[9n] Katalizator, czy zawór EGR?

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

H
Harun
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 49
Rejestracja: 11 wrz 2012, 21:18
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Harun »

Od pewnego czasu obserwuję podobny problem. Zapala się check engine. Byłem w ASO na komputerze i stwierdzili, że pada katalizator. Błąd wykasowali, ale po czasie znowu się pojawił. Ostatnio jednak przejechałem się po trasie ze stałą prędkością (ok. 100 km/h) i kontrolka zgasła. Czyżby się przepchał?
W
Wolga85
Swój
Swój
Posty: 836
Rejestracja: 31 sty 2010, 16:22
Lokalizacja: Gdów

Post autor: Wolga85 »

Błąd dotyczy katalizatora i tak jest opisany ale często bywa że pada element który mierzy jego sprawność ( skład spalin za nim) czyli druga sonda lambda. Dłuższa trasa i powoduje lepsze nagrzanie katalizatora i sondy (są dalej od silnika). Co powoduje wypalenie nagaru o obu urządzeń i po poprawia działanie obu elementów. Generalnie po pojawieniu się tego błędu powinno się sprawdzić skład spalin analizatorem.
Lenistwo drogą do postępu
H
Harun
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 49
Rejestracja: 11 wrz 2012, 21:18
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Harun »

Sondy są raczej sprawne, bo to też było sprawdzane w ASO. Silnik oleju nie bierze, więc też lambdy nie powinny być specjalnie zabrudzone. Inna sprawa to jakość paliwa.

Na razie kontrolka zgasła. Będę obserwował problem. Dzięki za podpowiedź.
W
Wolga85
Swój
Swój
Posty: 836
Rejestracja: 31 sty 2010, 16:22
Lokalizacja: Gdów

Post autor: Wolga85 »

Sondzie i katalizatorowi nie tylko szkodzi olej w spalinach ale też niespalone paliwo i nagar z niespalonego paliwa.
Lenistwo drogą do postępu
H
Harun
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 49
Rejestracja: 11 wrz 2012, 21:18
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Harun »

Sugerujesz za bogatą mieszankę? Komputer tego nie pokaże?
W
Wolga85
Swój
Swój
Posty: 836
Rejestracja: 31 sty 2010, 16:22
Lokalizacja: Gdów

Post autor: Wolga85 »

Jak silnik jest zimny to i sondy są zimne ( nie działają) i ECU leci z mapy z lekko wzbogaconą mieszanką. Po nagrzaniu się sondy i otrzymaniu z niej sygnału sterownik dozuje mieszankę. Jeśli lambda pada a sygnał mieści się przedziale błędu (lekko zaniża odczyt) to ECU wzbogaci mieszankę by sygnał był odpowiedni.
Lenistwo drogą do postępu
H
Harun
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 49
Rejestracja: 11 wrz 2012, 21:18
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Harun »

Trochę odświeżam temat, bo w zimie miałem problem z kontrolką check engine. Obecnie problem całkowicie ustąpił. Inna sprawa, że jeździłem ostatnio dużo mniej i jeśli już, to na długich dystansach. Może katalizator się przytkał przy jeździe po mieście?
K
Krzysław
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 36
Rejestracja: 12 kwie 2013, 10:37
Lokalizacja: GCH

Post autor: Krzysław »

:hello: Czytam ten wątek i już spieszę z wyjaśnieniem - sam miałem dokładnie te same "bolączki" w moim Polo 1.2

Problemem była "podpalona" sonda regulacyjna - a błędy po kasowaniu odnawiały się po: 1 kasowanie - 300km; 2 kasowanie - 130km; 3 kasowanie - 20km. :eek: no i wreszcie wymieniłem sondę.

Przyczynami tej usterki w kolejności występowania - jak i do sprawdzenia są:
1. poprawność zamontowania i uszczelnienia sondy lambda,
2. jeśli sonda jest lutowana na kabelku lub kabel jest uszkodzony - masz zaniżone wartości odczytu,
3. jeśli sonda jest wypalona częściowo - masz zaniżone wartości odczytu,

To powoduje owe usterki - uprzedzam tyczy się to zarówno sondy regulacyjnej - w kolektorze wydechowym jak i diagnostycznej - w układzie spalinowym.

Jeśli chcesz wymienić sondę to uważaj - właśnie jestem w trakcie "reklamacji" z firmą NGK Poland - gdyż za 400 PLN dostałem sondę niby pasującą wg ich katalogu do Polo 1.2 - jednak wtyczka jest całkowicie inna. :butcher:
VW Polo 9n3 | 1.2 beznyna | 2005r.
"Nie sprzęt, lecz technika czyni z Ciebie zawodnika."
W
Wolga85
Swój
Swój
Posty: 836
Rejestracja: 31 sty 2010, 16:22
Lokalizacja: Gdów

Post autor: Wolga85 »

Lutowanie kabli (o ile jest zrobione dobrze ) nie wpływa na prace sondy.
Lenistwo drogą do postępu
K
Krzysław
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 36
Rejestracja: 12 kwie 2013, 10:37
Lokalizacja: GCH

Post autor: Krzysław »

[quote=""Wolga85""]o ile jest zrobione dobrze[/quote]

Zgadzam się - o ile ktoś dał sobie czas i zrobił to profesjonalnie :agree: a w Polsce jak nie przypilnujesz sam to rzadko kiedy jest zrobione wszystko jak się należy.
VW Polo 9n3 | 1.2 beznyna | 2005r.
"Nie sprzęt, lecz technika czyni z Ciebie zawodnika."
m
maximus86
Newbie
Newbie
Posty: 2
Rejestracja: 04 cze 2014, 13:07

Post autor: maximus86 »

Panowie odświeżę temat, bo mam podobne problemy z migającą kontrolką check engine i po sprawdzeniu VAGiem wyskoczyły mi te dwa błędy:
16502 - Engine Coolant Temp. Sensor (G62): Signal too High
P0118 - 35-10 - - - Intermittent
17811 - EGR System: Regulation Divergence
P1403 - 35-10 - - - Intermittent
Readiness: 0000 0000

Wiem już z tego tematu że muszę wykonać test sondy i katalizatora, ale mam pytanie czy może pierwszy błąd, czyli czujnik temperatury może powodować błąd EGR? czy raczej jedno z drugim nie ma powiązania i jest to na pewno wina sondy?

Pozdrawiam wszystkich.
W
Wolga85
Swój
Swój
Posty: 836
Rejestracja: 31 sty 2010, 16:22
Lokalizacja: Gdów

Post autor: Wolga85 »

Sondę zostaw w spokoju. Problem masz z czujnikiem temperatury ,padł abo coś z kabelkami do niego. Potem należało by sprawdzić EGR bo albo przytkany albo nie działa prawidłowo.
Lenistwo drogą do postępu
A
Anonymous

Post autor: Anonymous »

j.w.
najpierw sprawdzenie połączeń czujnika temperatury i ew wymiana
potem kasowanie błędów, przejechać się i znów odczytać błędy
jeżeli błąd egr zostanie to na początek rozebranie i czyszczenie
znów test na drodze i odczyt błędów
jeżeli błąd egr wróci to pewnie zostanie tylko wymiana tego ustrojstwa

http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.ph ... 118/000280
http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.ph ... 403/005123
m
maximus86
Newbie
Newbie
Posty: 2
Rejestracja: 04 cze 2014, 13:07

Post autor: maximus86 »

Dziękuje Panowie za szybką pomoc, zamówię czujnik i zobaczę wtedy.

A mam pytanie gdzie znajduje się w tym modelu (polo 1.2 47kW 2004rok okularnik) ten czujnik?
Jest jakaś specjalna procedura wymiany, czy po prostu odpiąć wykręcić i wkręcić nowy?

Pozdrawiam
W
Wolga85
Swój
Swój
Posty: 836
Rejestracja: 31 sty 2010, 16:22
Lokalizacja: Gdów

Post autor: Wolga85 »

Nie wiem jak w benzynie ale w dieslu jest na zapinkę. Procedury nie ma jedynie rada by mieć trochę płynu do dolania lub go spuścić no i silnik zimny co by się nie poparzyć.
Lenistwo drogą do postępu
ODPOWIEDZ

Wróć do „układ dolotowy + wydechowy”