Tylko do 3000 obrotów, co jest?

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
maly1988_16
Newbie
Newbie
Posty: 17
Rejestracja: 22 cze 2009, 0:03

Post autor: maly1988_16 »

Na luzie obroty sięgają do 6000, także jest dobrze.. Czyli powinienem najpierw zajrzeć, jak wygląda przepustnica i linkę od pedała gazu? Jest to Mój pierwszy samochód, także nie znam się jeszcze za bardzo na autach, a bardzo Chciałbym wiedzieć,za co mogę najpierw się brać..Dziękuje wszystkim,za pomoc..

-- Czw Sie 13, 2009 6:41 pm --

A jeśli chodzi o katalizator , to nie mam pojęcia.. Mam niby 148 tys. przejechane, nie wiem czy był cofany licznik. Wiem też jedno, w tłumiku mam tak jakby zapchane rury wydechowe czymś podobnym do włosów tak jakby.. Dziadek powiedział,że może być to od katalizatora, ale czy to jest problem i czy wiąże się to z tak niskimi obrotami?:(
Awatar użytkownika
rat4
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 3181
Rejestracja: 14 lis 2008, 18:13
Lokalizacja: RBI

Post autor: rat4 »

aby dostać się do przepustnicy bierzesz śrubokręt i odkręcasz puszkę z filtrem paliwa, odczepiasz wężyk odmy i ściągasz,
ukazuje się przepustnica wraz z linką gazu, poproś kogoś aby nacisnął gaz na max przy wył. silniku wtedy będziesz widział jak sie otwiera przepustnica i czy jest jakiś luz na lince. Jest to bardzo proste, dash sobie radę.
--------
Katalizator możesz mieć zapchany, w katalizatorze znajduje się taki ciekawy metalowy monolit i jest to opatulone takimi jakby gąbeczkami izolatorami podobnymi w kolorze do pianki do uszczelniania okien. Jeśli jest zapchany stawia opór spalinom i powoduje efekt "poloneza na gazie" czyli zmułowana pola.
Prawdopodobnie masz to zapchane, jedź do kogoś kto ma flexa i migomat to ci rozetnie te puszkę, wyciągnie monolit i zaspawa spowrotem, na szrocie dostaniesz za ten monolit około 100 zł, co powinno pokryć koszt operacji.
---------
Jeszcze jedna sugestia, może masz zapieczone cylinderki i hamulce ci nie odbijają i jeździsz z włączonymi hamulcami i stąd te opory i kręci tylko do 3000 rpm??
Sprawdź to koniecznie bo może masz opory toczenia które to powodują.
---------
Poza tym poszperaj na tym forum jest od groma ciekawych informacji, sciągnij sobie z chomika książkę VW Polo Sam Naprawiam, pojaśni ci wiele co do samochodu którego posiadasz. To jest polo 1,3 prawdopodobnie silnik ADX :D
civic r18a2/407 1,6 HDi
Awatar użytkownika
maly1988_16
Newbie
Newbie
Posty: 17
Rejestracja: 22 cze 2009, 0:03

Post autor: maly1988_16 »

[quote=""rat4""]sciągnij sobie z chomika książkę VW Polo Sam Naprawiam, pojaśni ci wiele co do samochodu którego posiadasz.[/quote]


Jeśli ktoś mógłby powiedzieć, jak mogę ściągnąć taką książkę z chomika byłbym wdzięczny.. Bo założyłem darmowe konto i nie może Mi wyszukać:( ..
Awatar użytkownika
rat4
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 3181
Rejestracja: 14 lis 2008, 18:13
Lokalizacja: RBI

Post autor: rat4 »

http://chomikuj.pl/kajtek54/ciekawe/VW+ ... wiam+97-01

jesteś zalogowany na chomiku i klikasz ten link klikasz VW POLO.RAR i zapisujesz na dysku,
potem rozpakowujesz plik np.programem WINRAR i po bólu.
Co ciekawe w chomiku jak masz zwykłe konto to nie wyszuka ci nic hehe, ale wystarczy wpisać w google np. "vw polo sam naprawiam chomikuj" i wszystko działa Orajt
civic r18a2/407 1,6 HDi
Awatar użytkownika
maly1988_16
Newbie
Newbie
Posty: 17
Rejestracja: 22 cze 2009, 0:03

Post autor: maly1988_16 »

Wielkie dzięki, właśnie ściągam ten poradnik. Pozdro;)

-- Wto Sie 18, 2009 10:49 pm --

Witam.. Naprawiłem Swój samochód.. Okazało się,że trzeba było wymienić tłumik, który był bardzo przepchany i wogóle nie wylatywały przez niego spaliny.. Jestem zadowolony, polówka teraz jeździ, jak trzeba:)

-- Wto Sie 18, 2009 10:50 pm --

Witam.. Naprawiłem Swoją polóweczkę.. Okazało się,że trzeba było wymienić tłumik i po sprawie.. :)
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”