[6n] 1.9D, 96' - Złe ustawienie pompy wtryskowej ?

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
Adzio
Newbie
Newbie
Posty: 17
Rejestracja: 22 lip 2012, 23:07

[6n] 1.9D, 96' - Złe ustawienie pompy wtryskowej ?

Post autor: Adzio »

Witam. Mam taki problem, że zgadałem się ze specem od pomp, taki tam mechanik... Za ustawienie/regulację pompy pod komputerem, oczywiście również wyjęcie jej na stół zawołał 650zł. Twierdzi, że to na pewno jest kwestia jej wyregulowania po opisaniu moich objaw. Dzieją się u mnie następujące rzeczy:
-Po dodaniu gazu obroty wskakują na 1,1k rpm, chwilę się utrzymują i spadają na te ~900 rpm i sobie chodzi. Jest tak za każdym dodaniem gazu, nie ważne czy ma 70*C czy 90*C.
-Miał problemy z paleniem na ciepłym. Byłem wcześniej u innego pompiarza, ten posprawdzał końcówki wtrysków, wszystko OK, a przyczynę nieodpalania na ciepłym zlikwidował wstawieniem opornika, który przekazuje info, że auto jest cały czas zimne, na skutek czego na świece czekam jakieś 4sek przy temp 90*C. Wcześniej, bez opornika auto przy temp powyżej 70*C kręciło jak głupie, ale nie paliło, a świece w ogóle się nie paliły. Trzeba było zdjąć czujnik temperatury, wtedy świece zapalały się i można było odpalić, założyć czujnik i pojechać dalej. Jedyne co dobrego zrobił to wyhaczył dwie świecie do wymiany, co ogólnie poprawiło palenie autka.
-No i najważniejsze pola spala mi 7/100 przy w/w silniku.

Proszę o pomoc. Może ktoś już miał takie objawy. Czy to może być ? Już władowałem w to auto tyle kasy, że hoho, a jeszcze takie wydatki na pompę. Jednak z tego co wiem, ten motor powinien spalić 5/100, a nie 7.
Szukasz sposobu na zarobek ? Napisz do mnie ! :)

Obrazek NSR 125
[url=http://www.motostat.pl/vehicle-stats/56475][img]ht
Awatar użytkownika
klocek
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 400
Rejestracja: 10 lip 2012, 17:37
Lokalizacja: Hrubieszow

Post autor: klocek »

Jak jeszcze mialem pompe lucasa to na ciepłym odpalic polo bylo prze.....e. Za naprawde zawołali 800zł, dorwalem na szczescie 4 razy taniej pompe boscha ktorą mi wsadzili do tego silnika i pali az miło. Co dziwne jest delikatna ale odczuwalna roznica w mocy na plus.
Co do spalania to 7l potrafi spalic ten silnik jesli jezdzisz sporo po miescie i lubisz dusic :)
Za to jak bedzesz krecił go do 2tys, jezdzil delikatnie, to w trasie ponizej 5 mozesz smiało zejsc :)
Awatar użytkownika
wesol
Swój
Swój
Posty: 794
Rejestracja: 05 kwie 2009, 13:05

Post autor: wesol »

akurat wydatek na pompie mozesz sobie regulowac taka srubka z kontra na pompie i tez bedzie na lukasie małym wariatem. Tez dalem opornik by odpalało odbrze na cieplym. TO nie wina jakiejs zaoranej pompy. Poporstu w boschu jest to inaczejnieco rozwiazane i ten efekt nie jest odczuwalny tak bardzo jak na luku.
Awatar użytkownika
Katoo
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 517
Rejestracja: 18 gru 2009, 0:55
Lokalizacja: Bytom

Post autor: Katoo »

W weekend majowy kuzynowi regulowałem pompę w golfie 1.9 tdi 90km. Po podłączeniu do kompa bodajże na 4 bloku pokazało mu że jest źle pompa ustawiona , zakładana wartość w sterowniku była 115 a on miał ustawione na 180 (dawka wtryskiwanego paliwa była 22mg) bo wymieniał pompę gdyż kolo pasowe z klinem już objechało. Po odkręceniu 3 śrub na pompie i wyregulowaniu (opóźnieniu zapłonu)wskazania na wagu pokazały 130 (bo robiliśmy to na szybko) a dawka paliwa spadła do 15mg, obroty z 1000 spadły na 900 auto dużo lepiej dopalało. Nie wiem czy u ciebie tak idzie ale jeżeli masz możliwość sprawdź to pod wagiem. Tylko tyle mogę ci doradzić. Ja robiłem to na vagu 2.5pl wersja demo i najtańszym kablu. Pamiętaj że jak będziesz ustawiać pompę musisz odkręcić przewody (poluzować) i nie obejdzie się bez odpowietrzania.

Pozdrawiam.
[*Moje dwie miłości:
I miejsce- Moje Kochanie]
II miejsce- PolO GReeN LInE
[url=http://imageshack.us/photo/my-images/823/5ms9c.gif/][img]http://img823.imag
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”