarka w srodku:D i padl..

czyli nikt nic nie wie??
Obrazek
Awatar użytkownika
Witek6935
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1038
Rejestracja: 26 mar 2010, 18:19
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: Witek6935 »

używajcie opcji szukaj... Jest to napisane na forum... Sam to czytałem w jednym z tematów... zacytuję jednego kolegę, który napisał wyjaśnienie:
I tu pojawia się problem o którym również pisałem. Opornik sam z siebie się nie psuje. Pada ponieważ silnik pracuje z zwiększonym obciążeniem, najczęściej powodem tego są przytarte łożyska wentylatora. Trzeba go wyciągnąć i sprawdzić czy lekko się kręci, mogą również nawalać szczotki lub bębenek po którym się ślizgają. Krótko mówiąc spec naprawił skutki a nie przyczynę. I tu właśnie pojawia się przyczyna tego dlaczego sam sobie naprawiam auta, bo większość speców to jełopy którzy powinni naprawić taczki a nie samochody... dotyczy się to również niektórych mechaników aso.
zatem, to że świszczy, to znaczy, że są przetarte łożyska. Jeżeli są przetarte jest większe obciążenie. Jeżeli jest za duże obciążenie pali się opornik sterujący dmuchawą i potem chodzi tylko na 4 - na maxa.
Awatar użytkownika
rozek90
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 299
Rejestracja: 02 paź 2009, 13:49
Lokalizacja: Piotrków Tryb./Łódzkie

Post autor: rozek90 »

dzieki:)
Obrazek
a
alex
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 88
Rejestracja: 26 lis 2008, 17:02
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: alex »

awe

W mojej poli kończy się silnik nawiewu, ćwierka jak stado wróbli. Na razie będę chciał do zreanimować.
Żeby się do niego dostać trzeba wyciągnąć schowek, żeby to zrobić trzeba zdjąć półkę, żeby ją odkręcić trzeba rozmontować konsolę środkową. Tak pisze autor książki "Sam naprawiam...".
Teraz pytanie, czy nie ma krótszej metody? Muszę całą konsole rozkręcić?
W schowku mam wyłącznik poduszki, trzeba coś z nim robić?
Awatar użytkownika
Witek6935
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1038
Rejestracja: 26 mar 2010, 18:19
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: Witek6935 »

żeby wyjąć schowek, owszem trzeba zdemontować półkę. Jednakże nie trzeba demontować jej całej. wystarczy, że odkręcisz 3 śruby od spodu, zaczynając od strony drzwi. Wtedy półkę na tyle będziesz mógł odchylić, że dasz rade wymontować schowek. Nie musisz demontować ani tunelu środkowego, ani tym bardziej konsoli środkowej. Po prostu półki nie domontujesz całkowicie, bo nie ma takiej potrzeby. Wiem do z doświadczenia, bo regenerowałem silniczek obiegu zamkniętego V154, także możesz być pewny, że da radę ;) Nie wiem jedynie, jak jest z rozkręceniem dmuchawy, czy tam jest wystarczający dostęp. Tego nie robiłem, więc nie chcę wprowadzać Cię w błąd. Jedynie z tego co pamiętam wydaje mi się, że powinieneś dać radę. Nic nie szkodzi Ci spróbować. Odkręcenie 3 śrub półki, demontaż schowka i ewentualne ponownie zamontowanie to max 20-30min więc raczej wiele nie tracisz. co to wyłącznika poduszki. Pierwsza rzecz jaką powinieneś zrobić, to koniecznie odłączyć akumulator. Inaczej uszkodzisz sterownik poduszek (ok. 2000zł nowy). Później z tyłu po wyjęciu schowka pewnie będzie jakaś wtyczka, jednakże nie wiem dokładnie, bo u mnie tego wyłącznika nie ma.
Pozdrawiam
ODPOWIEDZ

Wróć do „elektryka + centralny zamek”