Moderatorzy: Global Moderator, Moderator
znaczy doszedlem do katalizatora bo gdy wpisalem grupe 46 wyskakuje mi cos innego dodam robilem to na vw tool bo niema pelnej wersji vcds chyba ze ktos zapoda heheDobra robilem test katalizatora zrobilem tak
1. Test pierwszej sondy Lambda
Samochód musi być nagrzany, tzn wskazówka temperatury wody musi być na 90stC.
VAGiem wchodzimy w Basic Setting (04) (pol. Nastawy podstawowe)
Wybieramy tylko jedną grupę 34. (Ważne aby była tylko jedna wybrana)
Nagrzewamy katalizator (pole drugie musi się znaleźć w zakresie, czyli temp powyżej 350st C) (swoją drogą to nie wiem czy tutaj nie ma błędu, bo ja zawsze te testy robie powyżej 500st C i dopiero wtedy chcą się wykonać)
Wciskamy pedał gazu tak aby obroty utrzymywać powyżej 2000 rpm ( i tutaj też jest kilka wersji w sieci, niektórzy piszą że powyżej 3000 rpm) Trzeba utrzymywać te obroty cały czas identyczne w bardzo zbliżonym zakresie (przykład tzn. 2000 - 2200). Jeżeli obroty są odpowiednie i inne warunki też to w polu 4 pokaże się się TEST ON. Trzymamy obroty nadal aż do zakończenia testu. Jeżeli test nie chce się wykonać to delikatnie zwiększamy obroty.
Na zakończenie testu w polu 4 mamy B1-S1 OK lub B1-S1 not OK lub TEST OFF
Dwa pierwsze oznaczają wynik testu, trzecie oznacza że test został przerwany i trzeba go powtórzyć.
2. Sprawdzenie drugiej sondy Lambda
Podobnie jak dla pierwszej sondy, lecz test przeprowadzamy w grupie 36.
Czyli wybieramy Basic Setting (04) (pol. Nastawy podstawowe) i grupa 36. (Ważne aby była tylko jedna wybrana)
Podnosimy obroty do ustalonej wartości - powyżej 2000 rpm, patrzymy czy jest TEST ON w polu 2, czekamy aż się wykona i oglądamy wynik: B1-S2 OK lub B1-S2 not OK.
Ten wynik może już tam być, bo test wykonał się przy okazji testu pierwszej sondy lambda.
Aby wykonać go jeszcze raz - bo mamy taką chęć - to musimy wyłączyć silnik i odpalić go jeszcze raz - czyli zresetować komputer.
3. Test katalizatora.
Test ten można wykonać jeżeli zostały przeprowadzone testy sond lambda i w obu przypadkach wynik był pozytywny.
I znowu test wykonujemy w Basic Setting (04) (pol. Nastawy podstawowe)
Wybieramy grupę 46 i tylko tę jedną.
Wchodzimy na obroty i czekamy na pole 4 z wynikiem. Ten test jest dużo dłuższy od poprzednich. Wynik jest w polu 4 : Cat B1 OK lub Cat B1 not OK.
W polu 3 mamy zarzucie katalizatora. Tzn 1.00 oznacza, że katalizator jest zużyty i trzeba go wymienić. Od wartości 0,75 w sterowniku silnika zapisywany jest błąd katalizatora. Sprawny nowy katalizator ma wynik od 0,1 do 0,3. Trzeba powiedzieć że to jest wynik sprawności na podstawie wyników pomiarów dwu sond lambda - może być obarczony błędem.
Dziękuję za odpowiedź i wyjaśnienie. Poczekam jeszcze trochę i za jakiś czas pojadę do diagnosty aby dowiedzieć się co kryje się za świecącym check engine. :agree:Więc zacznę najlepiej od początku:
1: Z kontrolką radzę przejechać się do kogoś posiadającego kabelek i oprogramowanie diagnostyczne i sprawdzić mimo wszystko cały samochód - możliwe, że kontrolka posiada jakieś uszkodzenie i nie świeci tak jak fabrycznie powinna :scratch: - a może wskazywać jakiś problem.
2: Moje Polo na biegu jałowym przy rozgrzanym silniku nie przekracza 800 rpm i pracuje bardzo cichutko.
3: Sam też miałem ten problem z olejem - wlałem półsyntetyk 10W40 Castrol - jedyna zasada jest taka: "Jeśli raz wlałeś półsyntetyk = lej go do końca" :amen:
A co do "chodzenia jak diesel" - może to być wina cewki zapłonowej - jedna z nich lub jeśli masz pecha komplet poprostu padły - niektóre po 30 tys km poprostu są do śmieci - Polecam kupić japońskie NGK - ja też miałem ten problem (świecący check i praca silnika jak diesel) Po wymianie kompletu cewek i skasowaniu błędu z komputera samochód mruczy aż miło![]()