[9N] check engine

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

L
LuppeN
Newbie
Newbie
Posty: 10
Rejestracja: 31 sty 2011, 19:12

[9N] check engine

Post autor: LuppeN »

Witam
Tuesday, 05 February 2013, 22:19:50.
Control Module Part Number: 03E 906 033
Component and/or Version: 1,2l/4V SIMOS3 00HS7000
1 Fault Found:
16804 - Catalyst System; Bank 1: Efficiency Below Threshold
P0420 - 35-00 - -

pytanie czy sensor czujnik temperatury silnika moze powodowac ten blad albo czujnik powietrza bo typ w serwisie mowil zeby wymienic czuj temp silnika ze jest popsuty ale nie wyskakuje blad na vagu co zrobic .
W
Wolga85
Swój
Swój
Posty: 836
Rejestracja: 31 sty 2010, 16:22
Lokalizacja: Gdów

Post autor: Wolga85 »

Sprawdź vagiem czy odczyt temperatury jest prawidłowy tzn czy temperatura w vagu zgadza się ze stanem faktycznym.
Lenistwo drogą do postępu
L
LuppeN
Newbie
Newbie
Posty: 10
Rejestracja: 31 sty 2011, 19:12

Post autor: LuppeN »

Sprawdzilem ale nieznam sie i niewiem jaka powinna byc ta temperatura prawidlowa wiec na dworzu jest minus 15 a silnik mial15 stopni przy uruchomieniu po jakiejs minucie 31.5 stopnia i przejechalem sie okolo 1 -2 km mial juz 82.5 stopnia

Obrazek

ale mam pytanie czy czujnik tlenu tak powinien byc odczytywany czy dopiero zalancz sie po jakims czasie na passed

Obrazek

aha i pytanko czy ten czujnik temp silnika dziala poprawnie czy nie jak to sprawdzic??
L
LuppeN
Newbie
Newbie
Posty: 10
Rejestracja: 31 sty 2011, 19:12

Post autor: LuppeN »

Czy nie ma tu jednej osoby ktora mogla by mnie nakierowac co mam zrobic ???
Awatar użytkownika
rat4
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 3181
Rejestracja: 14 lis 2008, 18:13
Lokalizacja: RBI

Post autor: rat4 »

czujnik temperatury działa poprawnie, na blacie wchodzi ci na skalę to już jest około 40-50 stopni.
Na blacie zaraz 90 stopni no to normalnie w ECU jakieś 80 stopni i rośnie także tutaj jest OK.
Błąd wskazuje na niską skuteczność katalizatora, możesz wymienić kata lub też wyciąć i u dobrego specjalisty od kompa aby zrobił tak żeby emulował drugą sondę.
Problem leży w drugiej sondzie lambda.
W tabelce poniżej błędy zaworu recyrkulacji spalin, sondy oraz katalizatora. Tu szukaj guza. :hello:
civic r18a2/407 1,6 HDi
Awatar użytkownika
Witek6935
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1038
Rejestracja: 26 mar 2010, 18:19
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: Witek6935 »

[quote=""rat4""]
W tabelce poniżej błędy zaworu recyrkulacji spalin, sondy oraz katalizatora. Tu szukaj guza. :hello:[/quote]
To nie są błędy. Te testy robią się na passed, dopiero gdy auto dobrze się rozgrzeje. Ja sprawdzam te testy tylko po dłuższej trasie. Wtedy wszędzie mam zielone passed. Zaraz po odpaleniu, albo po krótkiej przejażdżce mam tak samo jako kolega... Tyle, że mojej polówce nic nie dolega...

Co do błędu pierwotnego: Wątpię żeby powodował go czujnik powietrza, lub temperatury. Raczej coś masz nie tak w układzie wydechowym.
L
LuppeN
Newbie
Newbie
Posty: 10
Rejestracja: 31 sty 2011, 19:12

Post autor: LuppeN »

[quote=""Witek6935""][quote=""rat4""]
W tabelce poniżej błędy zaworu recyrkulacji spalin, sondy oraz katalizatora. Tu szukaj guza. :hello:[/quote]
To nie są błędy. Te testy robią się na passed, dopiero gdy auto dobrze się rozgrzeje. Ja sprawdzam te testy tylko po dłuższej trasie. Wtedy wszędzie mam zielone passed. Zaraz po odpaleniu, albo po krótkiej przejażdżce mam tak samo jako kolega... Tyle, że mojej polówce nic nie dolega...

Co do błędu pierwotnego: Wątpię żeby powodował go czujnik powietrza, lub temperatury. Raczej coś masz nie tak w układzie wydechowym.[/quote]
uklad wydechowy mialem wymieniany tylny i srodkowy moze cos zle pospawali ale to bylo poltora roku temu a bledy sa jakos od 3 miesiecy

aha robilem test katalizatora i 2 sond
Dobra robilem test katalizatora zrobilem tak

1. Test pierwszej sondy Lambda
Samochód musi być nagrzany, tzn wskazówka temperatury wody musi być na 90stC.
VAGiem wchodzimy w Basic Setting (04) (pol. Nastawy podstawowe)
Wybieramy tylko jedną grupę 34. (Ważne aby była tylko jedna wybrana)
Nagrzewamy katalizator (pole drugie musi się znaleźć w zakresie, czyli temp powyżej 350st C) (swoją drogą to nie wiem czy tutaj nie ma błędu, bo ja zawsze te testy robie powyżej 500st C i dopiero wtedy chcą się wykonać)
Wciskamy pedał gazu tak aby obroty utrzymywać powyżej 2000 rpm ( i tutaj też jest kilka wersji w sieci, niektórzy piszą że powyżej 3000 rpm) Trzeba utrzymywać te obroty cały czas identyczne w bardzo zbliżonym zakresie (przykład tzn. 2000 - 2200). Jeżeli obroty są odpowiednie i inne warunki też to w polu 4 pokaże się się TEST ON. Trzymamy obroty nadal aż do zakończenia testu. Jeżeli test nie chce się wykonać to delikatnie zwiększamy obroty.
Na zakończenie testu w polu 4 mamy B1-S1 OK lub B1-S1 not OK lub TEST OFF
Dwa pierwsze oznaczają wynik testu, trzecie oznacza że test został przerwany i trzeba go powtórzyć.

2. Sprawdzenie drugiej sondy Lambda
Podobnie jak dla pierwszej sondy, lecz test przeprowadzamy w grupie 36.
Czyli wybieramy Basic Setting (04) (pol. Nastawy podstawowe) i grupa 36. (Ważne aby była tylko jedna wybrana)
Podnosimy obroty do ustalonej wartości - powyżej 2000 rpm, patrzymy czy jest TEST ON w polu 2, czekamy aż się wykona i oglądamy wynik: B1-S2 OK lub B1-S2 not OK.
Ten wynik może już tam być, bo test wykonał się przy okazji testu pierwszej sondy lambda.

Aby wykonać go jeszcze raz - bo mamy taką chęć - to musimy wyłączyć silnik i odpalić go jeszcze raz - czyli zresetować komputer.

3. Test katalizatora.
Test ten można wykonać jeżeli zostały przeprowadzone testy sond lambda i w obu przypadkach wynik był pozytywny.
I znowu test wykonujemy w Basic Setting (04) (pol. Nastawy podstawowe)
Wybieramy grupę 46 i tylko tę jedną.
Wchodzimy na obroty i czekamy na pole 4 z wynikiem. Ten test jest dużo dłuższy od poprzednich. Wynik jest w polu 4 : Cat B1 OK lub Cat B1 not OK.
W polu 3 mamy zarzucie katalizatora. Tzn 1.00 oznacza, że katalizator jest zużyty i trzeba go wymienić. Od wartości 0,75 w sterowniku silnika zapisywany jest błąd katalizatora. Sprawny nowy katalizator ma wynik od 0,1 do 0,3. Trzeba powiedzieć że to jest wynik sprawności na podstawie wyników pomiarów dwu sond lambda - może być obarczony błędem.
znaczy doszedlem do katalizatora bo gdy wpisalem grupe 46 wyskakuje mi cos innego dodam robilem to na vw tool bo niema pelnej wersji vcds chyba ze ktos zapoda hehe

wiec tak po 2 sondach b1 s1 ok itp wyskakuja mi nastepujace bledy

VCDS-Lite Version: Release 1.2
Monday, 11 February 2013, 12:38:13.


Chassis Type: 9N - VW Polo
Scan: 01,02,03,08,09,15,17,19,25,37,44,45,46,56,76

-------------------------------------------------------------------------------
Address 01: Engine Labels: Redir Fail!
Controller: 03E 906 033
Component: 1,2l/4V SIMOS3 00HS7000
Coding: 00031
Shop #: WSC 00330
VCID: DDCD9A774429
WVWZZZ9NZ3D029596 VWZ7Z0B5396724
1 Fault Found:
VCDS-Lite Version: Release 1.2
Monday, 11 February 2013, 14:13:06.
Control Module Part Number: 03E 906 033
Component and/or Version: 1,2l/4V SIMOS3 00HS7000
Software Coding: 00031
Work Shop Code: WSC 00330
VCID: DDCD9A774429
Additional Info: WVWZZZ9NZ3D029596 VWZ7Z0B5396724

16804 - Catalyst System; Bank 1: Efficiency Below Threshold
P0420 - 35-00 - -
Readiness: 0010 0101

-------------------------------------------------------------------------------
Address 03: ABS Brakes Labels: 6Q0-907-37x-ABS.LBL
Controller: 6Q0 907 379 M
Component: ESP 5.7 front H02 0001
Coding: 0003416
Shop #: WSC 31414
VCID: 47E1D81F76B5
1 Fault Found:
18265 - Load Signal: Error Message from ECU
P1857 - 000 - - - Intermittent

przyczymblad 18265 wyskakuje tylko przy probie kata a tak podczas zwyklej jazdy nie wyskakuje .Jednak dzis niechcial zniknac po 10 minutach gdy silnik ostygl juz go nie bylo jezdze samochodem i jest gitara niemam problemow po za tym ze wydaje mi sie ze troche duzo pali 8-9 litrow w sumie zima i klima itp ale niewiem no dodam ze blad kata wyskakuje czesto ale sama kontrolka odrazu sie nie zapala blad tkwi w systemie ale lampka czasem zapala sie po 100 km czasem po 500 km .Kiedy wbijam na autostrade i jade na 5 biegu tak ciagle kolo 3000 obrotow wtedy zapala sie prawie zawsze ale musze jechac tak kolo 15 minut.ale jak sobie smigam po miescie 50-60 km to nic zero lampek bynajmniej narazie nie bylo a pierwszy blad zaswiecil sie jakies 10tys km temu.Blad ecu pierwszy raz kiedy bylo -25 i odczepilem akumulator na noc rano podlaczylem i niechcial odpalic po 2 kaszlach odpalil i smiga dalej niewiem co to moze byc niby wszyscy maja te problemy a ciezko dojsc co to w serwisie kazali wymienic katalizator i czujnik temperatury silnika ( po co ten czujnik to niewiem ) tak wogole w Norwegii to gowno sie znaja brakuje mi dobrego polskiego elektryka co lubi swa robote a nie odrazu by pol samochodu wymienial .Naprawde niewiem co to jest chyba musze go sprzedac ...
c
cad
Newbie
Newbie
Posty: 6
Rejestracja: 17 mar 2013, 20:56

Post autor: cad »

Witam ponownie.

Mam kilka wątpliwości odnośnie mojego Polo. Fajnie by było jakby ktoś mi pomógł.

1. Od pewnego czasu, a być może od momentu zakupu świeci się kontrolka check engine. Zaświeca mi się momencie odpalenia silnika i jest ledwo zauważalna tzn. przy dziennym świetle jej nie widać, ale w momencie gdy wjeżdżam już do garażu widzę słabo świecące się kontury silnika. Subtelnie, ale świeci. Czy powinienem coś z tym zrobić i udać do diagnosty by odczytać błędy?

2. Jakie powinien mieć obroty samochód na biegu jałowym?

3. Silnik wydaje dźwięki podobne do silnika diesla. Jest jakieś stukanie mechaniczne i świst. Z tego co wyczytałem w sieci wiele polóweczek takich jak moja pracuje w podobny sposób. Nie wiedząc jaki olej był zalany wcześniej, wlałem półsyntetyk Castrola 10W40. Być może wcześniej miał syntetyk. Czy to ma jakieś znaczenie?
Znalazłem filmik, który opisuje tę sytuację.


Moje Polo:
Volkswagen Polo IV Hatchback 1.2 i 54KM (benzyna)
przebieg: 167 830 km
rocznik 2002 (grudzień)
K
Krzysław
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 36
Rejestracja: 12 kwie 2013, 10:37
Lokalizacja: GCH

Post autor: Krzysław »

[quote=""cad""]

1. Od pewnego czasu, a być może od momentu zakupu świeci się kontrolka check engine. Zaświeca mi się momencie odpalenia silnika i jest ledwo zauważalna tzn. przy dziennym świetle jej nie widać, ale w momencie gdy wjeżdżam już do garażu widzę słabo świecące się kontury silnika. Subtelnie, ale świeci. Czy powinienem coś z tym zrobić i udać do diagnosty by odczytać błędy?

2. Jakie powinien mieć obroty samochód na biegu jałowym?

3. Silnik wydaje dźwięki podobne do silnika diesla. Jest jakieś stukanie mechaniczne i świst. Z tego co wyczytałem w sieci wiele polóweczek takich jak moja pracuje w podobny sposób. Nie wiedząc jaki olej był zalany wcześniej, wlałem półsyntetyk Castrola 10W40. Być może wcześniej miał syntetyk. Czy to ma jakieś znaczenie?
[/quote]

Więc zacznę najlepiej od początku:
1: Z kontrolką radzę przejechać się do kogoś posiadającego kabelek i oprogramowanie diagnostyczne i sprawdzić mimo wszystko cały samochód - możliwe, że kontrolka posiada jakieś uszkodzenie i nie świeci tak jak fabrycznie powinna :scratch: - a może wskazywać jakiś problem.

2: Moje Polo na biegu jałowym przy rozgrzanym silniku nie przekracza 800 rpm i pracuje bardzo cichutko.

3: Sam też miałem ten problem z olejem - wlałem półsyntetyk 10W40 Castrol - jedyna zasada jest taka: "Jeśli raz wlałeś półsyntetyk = lej go do końca" :amen:

A co do "chodzenia jak diesel" - może to być wina cewki zapłonowej - jedna z nich lub jeśli masz pecha komplet poprostu padły - niektóre po 30 tys km poprostu są do śmieci - Polecam kupić japońskie NGK - ja też miałem ten problem (świecący check i praca silnika jak diesel) Po wymianie kompletu cewek i skasowaniu błędu z komputera samochód mruczy aż miło :grin:
VW Polo 9n3 | 1.2 beznyna | 2005r.
"Nie sprzęt, lecz technika czyni z Ciebie zawodnika."
c
cad
Newbie
Newbie
Posty: 6
Rejestracja: 17 mar 2013, 20:56

Post autor: cad »

Więc zacznę najlepiej od początku:
1: Z kontrolką radzę przejechać się do kogoś posiadającego kabelek i oprogramowanie diagnostyczne i sprawdzić mimo wszystko cały samochód - możliwe, że kontrolka posiada jakieś uszkodzenie i nie świeci tak jak fabrycznie powinna :scratch: - a może wskazywać jakiś problem.

2: Moje Polo na biegu jałowym przy rozgrzanym silniku nie przekracza 800 rpm i pracuje bardzo cichutko.

3: Sam też miałem ten problem z olejem - wlałem półsyntetyk 10W40 Castrol - jedyna zasada jest taka: "Jeśli raz wlałeś półsyntetyk = lej go do końca" :amen:

A co do "chodzenia jak diesel" - może to być wina cewki zapłonowej - jedna z nich lub jeśli masz pecha komplet poprostu padły - niektóre po 30 tys km poprostu są do śmieci - Polecam kupić japońskie NGK - ja też miałem ten problem (świecący check i praca silnika jak diesel) Po wymianie kompletu cewek i skasowaniu błędu z komputera samochód mruczy aż miło :grin:
Dziękuję za odpowiedź i wyjaśnienie. Poczekam jeszcze trochę i za jakiś czas pojadę do diagnosty aby dowiedzieć się co kryje się za świecącym check engine. :agree:
Ogólnie samochód wygląda na zadbany i sensowny. Fajne te Polo 9N :)
K
Krzysław
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 36
Rejestracja: 12 kwie 2013, 10:37
Lokalizacja: GCH

Post autor: Krzysław »

[quote=""cad""]
Dziękuję za odpowiedź i wyjaśnienie. Poczekam jeszcze trochę i za jakiś czas pojadę do diagnosty aby dowiedzieć się co kryje się za świecącym check engine. :agree:
Ogólnie samochód wygląda na zadbany i sensowny. Fajne te Polo 9N :)[/quote]

Tylko czekając nie zdziw się astronomicznym spalaniem auta :glare: - jeśli ma włączony Check Engine - komputer ustawia wartości całego silnika w "tryb awaryjny", a w baku pojawia się wir :shock: i zamiast max 7 litrów przy ekstremalnym "duszeniu" pedału gazu w podłogę wychodzi ponad 8 nawet do 9 (zależy jak ciężką masz nogę :grin: )
VW Polo 9n3 | 1.2 beznyna | 2005r.
"Nie sprzęt, lecz technika czyni z Ciebie zawodnika."
Awatar użytkownika
Mati_9N
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 711
Rejestracja: 09 lip 2011, 11:34
Lokalizacja: Kościerzyna
Kontakt:

Post autor: Mati_9N »

[quote=""cad""]


zamiast max 7 litrów przy ekstremalnym "duszeniu" pedału gazu w podłogę [/quote]

Tyle to ten silnik pali przy normalnej delikatnej jeździe :D
K
Krzysław
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 36
Rejestracja: 12 kwie 2013, 10:37
Lokalizacja: GCH

Post autor: Krzysław »

[quote=""Mati_9N""]

Tyle to ten silnik pali przy normalnej delikatnej jeździe :D[/quote]

No nie wiem ja schodzę nim spokojnie do 6 litrów nie muląc nawet na drodze (tyle, że większość drogi, którą robię zazwyczaj to trasy i z dogrzanym silnikiem) ;) . No i delikatność to pojęcie względne :agree:
VW Polo 9n3 | 1.2 beznyna | 2005r.
"Nie sprzęt, lecz technika czyni z Ciebie zawodnika."
c
cad
Newbie
Newbie
Posty: 6
Rejestracja: 17 mar 2013, 20:56

Post autor: cad »

[quote=""Krzysław""]Tylko czekając nie zdziw się astronomicznym spalaniem auta :glare: - jeśli ma włączony Check Engine - komputer ustawia wartości całego silnika w "tryb awaryjny", a w baku pojawia się wir :shock: i zamiast max 7 litrów przy ekstremalnym "duszeniu" pedału gazu w podłogę wychodzi ponad 8 nawet do 9 (zależy jak ciężką masz nogę :grin: )[/quote]

Yhym. :shock:
Staram się jeździć możliwie ekonomicznie. Nie odczuwam jakiegoś wyjątkowego ubytku paliwa, ale może dlatego, że od niedawna poruszam się 9N. :niewiem:
Pamiętam jak miałem dziurę w baku w poprzednim Polo. Ubytek paliwa był zauważalny ;)
K
Krzysław
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 36
Rejestracja: 12 kwie 2013, 10:37
Lokalizacja: GCH

Post autor: Krzysław »

[quote=""cad""]
Yhym. :shock:
Staram się jeździć możliwie ekonomicznie. Nie odczuwam jakiegoś wyjątkowego ubytku paliwa, ale może dlatego, że od niedawna poruszam się 9N. :niewiem:
Pamiętam jak miałem dziurę w baku w poprzednim Polo. Ubytek paliwa był zauważalny ;)[/quote]

To możliwe że to jakaś minimalna usterka i nie powoduje przestawienia komputera w system awaryjny pojazdu :scratch: - ja w swoim 9n3 momentalnie odczułem zwiększoną grawitację dla wskazówki od paliwa przy włączonym ewidentnie "trybie awaryjnym" - swoją drogą miło widzieć po zatankowaniu auta za 50 zł na liczniku przebiegu niecałe 100 km :shock: <- mina mniej więcej taka :grin:

No a dziury w baku... to inna bajka :-D
VW Polo 9n3 | 1.2 beznyna | 2005r.
"Nie sprzęt, lecz technika czyni z Ciebie zawodnika."
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”