[6n2] Jak sprawdzić napięcie aku i pobór prądu?

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
gokart
Początkujący
Początkujący
Posty: 185
Rejestracja: 07 kwie 2009, 13:42
Lokalizacja: Bydgoszcz

[6n2] Jak sprawdzić napięcie aku i pobór prądu?

Post autor: gokart »

Witam pożyczyłem oto taki cęgowy miernik

http://www.midshires-electrical.co.uk/p ... T200_0.jpg

Chciałbym sprawdzić jakie napięcie ma mój aku w stanie spoczynku, jak mam ustawić miernik ?

Bo ostatnio zaczyna mi szfankować ABS i przed doładowaniem aku chciałbym sprawdzić jego stan. Poniżej jakiego wyniku aku bezwględnie powinien być podłączony do prostownika ?
Awatar użytkownika
barmaz91
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 3805
Rejestracja: 13 kwie 2009, 19:56
Lokalizacja: Sandomierz

Post autor: barmaz91 »

ja ustawił bym 40A (chodz niektórzy mówią ze 20 wystarczy) ale powiem ci ze ja mam inty miernik nie cegowy przede wszytkim i mam troche inne ustawienia
Moje POLO 86c2f OEM+ http://vwpoloklub.pl/forum/viewtopic.php?f=76&t=30319&start=0

Jaguar daily http://vwpoloklub.pl/forum/index.php/topic,67281.0.html



Ślesin 2012, Ślesin 2013, Ślesin 2014, Topornia 2014, Ślesin 2015, Ślesin 2016....
Awatar użytkownika
gokart
Początkujący
Początkujący
Posty: 185
Rejestracja: 07 kwie 2009, 13:42
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: gokart »

[quote=""barmaz91""]ja ustawił bym 40A ([/quote]

No ok ale czy czasem nie powinien być ustawiony na prąd stały a te 40A to jest zmienny ! ? Tak mi się wydaje, że mierzymy stały.
Awatar użytkownika
barmaz91
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 3805
Rejestracja: 13 kwie 2009, 19:56
Lokalizacja: Sandomierz

Post autor: barmaz91 »

no mierzymy stały masz racje ale ja mam oznaczenie u siebie DC tutaj tego nie widze
Moje POLO 86c2f OEM+ http://vwpoloklub.pl/forum/viewtopic.php?f=76&t=30319&start=0

Jaguar daily http://vwpoloklub.pl/forum/index.php/topic,67281.0.html



Ślesin 2012, Ślesin 2013, Ślesin 2014, Topornia 2014, Ślesin 2015, Ślesin 2016....
Awatar użytkownika
shao
Redaktor Magazynu Klubowego
Posty: 1228
Rejestracja: 02 maja 2010, 19:06
Lokalizacja: Shanghai, Chiny

Post autor: shao »

Bartek zebym ja Ci zaraz torby do 40A nie podpial... po co koledze sugerujesz pomiar pradu, gdy ten chce zmierzyc napiecie? :D
Awatar użytkownika
gokart
Początkujący
Początkujący
Posty: 185
Rejestracja: 07 kwie 2009, 13:42
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: gokart »

Czyli ustawiamy 600V stały (ten pierwszy z góry) czerw do czerw a czarn do czarn i mierzymy ile powinno być przy dobrze naładowanym aku 12,5 V ?
Awatar użytkownika
shao
Redaktor Magazynu Klubowego
Posty: 1228
Rejestracja: 02 maja 2010, 19:06
Lokalizacja: Shanghai, Chiny

Post autor: shao »

Okolice 12,5 beda ok, a mierzysz tak jak napisales.
Awatar użytkownika
gokart
Początkujący
Początkujący
Posty: 185
Rejestracja: 07 kwie 2009, 13:42
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: gokart »

Zmierzyłem i wyszło 12,0 V więc aku od razu powędrował pod prostownik, może to wina moich małych przebiegów i krótkich dystansów dziennych, że nie może się doładować podczas jazdy.
Awatar użytkownika
gokart
Początkujący
Początkujący
Posty: 185
Rejestracja: 07 kwie 2009, 13:42
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: gokart »

Po naładowaniu Aku wskazywało 13,00 V więc wsadziłem aku do auta przejechałem 40 Km i po postoju 24h sprawdziełem napięcie i okazuje się, że jest 12,5 V. Coś najwidoczniej zżera ale po podłączeniu multimetru tak jak powinno się to to robić nie wskazuje nic dosłownie.

Czy jest możliwe żeby było 0 ?


Zresztą jak odłączyłem klemę minusową i wtedy sprawdzałem czy gdzieś nie ucieka prąd to coś mnie zastanowiło jak ma uciekać prąd jak aku jest odłączony alarm nie chodzi itp ?

Nie kapuje.
Awatar użytkownika
krzychu20
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 3262
Rejestracja: 19 sty 2011, 20:03
Lokalizacja: okolice Przemyśla

Post autor: krzychu20 »

[quote=""gokart""]Czy jest możliwe żeby było 0 ?


Zresztą jak odłączyłem klemę minusową i wtedy sprawdzałem czy gdzieś nie ucieka prąd to coś mnie zastanowiło jak ma uciekać prąd jak aku jest odłączony alarm nie chodzi itp ?

Nie kapuje.[/quote]

zerowego poboru prądu nie będziesz miał- np. licznik, radio w stanie spoczynku też pobierają prąd i pobór będzie różny.
U mnie np wynosi 22mA czyli 0.022A

Miernikiem który posiadasz, z tego co widze nie ma mozliwosci sprawdzenia poboru prądu w samochodzie, pomijając to, że źle to robisz

Sprawdzanie poboru prądu w samochodzie

Potrzebujesz zwykły miernik/multimetr uniwersalny
Przykład:
Ustawiasz zakres 10A(może być większy np. 20A- w zależnosci od miernika)
Jedna sonda(czarna) pozostaje w gnieździe COM miernika
Druga sonda (czerwona) wkładasz w gniazdo 10A DC miernika

Obrazek
Czarną sondę przytykasz do bieguna minusowego aku.
Zdejmujesz klemę minusową i do niej przytykasz czerwoną sondę.

Odczytujesz pomiar- na początku odczyt moze byc duży, bo np. uzbraja sie alarm, resetuja sie silniczki w zegarach
Ostatnio zmieniony 30 kwie 2013, 21:43 przez krzychu20, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
gokart
Początkujący
Początkujący
Posty: 185
Rejestracja: 07 kwie 2009, 13:42
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: gokart »

Ten pierwszy link to był multimetr pożyczony teraz kupiłem swój do amatorskich zastosować i nim mierzyłem taki :

http://www.uni-t.eu/pl/3467-miernik-uniwersalny-ut-33-c

A jak ustawić mój multimetr ?

A może trzeba poczekać jakiś czas nie wiem 5 - 15 minut i wtedy rozpocząć pomiary ?
Awatar użytkownika
krzychu20
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 3262
Rejestracja: 19 sty 2011, 20:03
Lokalizacja: okolice Przemyśla

Post autor: krzychu20 »

Przeczytaj wyżej, bo edytowałem posta ;)
PS. identyczny miernik ostatnio kupiłem :grin:

Aha, podczas pomiarów nie odpalaj broń Boże silnika, ani nie włączaj niczego co pobiera duzo prądu bo uwalisz miernik :butcher:
Awatar użytkownika
gokart
Początkujący
Początkujący
Posty: 185
Rejestracja: 07 kwie 2009, 13:42
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: gokart »

[quote=""krzychu20""]Czarną sondę przytykasz do bieguna minusowego aku.
Zdejmujesz klemę minusową i do niej przytykasz czerwoną sondę.[/quote]

Czyli najpierw przytkam sondę do minusa (bolca) a potem dopiero zdejmuje klemę cały czas trzymając sonde czarna przy minusie i wtedy czerwoną sondę do zdjętego zacisku ?

aha i jak ustawiasz nasz :) multimetr

Ze mną jak z dzieckiem :-D
Awatar użytkownika
krzychu20
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 3262
Rejestracja: 19 sty 2011, 20:03
Lokalizacja: okolice Przemyśla

Post autor: krzychu20 »

No najlepiej szybko zdjąc kleme i od razu przytknąć ;)
Klemę poluzowujesz kluczykiem 10, czarna sonde przy slupku (-) aku trzymasz, zdejmujesz kleme i cyk do czerwonej sondy :grin:

Pokrętło przekręcasz na 10
Pamiętaj żeby przewody/sondy w miernik podpiąć jak wyżej napisałem
Ostatnio zmieniony 30 kwie 2013, 22:02 przez krzychu20, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
gokart
Początkujący
Początkujący
Posty: 185
Rejestracja: 07 kwie 2009, 13:42
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: gokart »

Ok kapuje ustawiam na 10

Czarny do com a czerwony do 10Amax i mierze. Dzięki jutro się wezmę za to.


Ok sprawdziłem i przez pierwsze kilka sekund pomiaru pokazuje 0,15A a po tych kilku sek pokazuje 0,05 A. nie wiem dlaczego tak spada ale te 150mA niepokojące.

Co sądzicie ?
ODPOWIEDZ

Wróć do „elektryka + centralny zamek”